Exercise 12. Translate the sentences into English
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

1. Его советы всегда бывают такими убедительными (convincing). Почему ты никогда им не следуешь?

2. Какая ненастная (nasty) погода! В такую дождливую погоду лучше сидеть дома.

3. Она делает хорошие успехи в английском.

4. Я удивлен (be surprised), что она поверила этим странным новостям. Боюсь, они недостоверны. Кто их ей сообщил?

5. Мне кажется, эти весы сломаны.

6. Вчера я положил сюда деньги. Где они? Я не могу их найти.

7. Я считаю, что помещение для нашего магазина вполне подходящее.

8. Мне не нравятся эти джинсы. Мне кажется, та пара джинсов лучше.

9. Экипаж был готов выполнить (fulfil) приказ капитана.

10. Критерии часто меняются.

11. Ваши товары сделаны очень плохо.

12. Нику необходимо сшить (sew) новые брюки. У меня есть хорошая синяя материя.

13. Он купил буханку хлеба, пакет молока, кусок мыла и тюбик зубной пасты.

14. Информация о ценах очень интересна.

15. Здесь нет светофора, и перекресток очень опасное место.

16. Виды этих растений (plant) неизвестны.

17. Вдруг позади себя я услышал громкий смех.

18. Его знания по математике лучше моих.

19. Ты взял бинокль? — Нет, он нам не понадобится. Наши места во втором ряду (row).

20. Улики были важными, и он чувствовал, что суд присяжных был против него.

21. В Англии зарплата рабочим выплачивается каждую неделю.

22. Актеров встретили аплодисментами.

23. Мои часы отстают.

24. Морковь богата витаминами.

25. Она считает, что современная одежда красива и удобна (comfortable).

 

STOP AND CHECK

 

Exercise 13. Write in the plural. Transcribe the endings.

Watch, tomato, story, cliff, goose, wife, foot, solo, scarf, deer, penny, merry-go-round, piano, ox, agendum, analysis, phenomenon, curriculum, tooth brush, sheep, commander-in-chief, cinema, myth, bath, pie, brother-in-law, grown-up, zero, knowledge, man servant, roof, policeman, city, proof, chief, ship, mouth, fox, mouse, datum, room-mate, scissors, looker-on, swine, kilo, child, safe, photo, information, German, berry, shelf, Molly, editor-in-chief, trout, radius, calf, pencil, toe, bus, match, brother-in-law, tooth, gulf, airman, video, month, sitting-room, potato, army, woman-doctor, lady, radio, path, criterion, life, valley.

Exercise 14. Choose the right answer.

1. Bad news (not/make) people happy. A. don’t make. B. doesn’t make.

2. Knowledge ... power. A. is. B. are.

3. I need my glasses. Where ... the glasses? A. is. B. are.

4. There ... a lot of sheep in the field. A. is. B. are.

5. The police ... to interview Fred about the accident. A. wants. B. want.

6. Money ... not everything. A. is. B. are.

7. Mathematics ... an exact science. A. is. B. are.

8. Julia’s clothes ... in her wardrobe. A. is. B. are.

9. Our team ... the best. A. is. B. are.

10. At midnight the crew ... all asleep. A. was. B. were.

11. .... are made of bronze. A. pence. B. pennies.

 

Exercise 15. Translate into English.

1. У нее длинные волосы.

2. Брюки слишком короткие.

3. Где деньги? - Они на полке.

4. У Тима нет сведений о детях.

5. Вся семья очень занята.

6. У твоих друзей есть овцы на ферме?

7. У меня нет сейчас теплого шарфа.

8. У тебя есть фотографии?

9. Они хорошие люди?

10. У Кейт нет трех килограммов форели.

11. У нее светлые волосы.

12. Деньги были на столе.

13. Его знания обширны.

14. Сведения были интересными.

15. Их успехи значительны.

16. Твои новости очень интересны.

17. Физика - сложный предмет.

18. Аудитория была огромной.

19. Аудитория получила удовольствие (be pleased) от лекции.

20. У полиции есть сведения об этом человеке.

21. Наша семья большая.

22. Наша семья отдыхает.

23. Биллиард - интересная игра.

24. Ее одежда модная и дорогая.

25. Очки лежат на полке.

26. Хорошие джинсы стоят дорого.

THE POSSESSIVE CASE

It is formed by adding ‘s (the apostrophe s) to the noun in the singular and only ‘ (the apostrophe) to plural forms ending in -s.

 

e.g. Sg: a girl’s book Pl: a girls’ school

 

Note 1. Nouns forming their plural by changing the root vowel take ‘s in the plural.

 

e.g. Sg: a man’s hat  Pl: men’s hats

 

Note 2. Only ‘ (the apostrophe) is added to proper names ending in -s.

 

e. g. Archimedes’ Law, Sophocles’ plays, Hercules’ labours.

 

Some other proper names ending in -s may also take the suffix ‘s.

 

e. g. Soames’ (Soames’s) collection, Burns’ (Burns’s) poems, Dickens’ (Dickens’s) novels, Jones’ (Jones’s) car, etc.

The normal pronunciation with both variants appears to be [ iz], but the normal spelling - with the apostrophe only.

Note 3. With compound nouns ‘s is always added to the final component

 e. g. my farther-in-law's house; the passer-by’s remark

The pronunciation of the Possessive Case ending follows the same rules as the pronunciation of the plural ending:

[z] after vowels and voiced consonants: boy’s, man’s, king’s

[s] after voiceless consonants: Smith’s, count’s, bishop’s

[iz] after sibilants: prince’s, judge’s, witch’s

 

The number of nouns that may be used in the Possessive Case is limited. Here belong:

 

1. personal names: John’s bed, Mary’s job

2. personal nouns: my friend’s visit, the boy’s new shirt, the man’s question

3. collective nouns: the team’s victory, the government's policy

4. higher animals: the dog’s barking, the lion’s cage

5. nouns denoting time, distance, measure: a day’s work, a few days’ trip, a two years’ absence, a mile's distance, a shilling’s worth

6. geographic names of continents, countries, cities, towns: Europe’s future, the United States’ policy, London's water supply

7. locative nouns: the island’s outline, the city’s white houses, the school’s history

8. a few other nouns denoting inanimate things and abstract notions: the sun’s rays, the play’s title, the ship’s crew, Nature’s sleep

9.  a considerable number of set phrases in which all sorts of nouns are found in the Possessive Case: in one’s mind’s eye, a pin’s head, at one’s finger’s end, for goodness’ sake, at one’s wit’s end, out of harm’s way, a needle’s point

 

The suffix ‘s may be added not only to a single noun but to a whole group of words. It is called the group genitive.

e. g. Jane and Mary’s room, Smith and Brown’s office, the Prime Minister of England’s residence, somebody else’s umbrella, the man we saw yesterday’s son

The use of the group genitive is possible here because the words in the group form a close sense unit.

 

BUT: John’s and Nick’s children are good. Lena’s and Lily’s rooms are clean.

 

The Genitive Case may have local meaning (the absolute genitive)

 

e. g. I bought it at the grocer’s. (a shop)

She liked living at her daughter’s. (a house)

They were married at St. Paul’s. (a church)

Types of shops: the florist’s, the butcher's, the greengrocer’s, the travel agent’s, McDonald’s, the ironmonger’s, the jeweller’s, the vet’s, the chemist’s, the tobacconist’s, the watchmaker's, the optician’s, the doctor’s, the dentist’s, the confectioner’s, the (dry) cleaner's, the stationer’s, the hairdresser's (the barber’s)

With nouns denoting lifeless things the possession is expressed by of-phrase.

e. g. the cover of the book, a leg of the table

 

Task: make up a story using as many cases of the possessive case as possible.

 

EXERCISES

 

Дата: 2019-02-25, просмотров: 674.