ЗАДАНИЕ 4. Прочитайте задание. Послушайте запись (1–3.1). Прочитайте скрипт и комментарии к нему. Согласны ли вы с этими комментариями? Можете ли вы что-либо добавить к ним?
Task 3. You are going to give a talk about animals. You will have to start
in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes. (10 - 12 sentences).
Remember to say:
· what your favourite animals are, and why
· what people should do to protect endangered animals
· whether zoos are a good thing or not, and why
You have to talk continuously.
Скрипт записи 1–3.1 (приводится без изменений)
So, my favourite animals are wild animals because I think that they have their own personality and people can’t catch them, can’t get them and they lives they live like they want. So nowadays it’s a big problem to protect endangered animals because of many troubles in our environment.
In my opinion people should build some special places for animals where animals could feel their safety, where they can get all they need like food, nature and other things they need in their life.
So I haven’t …no I’m sorry… I don’t think that zoos are a good thing for animals because zoos don’t have needed things for animals. But I think that mostly it depends on workers in zoos. If workers likes animals they are going to do everything to protect animals to do their lives better in zoos. And when people don’t like animals they maybe can kill them. And I can’t say that zoos are good thing or bad thing I think it’s only about people.
Комментарий к записи 1–3.1
Решение коммуникативной задачи | Задание выполнено. 1) Первый аспект раскрыт неполно. Учащийся говорит, что любит диких животных (допустимо не называть конкретные виды), но понять, почему они ему нравятся, практически невозможно ( they have their own personality and people can ’ t catch them , can ’ t get them and they lives they live like they want .) 2) Второй аспект раскрыт полно и точно: So nowadays it’s a big problem to protect endangered animals because of many troubles in our environment. In my opinion people should build some special places for animals where animals could feel their safety, where they can get all they need like food, nature and other things they need in their life. 3) Третий аспект раскрыт неполно: I don’t think that zoos are a good thing for animals because zoos don’t have needed things for animals. Далее учащийся не поясняет, что он имеет в виду (needed things for animals), а рассуждает о сотрудниках зоопарка. Объем высказывания – 10 фраз. 1 балл |
Организация высказывания | В целом высказывание достаточно логично. Однако оно часто нарушается из-за недостатка языковых средств для оформления мыслей (например: And I can ’ t say that zoos are good thing or bad thing I think it ’ s only about people .). Использованы средства логической связи: so, because, and, in my opinion, when I don’t think that. Вступительная и завершающая фразы отсутствуют. 0 баллов |
Языковое оформление высказывания | Использованный словарный запас, грамматические структуры, фонетическое оформление высказывания соответствуют поставленной коммуникативной задаче. В высказывании используются лексика грамматические структуры, соответствующие допороговому уровню. Были допущены негрубые языковые ошибки в употреблении: 1) лексики: could feel their safely; get all they need like food, nature and other things they need for life; needed thing, to do their lives better; 2) существительных в единственном числе и множественном числе: don ’ t have needed thing; 3) артиклей: the workers, a good thing; 4) глагола в Present Simple: workers likes. 1 балл |
Итого | 2 балла |
ЗАДАНИЕ 5. Послушайте запись (1–3.2). Оцените высказывание учащегося по критерию «Решение коммуникативной задачи». Прочитайте скрипт и комментарии к нему. Согласны ли вы с этими комментариями? Можете ли вы что-либо добавить к ним?
Дата: 2019-04-23, просмотров: 219.