Тести В. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

1. Взаємовідношення між людиною та суспільством можна описати так:

А) Людина не може сформуватись поза суспіль-ством, тому вона повністю залежить від суспільства. Звідси виникає принцип підпорядкування індивідуаль-ного загальному, тобто суспільному. Б). Людина залежить від суспільства, проте і суспільство залежить від енергії та ініціативи людини, адже всі досягнення мистецтва, науки, культури здобуваються через людське індивідуальне натхнення. В) Людина формується у суспільстві, проте потім її завданням постає виробити із себе надлюдину, знехтувати нормами моралі, прагнути зміцнити силу життя, а тому відмовитись від співчуття та благочинності.

 

2. Місце української філософії у світовій філософській думці можна визначити так:

А) хоча її теорії у своїй більшості не здобули світового визнання та поширення, вона органічно вписана в історію українського народу та його духовної культури, відображає особли-вості національного характеру та світо-сприйняття українців. Б) зайняла важливе місце у світовій філософії, розробила ряд науково-методологічних теорій, світового значення, збагатила філософію принципом активності у пізнанні. В) розробила ряд соціально-філософських теорій, які виправдовували право народів на насильницьку революцію і опиралася у цьому на принципи марксизму, а за своїм характером була раціоналісти-ною.

 

3. Сутність класичного розуміння буття полягає в тому, що:

А) буття постає вихідним і найважливішим поняттям, що охоплює собою усі можливі прояви дійсності, а тому людина має праг-нути пізнати саме буття і через його пізнання утвер-дитись в істинному бутті; наука, що вивчає буття іменується онтологією. Б) буття постає граничною абстракцією у людському пізнанні дійсності, тому за реальним змістом воно не має і не може мати ніякого виз-начення; тому пізнання повин-но прагнути пізнавати реальні речі та явища, а поняття буття може використовуватись лише як умовне. В) поняття буття може мати сенс лише у його поєднанні із людиною, яка є єдиним єством, здатним сприймати не лише окремі речі, а й горизонт усякого буття; отже, буття – це є дещо невід’ємне від людини, це є простір її можливих знань та проявів, а поза людиною поняття буття немає ні змісту, ні сенсу.

 

4. Розуміння пізнання у філософії І.Канта передбачає такі рівні і форми його здійснення:

А) за допомогою органів чуття людина отримує для своєї інтелектуальної діяль-ності прості ідеї, а за допомогою рефлексії вона може їх порівнювати, зістав-ляти, виявляти спіль-не і від-мінне між ними, узагальню-вати набуті дані та формувати складні ідеї, що слугують загальними умовами та орієнтирами для пізнавальної та практичної діяльності.   Б) все людське пізнання постає способом формування людських уявлень, серед яких слід розрізняти первинні уявлення, що пов’язані із чуттєвим сприйняттям, та вторинні (або уявлення уявлень). Лише перші є надійними, а тому будь-які теоретичні форми і узагальнення постають умовиними і відносними, хоча й зручними для використання. Пізнання має спиратись лише на первинні уявлення. В) людські чуття надають матеріал для пізнання, а розсудок, що має приз-начення мислити, впоряд-ковує їх за допомогою ап-ріорних форм (категорій). Останні впорядковуються та пов’язуються між собою на основі ідей розуму. Знання являє собою синтез мате-ріалу чуттів та категорій розсудку, а сфера синтезу визначається як сфера пізнавального досвіду.

Г) Проблемне завдання : Прокоментуйте положення Л.Фейєрбаха про те, християнську релігію Одкровення слід замінити релігією всезагальної людської любові. Що мається на увазі? Який принцип філософії Л.Фейєрбаха виражений у цій тезі?

Д) У механістичному світогляді епохи Нового часу світ уявлявся як величезний________________________________________

 

 

Затверджено на засіданні

каф. філософії

Протокол № від

Зав. каф.    Петрушенко В.Л.

 

Дата: 2018-12-28, просмотров: 408.