Інститут телебачення, кіно і театру
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

Кафедра театрального мистецтва

 

Методичні вказівки

До виконання і захисту

Курсових/випускних-ківаліфікаційних робіт

студентів спеціальності

Театральне мистецтво

 

 

Київ – 2011

 

 

УДК

ББК

Методичні рекомендації щодо написання і захисту курсових/випускних кваліфікаційних робіт з циклу Театральне мистецтво, 2011 – 40с.

Розробник:

Ільїна Н.О., Заслужена артистка України, професор, директор Інституту телебачення, кіно і театру Київського міжнародного університету, завідувач кафедри театрального мистецтва. Член Національної спілки кінематографістів України.

 

Рецензенти:

Лимар Л.Д., Заслужена артистка України, доцент кафедри театрального мистецтва

Київського міжнародного університету. Лауреат премії К.С.Станіславського. Член

Національної спілки театральних діячів України.

 

Недашківська Р.С., Народна артистка України, доцент кафедри театрального

мистецтва КНУТКіТ ім. Карпенка Карого. Член Національної спілки кінематографістів

України. Заступник Голови Національної спілки театральних діячів України.

 

 

Затверджено Вченою радою КиМУ

Протокол №1 від 30 серпня 2011 р

ББК

© КиМУ, 2011.

 

 

ЗМІСТ

РОЗДІЛ І.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ „ТЕАТРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО” В КиМУ ………..............................................................................................................4

РОЗДІЛ ІІ. КУРСОВА /ВИПУСКНА КВАЛІФІКАЦІЙНА РОБОТА

2.1. Послідовність роботи над курсовим дослідженням…....................7

2.2. Структура курсової роботи................................................................ 9

2.3. Різновиди курсових робіт з театральногго мистецтва... ................18

2.4. Порядок звітування про курсову роботу..........................................19

РОЗДІЛ ІІІ.ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ КУРСОВИХ РОБІТ..............................................................................................................20

ДОДАТКИ....................................................................................................27

 

 

РОЗДІЛ І

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО ПРАКТИЧНОЇ І ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ „ТЕАТРАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО” В КиМУ

Студенти – спеціальності “театральне мистецтво”, окрім творчої практичної роботи на сцені перед глядацькою аудиторією, займаються вивченням фундаментальних, професійно-орієнтованих та спеціалізованих дисциплін на лекціях, семінарах, практичних та творчих заняттях, займаються самостійною навчальною та науковою роботою. Одним із видів такої практичної та науково-дослідної діяльності студентів є курсова /випускна кваліфікаційна робота

Курсова/ випускна кваліфікаційна робота актора, це сценічний, або кінематографічний показ, який є результатом кропіткої плідної практичної аудиторної трьох- чотирьохрічної роботи, а також теоретичного аналізу законів театрального мистецтва.

Під час виконання курсових/ випусних кваліфікаційних робіт на сцені студенти повинні проявити такі здібності, як уміння володіти дійовим аналізом ролі і п’єси, розуміти і виконувати над завдання та наскрізну дію п’єси, володіти професійними даними сценічної мови та вміти теоретично аналізувати драматичний твір та виконуєму роль.

Сенс написання теоретичної частини курсової /випускної кваліфікаційної роботи студентами акторського факультету це перш за все аналіз і перспектива творчої задачі і шляхи її реалізації при виконанні ролі.

Студент акторського факультету працює перед живою глядацькою аудиторією і повинен розуміти, аналізувати і вивчати процес і якість впливу на свідомість людей методом роботи з літературними, поетичними, драматургічними матеріалами. Він повинен масштабно мислити, відповідати за вибір матеріалу, який він грає і за трактовку і методи втілення ролі, якою він буде впливати на свідомість глядачів і слухачів; він повинен вміти проводити дослідження своєї ролі і роботи над нею, оцінювати і аналізувати результат своєї діяльності, аргументовано захищати свою точку зору в науковій полеміці, та на сценічному майданчику

Теми наукових досліджень пропо­нуються художнім керівником курсу, як проект майбутньої творчої роботи. У зв’язку з тим, що спеціальність актора потребує практичного захисту курсової роботи на сцені перед глядацькою аудиторією і пов’язана з колективною роботою у виставі, темою курсової роботи може стати дослідження ролі, образу, персонажу, якого актор втілює у виставі.

Студент може запропонувати власну тему - моновиставу, узгодивши її з керівником,.

Крім того, за три роки навчання студенти набувають практичного досвіду роботи у виставах театральних проектів, літературно - поетичних виставах з сценічної мови, та роботи над роллю на знімальному майданчику, що надає досвід накопичення інформаційного матеріалу і його упорядкування. Студенти відпрацьовують велику кількість інформаційних матеріалів: художню літературу , театральну драматургію, поетичний спадок, документальну літературу, науково-дослідну, мемуари, есе, листування, переглядають кіно матеріали документального та художнього формату.

Зібрані матеріали можуть бути використані в курсових роботах, як теоретична частина, додатки, або як матеріал для практичного аналізу. Остаточною метою творчої курсової роботи є вихід на сцену до глядача. Практична частина вбирає в себе весь накопичений теоретичний матеріал і використовується при виконанні ролі у колективній, або моно-виставі.

На третьому курсі захист курсової роботи проводиться з дисципліни акторська майстерність, у зв’язку з тим, що починається робота над переддипломними виставами і курсова робота стає основою випусково-кваліфікаційної роботи, але окремі курсові роботи можуть бути захищені студентом з дисципліни сценічна мова, на якій проводиться робота по створенню літературно - поетичної композиції, яка може бути представлена, як моно-вистава на публічному показі і потребує роботи з науково-дослідними матеріалами.

Теоретичною та методологічною базою для здійс­нення наукового дослідження в студентській роботі постають взаємо­пов'язані професійно-орієнтовані дисципліни, а також історія світової літератури, історія світового театру, історія українського театру, філософія. Студенти використовують теоретичні знання, отримані під час вивчення цих курсів та практичні навички самостійної роботи: збір матеріалу, плану­вання, реферування, конспектування, анотування ма­теріалу, порівняльний аналіз, формулювання власних висновків.

Курсова/випускна кваліфікаційна робота – студента театральноо відділення ділиться на два етапи: теоретична і практична форма захисту.

1.Теоретична частина - це своєрідний тип наукової праці, який сприяє освоєнню студентом головних засад методики наукових досліджень, класичних та новітніх надбань театрального мистецтва, теоретичної бази та винайденню першожерел обраної теми, створенню тексту власного дослідження. Вона повинна виявити знайомство студента з архівними та новітніми джерелами з обраної теми, методичною літературою, публіцистичними матеріалами, засвідчити його здібності до теоретичного аналізу та реалізації його опанування в творчій роботі - ролі в театральному проекті. В теоретичній частині курсової роботи просліджується ступінь професійної підготовки студента до виконання ролі, здатність до аналізу матеріалу ролі, самостійного спостереження, мислення і висновків. Робота передбачає не тільки теоретичний аналіз, але й вміння практичного творчого сценічного показу перед глядацькою аудиторією, а раз курсова робота поєднує в собі навчальну, дослідницьку та практичну настанови, то вона повинна бути, з

одного боку, науковим дослідженням, а з другого – демонстрацією опанованого матеріалу через виконання ролі на сцені. Цей теоретично- практичний синтез виявляє здібності студента, в процесі виконання якого він опановує основи фахових вимог.

Акторське мистецтво вимагає захисту курсової /випускної кваліфікаційної роботи творчого характеру. Прикладом наукової роботи творчого характеру може бути аналіз, композиція та створення сценарію персональної моно-вистави, дослідження ролі та роботи над роллю. Під час підготовки теоретичної частини творчої курсової/випускної кваліфікаційної роботи студент поступово оволодіває специфічним науковим стилем, який полягає у документально-логічному засобі викладення матеріалу. Дослідницька робота потребує суворого дотримання термінології в її точному сучасному науковому значенні. Терміни не слід заміняти професіоналізмами в їх розмовно-специфічній багатозначності. Рекомендований обсяг теоретичної частини творчої курсової/випускної кваліфікаційної роботи студента ІІІ курсу – не менше 20 друкованих сторінок.

2.Практична частина творчої курсової /випускної кваліфікаційної роботи – це роль, яку зіграно у виставі, або моно-вистава, чи сольний. або дуетний виступ в літературно- поетичній композиції, (10-15хв) з сценічної мови і як додаток – відео, або аудіо запис, сценічної роботи.

Курсова /випускна кваліфікаційна робота виконується українською мовою для україномовного курсу і російською мовою для російськомовного курсу ( на вибір)

РОЗДІЛ ІІ

Дата: 2016-10-02, просмотров: 274.