Навчальна гра на уроці географії
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

Ігрові форми навчання, як жодна інша технологія, сприяють використанню різних способів мотивації.

1. Мотиви спілкування: учні, спільно вирішуючи завдання, беручи участь у грі, учаться спілкуватися, ураховувати думку товаришів; при рішенні колективних завдань використовуються різні можливості учнів; спільні емоційні переживання під час гри сприяють зміцненню міжособистісних відносин.

2. Моральні мотиви: у грі кожен учень має виявити себе, свої знання, уміння, свій характер, вольові якості, своє ставлення до діяльності, до людей.

3. Пізнавальні мотиви: кожна гра має близький результат (закінчення гри), стимулює учня до досягнення мети (перемоги) й усвідомлення шляху досягнення мети (треба знати більше інших);

у грі команди чи окремі учні споконвічно рівні (немає відмінників і трієчників, є гравці). Результат залежить від самого гравця, рівня його підготовленості, здатностей, витримки, умінь, характеру;

знеособлений процес навчання у грі здобуває особистісне значення. Учні приміряють соціальні маски, поринають в історичну обстановку й відчувають себе частиною досліджуваного історичного процесу;

ситуація успіху створює сприятливе емоційне тло для розвитку пізнавального інтересу. Невдача сприймається не як особиста поразка, а як поразка у грі й стимулює пізнавальну діяльність (реванш);

змагальність - невід'ємна частина гри - притягальна для дітей;у грі завжди є якесь таїнство - неотримана відповідь, що активізує розумову діяльність учня, штовхає на пошук відповіді;

думка шукає вихід, вона спрямована на рішення пізнавальних завдань. До педагогічних підходів організації дитячих ігор, на наш погляд, необхідно віднести ряд таких моментів.

 

Інтелектуально творчі ігри на уроках географії

Відмінна риса цих ігор – активність уяви, що надає своєрідності цій формі діяльності. У результаті такої гри в дітей народжується теоретична діяльність творчої уяви. Заочні мандрівки ігрового характеру відповідають логіці перенесення, що застосовується в навчальному процесі.

У своїх уроках проводжу популярні ігри на зразок “ЩО? Де? Коли?; “Поле чудес”, “Найрозумніший”, інтелект-шоу “Еврика”.

Творчі сюжетно-рольові ігри пізнавального характеру не просто копіюють навколишнє життя, вони є проявом вільної діяльності школярів, їх вільною фантазією.

При вивченні географії материків та океанів проводжу уроки-мандрівки. Наприклад “Мандрівка Південною Америкою”, “Мандрівка Антарктидою”. В першу чергу проводжу підготовчу роботу, добір і вивчення матеріалу про материк. Потім здійснюється заочна експедиція по материках. Призначаються начальник експедиції та начальники експедиційних загонів: геоморфологи, кліматологи, гідрологи, геоморфологи, кліматологи, гідрологи, ландшафтознавці, зоогеографи, які за бажанням обирають начальників експедиції.

Начальник експедиції готує стислу доповідь про історію відкриття та дослідження материка, причини посиленої уваги до вивчення його природи.

Кожна парта (експедиційний загін) отримує картку – завдання.

 

Рольові ігри

У позакласний час зазвичай організовують ігри сюжетно-рольового характеру, що імітують різну діяльність: експедиції, подорожі, прес-конференції тощо Метою проведення таких ігор є закріплення, поглиблення, узагальнення знань учнів, професійна орієнтація, виховання активної громадянської позиції. Для проведення та організації сюжетно-рольової гри необхідна значна підготовка, що включає кілька етапів.
Підготовчий етап. Визначення мети, програми, методики проведення гри. Вчитель підбирає необхідний матеріал, знайомить учнів з задумом і умовами гри. Учні, отримавши певне завдання, підбирають необхідну літературу, аналізують її.
Ігровий етап. Учитель виконує роль ведучого, будучи одночасно і учасником колективних дій. На початку гри вчитель знайомить учасників з вмістом, правилами гри, нагадує її тему і цілі.
Учні вирішують поставлені перед ними завдання, розігрують ситуації, обмірковують ігрові дії. У ролі ведучого може бути і учень.
Заключний етап. Аналіз отриманих результатів, висновки на майбутнє. Особливо важливо після кожної гри прийняти значиме рішення.
Не меншою популярністю користується географічна гра «Що? Де? Коли? », Яка проводиться за аналогією з телепередачею. Основу гри складають питання, традиційні для географічних вікторин, але організовують цей захід дещо інакше.
Наступною формою позакласної роботи з географії є ​​ігри-подорожі. У грі беруть участь команди з 10 чоловік.
Рольові ігри проводжу на уроках та в позаурочний час. Під час таких ігор формується дослідницьке, творче ставлення до дійсності навчання.Сюжетно-рольова гра – це самостійний метод активного навчання.З цікавістю учні виконують ролі в іграх “Суд над Людиною”, “Судове слухання”, “Посвята в географи”, “Планети – Сонячної системи”.В умовах становлення особистісно орієнтованої освіти віссю навчального процесу є не сам учень, а його особистість із проекцією в майбутнє.Для впровадження ідей особистісного навчання можна використовувати величезну палітру методів і форм, що розроблені в сучасній педагогіці. Але найбільше імпонують мені ті методи і форми, в яких школярі не тільки отримують готові знання, а самі стають активними учасниками процесу пізнання, самостійно вирішують проблемні питання, розв’язують проблемні ситуації, знаходять істину, застосовують набуті знання в житті.

 

Інтерактивне навчання

Інтерактивне навчання (від англ. "inter" - взаємний і "act" - діяти) базується на взаємодії учнів між собою і вчителем. Це спеціальна форма організації навчальної діяльності, мета якої - створити такі умови навчання, коли кожен учень відчуває свою необхідність, може розкрити свої здібності та продемонструвати знання з предмету, відчути впевненість у собі. Інтерактивне навчання здійснюється за постійної активної участі всіх учнів. Жоден учень не домінує над іншим, як не домінує тільки одна думка. Думки учнів можуть співпадати, а можуть і відрізнятися від думки інших (і вчителя у тому числі). Учень має право на помилки й на власну думку, яка може відрізнятися від думки інших учнів і вчителя, може відкрито демонструвати свої знання та здібності.

.В інтерактивному навчанні головним є те, що навчальний процес відбувається за умов постійної взаємодії всіх учнів.Це спів навчання, взаємо навчання. де вчитель і учень є рівноправним суб’єктом пізнавальної діяльності. Педагог виступає в ролі організатора процесу навчання, лідера групи. Організація інтерактивного навчання передбачає спільне розв’язання проблем, формування особистісних цінностей, навичок і вмінь, створення атмосфери співпраці.На основі вислову сформульовано девіз інтерактивного навчання: Те, що я чую, я забуваю.Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю.Те, що я чую, бачу й обговорюю – я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю – я набуваю знань і навичок.Коли я передаю знанні іншим, я стаю майстром.Інтерактивне навчання спрямоване не на навчальний предмет і подання учневі певної суми знань, а перш за все – на розвиток особистості учня.(сенкан, кубування, гранування, мозковий штурм, мікрофон, )








Дата: 2016-10-02, просмотров: 269.