Воспитатель: Вышел на просторы погулять мороз.
Дети: Топ-топ! Топ-топ! (Два хлопка в ладоши, два хлопка по коленям)
В.: Белые узоры в косах у берез.
Д.: У-у-у! (Короткие звуки на разной высоте)
В.: Снежные тропинки, голые кусты…
Д.: Ш… (Потирать ладони друг о друга)
В.: Падают снежинки тихо с высоты.
Д.: П! П! П! (Медленно опускать руки вниз)
В.: В белые метели утром, до зари
В рощу прилетели стайкой снегири.
Д.: Фр-р-р… (Прижимать руки к груди, при произношении звукоподражания руки резко разводить в стороны).
[23, с.122]
Развіццё маўлення і культуры маўленчых зносін,Мастацтва: мастацкая літаратура
Тэма: “Прыйшла зіма”
– Замацоўваць уменні адказваць на пытанні, складаць сказы па змесце ілюстрацыі;
– узбагачаць беларускі слоўнік дзяцей: лютая, марозная зiма, снег блiскучы, iскрысты, завiруха, сцюжа;
– развіваць уменне ўжываць новыя словы ў розных фразавых канструкцыях;
– развіваць уважлівасць;
– выхоўваць павагу да роднаймовы
1. Арганізацыйны момант: чытанне верша М.Багдановіча “Зімой”.
2. Гутарка па змесце верша.
3. Пытанні пра зіму: Што бывае толькі зімой? Чым зіма адрозніваецца ад іншых пораў года? Якое надвор’е ўзімку? Што адбываецца ўзімку з дрэвамі?Як жывуць птушкі ўзімку? Якая зіма? Які снег? Якое сонца бывае ўзімку? Якога колеру неба? Якое надвор’е ўзімку? І г.д.
4. Фізкультхвілінка.
5. Гульня “Выхваляліся звяры” (дзеці выбіраюць ролі звяроў, складаюць сказы пра сябе. Напрыклад: Я мядзведзь. У мяне футра карычневае. Я заяц. У мяне вушы доўгія. І г.д.).
6. Складанне апавядання пра зіму па ілюстрацыях.
7. Вымаўленне скарагаворкі: Футра ў авечкі цяплейшае за печку.
8. Падвядзенне вынікаў занятку
Карцінкі з выявамі зімовых пейзажаў.
Зімой
Здароў, марозны, звонкі вечар!
Здароў, скрыпучы, мяккі снег!
Мяцель не вее, сціхнуў вецер,
І волен лёгкіх санак бег.
Як мары, белыя бярозы
Пад сінявой начной стаяць,
У небе зоркі ад марозу
Пахаладзеўшыя дрыжаць.
Вільготны месяц стуль на поле
Празрысты, светлы стоўп пусціў
І рызай срэбнаю раздолле
Снягоў сінеючых пакрыў.
Ўзрывайце ж іх санямі, коні!
Звіні, вяселых бомаў медзь!
Вакол лятуць бары і гоні,
Ў грудзяхпачала кроў кіпець.
М.Багдановіч[33, с.5]
Обучение грамоте, Искусство: подготовка руки к письму.
Интегрированное
Тема: «Снег, снежок, снежинка, снеговик»
– Продолжать формировать представления о гласных и согласных звуках, твердых и мягких согласных звуках;
– развивать интерес к значению слова;
– развивать умение делить слова на слоги, определять их количество и последовательность;
– продолжать развивать умение составлять предложения с заданным словом;
– развивать умения рисовать изображения, в которых сочетаются горизонтальные, вертикальные, наклонные линии;
– воспитывать уважение друг к другу
1. Организационный момент: придумаем «зимние» слова.
2. Составление предложений со словами снег, снежок, снежинка, снеговик и др.
3. Дидактическое упражнение «Раздели слова на слоги» (снег, снежок, снежный, зима, зимний, снеговик, санки, лыжи, коньки и т.д.).
4. Звуковой анализ слова «Снег» или «Зима».
5. Физкультминутка «Из мокрого снежного, белого кома…».
6. Дидактическая игра «Какой, какая?» (Зима какая? Мороз какой? Снег какой? Ветер какой? И т.д.).
7. Дидактическая игра «Волшебная снежинка» (Дети передают по кругу снежинку, образуя сложные слова: пар+ходит, сам+летает, лес+рубит, пыль+сосет, сам+варит, лёд+колет, снег+падает, лист+падает, звезда+падает, пар+возит, нос+рог и др.).
8. Дыхательная гимнастика «Как подует ветерок, так закружится снежок».
9. Дидактическая игра «Семейка слов» (зима, зимний, зимушка, зимовье, зимовать, зимующие, озимые и т.д.; снег, снежок, снежный, заснеженный, снежинка, снеговик, снегоходы, снегопад и т.д.).
10. Упражнение «Нарисуй снежинку» (дети рисуют из горизонтальных, вертикальных и наклонных линий).
11. Подведение итогов занятия
Наборы для звукового анализа слова на каждого ребенка, тетради в клетку, карандаши или фломастеры
Физкультминутка
Из мокрого снежного белого кома (Дети идут по кругу, руками имитируя катание снежного кома)
Мы снежную бабу слепили у дома (Поворачиваются лицом в круг. Круговыедвижения руками 3 р.)
Стоит наша баба у самых ворот (Плавные движения руками вверх, вниз)
Никто не проедет, никто не пройдет.(Грозят пальцем)
Знакома она уже всем во дворе, (Движения руками «замок»)
А Жучка все лает («Ушки»)
«Чужой на дворе» (Грозят пальцем)
Искусство: художественная литература, изобразительная деятельность (рисование),
Дата: 2018-12-21, просмотров: 518.