Dialogue 1. A dialogue between a man and police inspector about theft
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

Man: You are Police Inspector, I suppose.

Inspector: Yes, I am. What brings you here? How can I help you?

M: A burglar got in through the window last night.

I: What happened then?

M: He asked for key at the point of revolver.  I daren't refuse. He broke open the safe and made off with all the valuables.

I: Could you please write down the details?

M: Yes, I will. Since it is a puzzling crime, this case may be referred (entrusted) to some detective.

The police dogs, too might help in the detection of crime.

I: All right. I', taking up the investigation immediately.  Let me see what I can do in the matter.

M: Thank you very much.

I: Thanks. Don't you worry.

Vocabulary: Police Inspector – инспектор полиции, burglar – грабитель, point of revolver – навести оружие, puzzling crime - загадочное преступление, referred – передать на рассмотрение, detection of crime – расследование преступления, the investigation – расследование.

 

Dialogue 2. How the lawyer questions Miss Dexter

Lawyer: Now, Miss Dexter. You saw the bank robbery, didn’t you?

Miss Dexter: Yes, I did.

Lawyer: You saw a man, didn’t you?

Miss Dexter: That’s right. I saw him when he went into the bank and when he came out.

Lawyer: Now, look around the court … can you see that man?

Miss Dexter: Yes, he’s the man I saw.

Lawyer: Now, Miss Dexter. What was the man wearing when he went into the bank?

Miss Dexter: I don’t remember everything … but I remember his hat and his bag.

Lawyer: Look at the hat on the table. Is that the hat?

Miss Dexter: Yes, that’s the hat he was wearing.

Lawyer: … and the bag?

Miss Dexter: Yes, that’s the bag he was carrying.

Lawyer: Thank you, Miss Dexter.

Vocabulary: the bank robbery – ограбление банка, court – суд, wear – носить (одежду).

PART 3. Self - assignment .

Тестовые задания для самоконтроля по грамматической теме

1. __cups of coffee do you drink every day?

a) How much b) How many

2. There isn´t ... electricity at the campsite.

a) a b) an c) some d) any

3. Have you got ... lemons?

a) a b) an c) some d) any

4. I’m afraid … no water in the bottle.

a) There is; b) There are;

5.I have __ in my house.

a) some new furnitures b) a new furniture c) some new furniture

6. There _____ many people in the room.

a) aren’t; b) is; c) isn’t; d) be

7. Our house is small. We have __ rooms.

a) few b) little

8. Our country is very big. We have __ cities.

a) much b) many

9. There will be ___ interesting reports at the conference.

a) some b) any

10. ____ one room in my house.

a) There is; b) There are; c) Is there; d) Are there

Обязательный лексический минимум ( Раздел 5,6 )


accident – происшествие;

an attorney [əˈtəːni] – адвокат;

announce verdict – вынести приговор;

barrister – адвокат (выступающий в суде);

branches of law – отрасли права;

college of advocates [ˈædvəkeɪts] – коллегия адвокатов;

court – суд;

court procedures – судебное разбирательство

court session – судебный процесс;

crime committing – совершение преступения;

defendant – ответчик;

fingerprints – отпечатки пальцев;

guilty of a crime – виновник преступления;

jurymen – присяжные;

legal affairs/matters – судебные, правовые дела;

legal advice – юридическая консультация;

legal profession – юридическая профессия;

people’s liberty and rights – права и свободы человека;

plaintiff – истец;

senior/junior barrister – старший/ младший адвокат;

solicitor – опытный адвокат;

the right of audience – право выступать в суде;

to do the court work – выполнять работу в суде;

verdict – приговор, решение;


 



РАЗДЕЛ 7

Лексическая тема: Investigator’s Career. «Работа следователя»

Грамматическая тема :  Zero and First Conditional. (Использование условных предложений нулевого и первого типа).

Текст для чтения : The work of an investigator.

Цели занятия:

1. Развивать навыки чтения со словарем текстов профессионально-ориентированной направленности.

2. Повторить использование Present Simple; Future Simple.

3. Уметь построить условные предложения нулевого и первого типа, используя глаголы в Present Simple и Future Simple.

4. Понимать на слух монологическое либо диалогическое высказывание по теме занятия.

PART 1. GRAMMAR.

Zero and First Conditional. Условные предложения нулевого и первого типа.

Условные предложения в английском языке – это предложения, состоящие из условия и следствия (результата), как правило, соединенных союзом if (если). Являются одной из разновидностей сложноподчиненных, соответственно оно состоит из главной и придаточной части, в которых выражаются следствие и условие.

§1.  Zero Conditional – условные предложения нулевого типа. Этот тип английских условных предложений используется для описания научных фактов, общеизвестных понятий, событий и явлений, которые всегда и для всех являются истинными. Обычно переводится на русский язык настоящим временем.

Plants die if they don't get enough water. – Растения погибают, если не получают достаточное количество воды.

Water boils if you heat it to 100 degrees Celsius. – Вода закипает, если Вы подогреваете ее до температуры 100 градусов по Цельсию.

Образование условных предложений нулевого типа:

If (если ); when (когда) + Present Simple (действие в настоящем времени).

If (если) (WHEN) you put him under arrest, you jail him for a certain period of time – Если (КОГДА) ты берешь его под арест, ты сажаешь его в тюрьму на определенное количество времени.

IF/WHEN + Present Simple Present Simple
If you heat ice, Если нагревать лед, When I am late, Если я опаздываю, it melts. он тает. my father takes me to university. мой отец отвозит меня в университет.
Present Simple IF/WHEN + Present Simple
Ice melts Лед тает, My father takes me to university Мой отец отвозит меня в университет, if you heat it. если его нагревать. when I am late. если я опаздываю.

 

§2.  First Conditional – условные предложения первого типа. Условное предложение первого типа описывает ситуацию, которая произойдет в будущем времени. Если выполнить определенное условие, то действие с большой вероятностью случится. Условия выполнения действия вполне реальны и возможны.

Структура условного предложения первого типа следующая:

If + Present Simple, Future Simple

She will forget the crime scene soon if you agree to support her – Она вскоре забудет место преступления, если ты согласишься ее поддержать.

NB! Обратите внимание, что по-русски оба глагола употребляются в будущем времени, а по-английски только глагол в главной части (следствие). Часто по ошибке обе части ставят в будущем времени – это неправильно.

•Неправильно: If you will give me a lift, I will pay you. – Если вы меня подвезете, я вам заплачу.

•Правильно: If you give me a lift, I will pay you. – Если вы меня подвезете, я вам заплачу.

IF/WHEN + Present Simple Future Simple
If it does not rain, Если не будет дождя, When I am 25, Когда мне будет 25, we will play tennis. мы будем играть в теннис. I will get married. я женюсь.
Future Simple IF/WHEN + Present Simple
We will play tennis Мы будем играть в теннис, I will get married Я женюсь, if it does not rain. если не будет дождя. when I am 25. когда мне будет 25.

Задание №1. Прочитайте и переведите предложения.

1. When my brother is 17, he will finish school. 2. You won’t be able to fight crime well if you are not a highly qualified specialist. 3. When he gives a lecture in administrative law, all students will listen to it with great interest. 4. Read this article on criminal law while I do the translation. 5. Please, return my English textbook if you don’t use it. 6. If my friend wants to become a police officer, I will advise him to enter Donetsk Academy of Internal Affairs. 7. Will you wait here until he comes? 8. I’ll ask him to do it after he finishes his work. 9. My wife and I will go for a walk before we have supper. 10. Speak to him about our plans when you see him. 11. When she comes back, she will help us to do our homework. 12. If a lawyer prepares legal documents, he will present a client in the court.13. All the students will have their practice when they are in the third year. 14. If a police officer interviews witness he will ask a lot of questions. 15. 1.The mentor police officer will be angry if cadets don’t get good marks.

Задание №2. Дополните предложения, используя свои идеи.

1. If I win a lot of money, I ….

2. If I fall in love …

3. If my friend commits a crime …

4. If I become a rich lawyer …

5. If I work as a barrister in London …

6. If I enter Donetsk Academy of Internal Affairs …

 

Задание №3. Переведите предложения на английский язык.

1. Когда приходит весна, становится тепло. 2. Если я стану офицером полиции, я буду защищать права и свободы человека. 3. Если я хорошо подготовлюсь к экзамену, я получу хорошую оценку. 4. Если тебе не нужен учебник по уголовному праву, ты может отдать его мне. 5. Когда я закончу юридическую академию, я стану следователем. 6. Когда следователь приедет на место преступления, он будет допрашивать свидетелей. 7. Когда поймают преступника, его посадят в тюрьму. 8. Если нарушать правила, можно получить штраф. 9. Если идет дождь, земля становится мокрой. 10. Если у меня будет время, я прочту этот детектив. 11. Если курсант получит плохую оценку, начальник курса будет зол.

PART 2. Reading tasks .

Задание №1. Прочитайте и переведите текст на русский язык.

THE WORK OF AN INVESTIGATOR

The main objective of a criminal investigation is to establish evidence of guilt against a person who has committed an offence. To do this work successfully, an investigator must have broad knowledge, good experience and education, he also should be able to collect and analyse evidence. The actual solution of an offence is in the crime scene and it is there that the detective goes as soon as information of a crime is got.

An offence was committed. The detective arrives at the crime scene. His very first duty will be to arrest the suspect if he can. If he is late, than he must isolate and protect the crime scene and summon assistance to begin the investigation properly. The first step will be to take photographs.

The second stage is a preliminary survey. The detective determines the boundaries of the scene and the succession of search of it that is whether the search should be conducted from the centre of the scene towards its boundaries or from the boundaries towards its centre. Then the search of the scene and object is planned. An effective search is one of the most difficult tasks for an investigator. He discovers fixes and studies footprints, fingerprints, impressions and traces as well as other physical evidence.

Physical evidence may be found on the tools of the crime, on the place of entering the crime scene and escaping from it by the offender, on stolen things, etc. Everything that may be of importance should be recorded and preserved.

 

Задание №2. Ответьте на вопросы.

1. What’s the main objective of a criminal investigation?

2. What does the investigator do when he arrives at the crime scene?

3. Where can he find evidence?

 

Задание № 3 . Найдите в тексте слова и фразы и запишите перевод.

расследование преступления, установить доказательство вины, совершить преступление, место преступления, задержать подозреваемого, отпечатки пальцев, вещественные доказательства, орудия преступления.

Задание № 4 . Прочитайте и переведите диалоги в парах.

Дата: 2019-05-28, просмотров: 625.