3.Значение изучения темы: развитие профессионального интереса, приобщение студентов к социо-культурной среде носителей английского языка, изучение специфики медицинской социальной среды.
4. Цели обучения:
общая: обучающийся должен обладать способностью и готовностью к свободному применению иностранного языка, как средства профессионального общения (ОК-14) и готовностью к активной коммуникации и информационно-аналитической деятельности (ПК-1).
учебная: знать лексический минимум и грамматический материал по теме занятия, уметь составить аннотацию текста, уметь использовать знания в практической ситуации, а именно в решении ситуационных задач, владеть иностранным языком в объеме, необходимом для возможности коммуникации и получения информации из зарубежных источников, владеть навыками письменного перевода по специальности.
5. План изучения темы:
5.1. Контроль исходного уровня знаний.
1.Обсуждение ситуационной задачи “The open palms”.”
2. Выполнение тестового задания.
5.2. Основные понятия и положения темы.
Повторяется грамматический материал Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous в утвердительной, вопросительной и отрицательной формах (см. рекомендации 3 занятия).
Время Форма | Present Perfect | Present Perfect Continuous |
Утвердительная | I have consulted the doctor | I have been consulting the doctor for two hours. |
Вопросительная | Have you consulted the doctor? | Have you been consulting the doctor for two hours? |
Отрицательная | I have not consulted the doctor. | I have not been consulting the doctor for two hours. |
5.3. Самостоятельная работа по теме.
1. Чтение текста «University of Minnesota Medical School».
Задания:
а) просмотрите текст и составьте список слов, необходимых для описания требований к абитуриентам.
б) составьте письменно краткое сообщение (7-10 предложений) на английском языке о требованиях к поступающим в мед. вузы США.
2. Чтение текста “Training and certification to practice”.
Выберите предложение, которое наиболее полно представляет содержание текста в целом. Обоснуйте свой выбор.
1. The article describes a graduating training of clinical psychologists.
2. The text is about the American Psychological Association.
3. The article is about English - speaking psychological societies.
3. Решите ситуационную задачу.
Скажите, кто сказал эти слова “Without stress, there would be no life”.
Дайте объяснение стресса, начиная словами: “Stress can be defined as…”
4. Прочитайте текст “What do clinical psychologists do?” и переведите письменно 1 и 2 абзац данного текста.
(См. прил.)
5.4. Итоговый контроль знаний.
1. Поставьте следующие предложения в вопросительную форму.
1. Somebody has broken the window.
2. The cat has caught a mouse.
3. Somebody has left on the electric light all night.
4. Most people have heard this story.
5. The pupils have been writing the essay for two hours.
6. The doctors have just arrived.
7. We have been waiting for you since morning.
8. I am writing on the blackboard.
9. It is raining hard now.
10. Mary is playing the piano the whole hour.
2. Образуйте утвердительные предложения, из данных ниже отрицательных предложений.
1. The psychologist has not prolonged the treatment because the client feels well.
2. The doctor has not discharged the patient from the clinic yet.
3. The patient hasn’t been sleeping since morning.
4. I am not reading your book now.
5. Physiologists have not described the results of the experiment.
3. Образуйте отрицательные и вопросительные предложения, из данных ниже утвердительных.
1. The red blood cell count has been gradually returning to normal.
2. The patient has been making a slow recovery for a month.
4. Выберите правильный вариант ответа.
1. Applicants for Medical School are required to take…
A. exams
B. general test
C. the medical college Admission Test (MCAT
D. interview
2. This test measures …
A. candidates’ factual knowledge of the science
B. candidates’ knowledge of history
C. candidates’ knowledge of medicine
D. candidates’ knowledge of medicine
D. candidates’ knowledge of curriculum
3. The goal of medical education is to prepare good physicians who possess a sound training in …
a. mathematics
B. human biology
C. chemistry
D. physics
4. The course of study for the MD degree requires completion of …
A. 13 quarters of academic work in Medical School.
B. 11 quarters of academic work in Medical School
C. 10 quarters of academic work in Medical School
D. 1 year
6. Домашнее задание для уяснения темы занятия.
Подготовьте сообщение по теме «Medical Education in the USA».
Смотри методические разработки для внеаудиторной работы по теме.
7. Рекомендации по выполнению НИРС, в том числе список тем, предлагаемых кафедрой.
1) The state of affairs in American Education system today.
2) University education in the USA.
3) The problems of education in the USA.
8. Рекомендованная литература по теме занятия.
основная: тексты “University of Minnesota Medical School“, “Training and certification to practice”, “What do clinical psychologists do?
дополнительная: словари, справочники по грамматике.
электронные ресурсы: Электронный словарь Lingvo 12 на CD. ООО «Аби Софтвер», 2005, ИБС КрасГМУ
University of Minnesota Medical School.
All regular applicants for the freshman class at the University of Minnesota Medical School are required to take the medical college Admission Test (MCAT). This test measures candidates’ factual knowledge of the science (students must earn a bachelor’s degree before entering the Medical School), their reading skills and their ability to solve problems. In selecting applicants for admission the Admission’s Committee will place emphasis on those qualities of motivation, intellect and character essential to a physician.
The Medical School provides the faculty and facilities for instruction of students in medicine. The primary goal of medical education is to prepare good physicians who possess a sound training in human biology.
The course of study for the MD degree requires completion of 13 quarters of academic work in the Medical School. The first four quarters, termed Year One, include course work in basic medical sciences, behavioral sciences and introductory experiences with patients. Year One study is focused on the structure and functions of the human body. Instruction begins with normal structure and biochemical processes in anatomy and biochemistry. Then the focus shifts to the normal functioning of body systems and the reaction of the human organism to disease processes and to the study of microorganisms and their relationships to man and disease. These topics are presented in courses in microbiology, physiology, neuroscience, clinical correlation and pharmacology.
The Three-quarter sequence of Year Two consists of lectures and laboratories in organ system pathology, pharmacology, and interdisciplinary courses in pathophysiology and practice tutorials in clinical medicine.
The students in Year Three and Four work to extend knowledge of medicine through full-time clinical work, participating in the care of patients in hospitals, clinics and office practice settings. The remaining clinical course is individualized, relating specifically to personal interests and career goals.
Комментарии к тексту.
1. University of Minnesota Medical school - Medical school of the University of Minnesota
2. Minnesota –штат на севере США
3. Bachelor’s degree – степень бакалавра
4. Medical school – В Великобритании и США высшее медицинское учебное заведение
5. the faculty – (зд) профессорско-преподавательский состав
Дата: 2016-10-02, просмотров: 284.