Ф. М. Достоєвського «Ідіот»
(вистава літературно-мистецької студії-театру «Глобус» Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка 24 квітня 2013 р.)
Танцювальна увертюра (використання пластичних форм)
Діалог Рогожина і Мишкіна. Застосування прийому антитези.
Дінамічні діалоги героїв роману (утілення поліфонізму)
Сіметрична композиція окремих сцен (протистояння героїв, їх ідейних і моральних позицій)
Світлові ефекти віддзеркалення як утілення відчуження
Акцент на драматичних інтригах-зіткненнях
Використання світлових ефектів та музичного супроводу
Тіньові ефекти (акцентування мелодраматичних моментів)
Тіньові ефекти (акцентування трагічних моментів)
Поєднання пластичних і звукових (церковний дзвін) ефектів (зіткнення катастроф, зміна загадкових та ексцентричних героїв)
Поєднання світлових і звукових ефектів (катастрофічність доль, мотив божевілля)
Додаток Ф
Зразки розробок таблиць
Таблиця 1
«Спільні та відмінні риси Середньовіччя, Відродження та Бароко»
Середньовіччя | Відродження | Бароко |
Бог – центр Всесвіту | Людина – центр Всесвіту | Людина в складних стосунках з Богом і Всесвітом |
Поширення християнства | Відродження античної культури | Поєднання християн- ства й античних традицій |
Культ Бога | Культ універсальної людини | Віра в духовні можливості людини, яка змогла піднестися до Бога |
Справжнє життя не на землі, а на небі | Прагнення до гармонії людини і природи, людини і світу | Намагання проникнути в таємниці земного світу, він втрачає цілісність і гармонійність |
Опора на віру | Опора на досвід | Пошук балансу між вірою і розумом |
Релігійний характер культури | Світський характер культури | Поєднання світських і релігійних мотивів |
Ускладнення готики | Гармонійність стилю | Різноманітність форм |
Таблиця 2
|
|
|
|
|
Таблиця 3
«Теорія Раскольніковаза романом Ф. Достоєвського «Злочин і кара»»
«Звичайні» люди | «Незвичайні» люди |
Разуміхін – знайшов своє місце в сучасному світі, не порушує закону, дотримується законів здорового глузду, розуму, звідси і його прізвище. Пульхерія Олександрівна, Дуня, Соня, Лизавета, Катерина Іванівна – живуть реальним життям, часто жертвують собою заради інших. Мармеладов – втрачає людську подобу, деградує, ламається через труднощі життя. Порфирій Петрович – стоїть на сторожі законів, намагається розібратися в людській душі й допомагати. | Лужин – хижак «нового часу», капіталістичного. Не зупиняється ні перед чим заради багатства і влади. Гроші – його бог і совість. Перспективний підприємець, із провінції переносить своє «діло» до столиці. Альона Іванівна – усе життя збагачувалася за рахунок інших, користуючись їх скрутою. Свидригайлов – аморальний і злочинний, не знає докорів сумління, граючи життям та людьми задля свого задоволення. Раскольніков визначає себе як «незвичайну» людину, але сумнівається, перевіряє себе, здійснивши злочин – подвійне вбивство |
Таблиця 4
«Філософія злочину і кариза романом Ф. Достоєвського «Злочин і кара»»
Таблиця 5
«Ознаки класицистичних жанрів»
Ієрархія стилів | Жанри | Теми | Ідеї | Герої | Мова |
Високі | Ода, трагедія, епопея, героїчна поема. | Події загального державного й історичного значення. | Прославлення монархії, громадянське служіння. | Царі, видатні діячі, придворні. | Велична, урочиста. |
Середні | Наукові твори, елегії, сатири. | Наука, природа, людські вади. | Пізнання світу й людської природи. | Представники середніх класів. | Загальновживана. |
Низькі | Комедія, пісні, листи в прозі, епіграми. | Соціальні пороки, негативні риси характерів. | Викриття соціальних і людських вад. | Представники середніх і низьких класів, а також сатирично змальовані представники вищих класів. | Наближена до розмовної |
Додаток Х
Дата: 2019-04-23, просмотров: 223.