ТЕСТИ Б. Обведіть колом літеру, що позначає варіант правильної відповіді
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

1. Теза „Людина повинна бути найпершим предметом філософії, але її не можна досліджувати методами науки, а лише через внутрішнє переживання” належить:

        а) С.К’єркегору;

        б) К.Марксу;

        в) М.Бердяєву.

2. Філософ Нового часу, який розробив першу завершену теорію пізнання, це:

        а) Дж.Локк;

        б) Ф.Бекон;

        в) Дж.Берклі.

3. Погляд на світ як невпинний рух та потік змін має назву:

        а) квантова механіка;

        б)  діалектика;

        в) спиритуалізм.

4. Ф.Аквінський зміг синтезувати християнське світобачення із філософією:

        а) Г.Гегеля;

        б) Сенеки;

        в) Аристотеля.

5. Принцип розвитку був докладно опрацьований та введений в науковий обіг:

        а) апологетикою і патристикою;

       б) німецькою класичною філософією;

       в) філософією логічного позитивізму.

6. Філософію серця як особливий напрям в українській філософії у ХІХ ст. розвивав:

      а) Т. Шевченко;

      б) О. Потебня;

       в) П. Юркевич.

7.У своїх поглядах на буття Р. Декарт відстоював позицію:

       а) монізму;

      б) дуалізму;

       в) плюралізму;

8. Філософія розглядає пізнання як:

а) прояв на рівні людини інстинкту допитливості;

б) способу пристосування людини до умов виживання;

в) як спосіб інтелектуального освєння світу людиною за межами дії інстинктів життя.

9. До принципово нового, привнесеного свідомістю у реальність, можна віднести:

        а) створення ідеальних об’єктів;

         б) створення образів та уявлень;

          в) вибіркове реагування на впливи ззовні.

10. Сучасна наука описує буття наступним чином:

а) буття виявляє себе складноорганізованою, ієрархічно побудованою динамічною системою, яка постійно знаходиться в процесі становлення та розвитку;

б) буття розвивається лінійно і є матеріальним, оскільки лише матерія може бути справжнім буттям, яке визначає характеристики усіх явищ;

в) буття можна пізнати та описати лише завдяки таким науковим дослідженням, що спрямовані на виявлення елементарних частинок.

 

ТЕСТИ В. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає.

1. Тезу „Немає нічого в інтелекті, чого би не було у відчуттях” слід розуміти так:

А) людський розум від на-родження нагадує чисту дошку, тобто не містить в собі ніяких ідей, ніякого по-переднього знання, тому все, що він може вибудову-вати, доопрацьовувати, він отримує через відчуття. Б) людський розум за самою своєю природою наділений певними здібностями до дій та певними апріорними форма-ми, тому він сам собою здат-ний фіксувати те, що потрап-ляє у людські відчуття, його оцінювати та опрацьовувати.    В) лише відчуття здатні виконати роль активізації дій розуму (інтелекту); сам собою інтелект перебуває у стані пасивно-го сприйняття дійсності і позбавлений змісту, з яким він міг би діяти.

2. Міфологічний світогляд, що панував тисячоліттями, починає розкладатись та зникати внаслідок таких основних причин:

А) філософія почала проявляти себе  як найбільш ви-правдана та ефективна форма світогляду та пізнавальної діяльності; саме вона почала боротися із мі-фологією та витісняти її із сфери духовної культури. Б) формування та утвердження різних наук, таких як астрономія, математика, фізика, привело до виникнення суперечності між раціональним знанням та міфологічними вигадками; саме ранні науки витіснили міфологію. В) внаслідок розвитку та уск-ладнення форм людської діяльності, росту та розширення сфери соціально-культурної діяльності поступово утверджується дискурсивний тип мислення, який суперечить міфологічному, що й приводить до розкладу міфології..

3. Провідні філософські ідеї Г. Сковороди свідчать про те, що він:

А) дотримувався вчення, яке проповідувала тогочасна церква, підтримуючи ідеї важливості духовного життя та неважливості життя земного, віри у церковні догми та необхідність святкування усіх релігійних світ. Б) його світогляд у багатьох пунктах відрізнявся від санкціонованого церквою, а також він певною мірою відродив в Україні «філософування у Христі», суть якого полягала в тому, щоб відкрити в своєму серці природу Христа. В) вважав, що філософські ідеї Платона та Канта найбільш продуктивні в історії філософії, високо оцінював філософію Геґеля не приймаючи його діалектики, але притримувався думки, що світ постає як розгортання абсолютної ідеї.

 

4. У геґелівській концепції буття окреслене як:

А) система життєдіяльності людини, яка складається з різних сфер прикладання людських сил та здібностей, в якій людина сходить від загального до часткового.  Б) процес розгортання внутрішніх потенцій Абсолютної ідеї, яка переходить у світ природи, а потім через людське пізнання досягає вищого рівня самопізнання.  В) статична і незмінна система (субстанція), яка містить у собі все, і тому не потребує нічого іншого для власного існування, бо забезпечує всім сама себе.

Г) Проблемне завдання: «Людина є розвідуванням будь-яких форм сущого». – Пркоментуйте цю тезу Ж.Батая та поясніть, який суттєві характеристики людини в ній відзначені. Чи згідні ви з таким твердженням? Якщо так, то яким чином людина розвідує форми сущого?

Д) Позиція, згідно якої Бог створив світ, надав йому закони, імпульсу для життя і руху, а потім вже не втручається в його розвиток, називається_____________________________

 

 

Затверджено на засіданні

каф. філософії

Протокол № від

Зав. каф.        Петрушенко В.Л.

 

Дата: 2018-12-28, просмотров: 886.