Молитва иная Златоустаго, 8
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

Бо́же, осла́би (разреши), оста́ви (прости), прости́ ми согреше́ния моя́, ели́ка Ти согреши́х (совершил), а́ще сло́вом, а́ще де́лом, а́ще помышле́нием, во́лею (вольно) или нево́лею, ра́зумом (сознательно) или неразу́мием, вся ми прости́ я́ко благ и Человеколю́бец,[.] и моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, (раз)у́мных Твои́х служи́телей и святы́х сил (ангелов), и всех святы́х, от ве́ка (начала мира) Тебе́ благоугоди́вших (угодивших), неосужде́нно благоволи́ прия́ти ми (мне) свято́е и Пречи́стое Твое́ Те́ло и Честну́ю Кровь, во исцеле́ние души́ же и те́ла, и во очище́ние лука́вых мои́х помышле́ний. Я́ко Твое́ есть Ца́рство и си́ла и сла́ва, со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Тогожде, 9.

Несмь дово́лен (сто́ю), Влады́ко Го́споди, да вни́деши под кров души́ моея́; но поне́же (поскольку) хо́щеши Ты[,] я́ко Человеколю́бец, жи́ти во мне, дерза́я приступа́ю; [Ты] повелева́еши, да отве́рзу две́ри, я́же Ты еди́н (один) создал еси́, и вни́деши со человеколю́бием я́коже еси́ (свойственным Тебе); [Ты] вни́деши (войдёшь) и просвеща́еши помраче́нный мой по́мысл (помышление). Ве́рую, я́ко сие́ сотвори́ши (сделаешь): не бо блудни́цу, со слеза́ми прише́дшую к Тебе́, отгна́л еси́; ниже́ мытаря́ отве́ргл еси́ пока́явшася; ниже́ разбо́йника, позна́вша (признавшего) Ца́рство Твое́, отгна́л еси́; ниже́ гони́теля пока́явшася [апостола Павла] оста́вил еси́, е́же бе (чем он был): но от покая́ния [к] Тебе́ прише́дшия вся (всех), в ли́це (сонме) Твои́х друго́в вчини́л (дал место) еси́, Еди́н сый благослове́нный всегда́, ны́не и в безконе́чныя ве́ки. Ами́нь.

Тогожде, 10.

Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же мой, осла́би (отпусти), оста́ви (разреши), очи́сти и прости́ ми, гре́шному, и непотре́бному (никуда не годному), и недосто́йному рабу́ Твоему́, прегреше́ния, и согреше́ния (преступления) и грехопаде́ния моя́, ели́ка Ти от ю́ности моея́, да́же до настоя́щаго дне и часа́ согреши́х: а́ще в ра́зуме (сознательно) и в неразу́мии, а́ще в словесе́х или́ де́лех, или́ помышле́ниих (намерениях) и мы́слех, и начина́ниих (занятиях), и всех мои́х чу́вствах. И моли́твами безсе́менно ро́ждшия Тя, Пречи́стыя и Присноде́вы Мари́и, Ма́тере Твоея́, еди́ныя непосты́дныя (несомненной) наде́жды и предста́тельства (заступницы) и спасе́ния моего́, сподо́би мя неосужде́нно причасти́тися пречи́стых, безсме́ртных, животворя́щих и стра́шных Твои́х Та́инств, во оставле́ние грехо́в и в жизнь ве́чную: во освяще́ние и просвеще́ние, кре́пость (укрепление), исцеле́ние, и здра́вие души́ же и те́ла, и в потребле́ние (уничтожение) и всесоверше́нное погубле́ние (устранение) лука́вых (нечистых) мои́х помысло́в, и помышле́ний (дум), и предприя́тий, и нощны́х мечта́ний, те́мных (мрачных) и лука́вых (злых) духо́в; я́ко Твое́ есть Ца́рство, и си́ла, и сла́ва, и честь, и поклоне́ние, со Отце́м и Святы́м Твои́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва иная Иоанна Дамаскина, 11.

Пред две́рьми хра́ма Твоего́ предстою́ и лю́тых помышле́ний (злых помыслов) не отступа́ю (оставляю); но Ты, Христе́ Бо́же, мытаря́ оправди́вый, и ханане́ю (хананеянку) поми́ловавый, и разбо́йнику рая́ две́ри отве́рзый, отве́рзи ми утро́бы (сердце) человеколю́бия Твоего́ и приими́ мя, приходя́ща и прикаса́ющася Тебе́, я́ко блудни́цу и кровоточи́вую: о́ва (одна) у́бо кра́я ри́зы Твоея́ косну́вшися, удо́бь (легко) исцеле́ние прия́т, о́ва (другая) же пречи́стеи Твои́ но́зе удержа́вши (обняв), разреше́ние грехо́в понесе́ (приобрела). Аз же, окая́нный, все Твое́ Те́ло дерза́я восприя́ти, да не опале́н бу́ду; но приими́ мя, я́коже о́ныя (тех двух), и просвети́ моя́ душе́вныя чу́вства, попаля́я (сжигая) моя́ грехо́вныя вины́ (наклонности), моли́твами безсе́менно Ро́ждшия Тя и небе́сных сил; я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва иная, Златоустаго.

Ве́рую, Го́споди, и испове́дую, я́ко Ты еси́ вои́стинну Христо́с, Сын Бо́га жива́го, прише́дый в мир гре́шныя спасти́, от ни́хже пе́рвый есмь аз. Еще́ ве́рую, я́ко сие́ есть са́мое (именно) пречи́стое Те́ло Твое́, и сия́ есть са́мая честна́я Кровь Твоя́. Молю́ся у́бо Тебе́: поми́луй мя и прости́ ми прегреше́ния (грехи) моя́, во́льная и нево́льная, я́же [я сделал] сло́вом, я́же де́лом, я́же ве́дением (сознательно) и неве́дением, и сподо́би мя неосужде́нно причастити́ся пречи́стых Твои́х Та́инств, во оставле́ние грехо́в и в жизнь ве́чную. Ами́нь.

Приходяй же причаститися, глаголи в себе настоящия стихи Метафраста:

Се приступа́ю к Боже́ственному Причаще́нию.

Соде́телю, да не опали́ши мя приобще́нием:

Огнь бо еси́, недосто́йныя попаля́яй.

Но у́бо очи́сти мя от вся́кия скве́рны.

Таже паки глаголи:

Ве́чери Твоея́ та́йныя (таинственной) днесь (сегодня), Сы́не Бо́жий, / прича́стника мя приими́; / не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м, ни лобза́ния Ти дам, я́ко Иу́да, / но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: / помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.

Паки стихи сия:

Боготворя́щую Кровь ужасни́ся челове́че, зря,

Огнь бо есть, недосто́йныя попаля́яй.

Боже́ственное Те́ло и обожа́ет мя и пита́ет:

Обожа́ет дух, ум же пита́ет стра́нно.

Таже тропари:

Услади́л мя еси́ любо́вию, Христе́, / и измени́л мя еси́ Боже́ственным Твои́м раче́нием; / но попали́ огне́м невеще́ственным грехи́ моя́, / и насы́титися е́же в Тебе́ наслажде́ния сподо́би: / да лику́я возвелича́ю, Бла́же, два прише́ствия Твоя́.

Во све́тлостех Святы́х Твои́х ка́ко вни́ду, недосто́йный? / А́ще бо дерзну́ совни́ти в черто́г, оде́жда мя облича́ет, я́ко несть бра́чна, / и свя́зан изве́ржен бу́ду от А́нгелов. / Очи́сти, Го́споди, скве́рну души́ моея́, / и спаси́ мя, я́ко Человеколю́бец.

Таже молитву:

Влады́ко Человеколю́бче, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же мой, да не в суд ми бу́дут Свята́я сия, за е́же недосто́йну ми бы́ти: но во очище́ние и освяще́ние души́ же и те́ла, и во обруче́ние бу́дущия жи́зни и Ца́рствия. Мне же, еже прилепля́тися Бо́гу, бла́го есть, полага́ти во Го́споде упова́ние спасе́ния моего́.

И паки: Ве́чери Твоея́ та́йныя днесь, Сы́не Бо́жий, / прича́стника мя приими́; / не бо враго́м Твои́м та́йну пове́м, / ни лобза́ния Ти дам, я́ко Иу́да, / но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: / помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.


МОЛИТВЫ
ПО СВЯТОМ ПРИЧАЩЕНИИ

Егда же получиши добраго причащения,

Животворящих таинственных дарований,

Воспой абие, благодари вельми,

И сия тепле от души Богу глаголи:

Сла́ва Тебе́, Бо́же. Сла́ва Тебе́, Бо́же. Сла́ва Тебе́, Бо́же.

Таже благодарственную сию молитву:

Благодарю́ Тя, Го́споди Бо́же мой, яко не отри́нул мя еси́ гре́шнаго, но (при)о́бщника мя бы́ти святы́нь Твои́х сподо́бил еси́. Благодарю́ Тя, я́ко мене́ недосто́йнаго, причасти́тися пречи́стых Твои́х и небе́сных Даро́в сподо́бил еси́. Но Влады́ко Человеколю́бче, нас ра́ди уме́рый же и воскресы́й, и дарова́вый нам стра́шная сия́ и животворя́щая Та́инства, во благодея́ние и освяще́ние душ и теле́с на́ших, даждь бы́ти сим и мне во исцеле́ние души́ же и те́ла, во отгна́ние (отражение) вся́каго сопроти́внаго, в просвеще́ние о́чию се́рдца моего́, в мир (умиротворение) душе́вных мои́х сил, в ве́ру непосты́дну, в любо́вь нелицеме́рну, во исполне́ние (умножение) прему́дрости, в соблюде́ние за́поведей Твои́х, в приложе́ние Боже́ственныя Твоея́ благода́ти, и Твоего́ Ца́рствия присвое́ние (усвоение), да во святы́ни (святости) Твое́й те́ми [т. е. Дарами] сохраня́емь, Твою́ благода́ть помина́ю (помню) всегда́, и не ктому́ (уже) [для] себе́ живу́, но [для] Тебе́, на́шему Влады́це и Благоде́телю; и та́ко сего́ жития́ изше́д о наде́жди живота́ ве́чнаго, в присносу́щный дости́гну поко́й, иде́же пра́зднующих (наслаждающихся блаженством) глас (пение) непреста́нный, и безконе́чная сла́дость (радость) зря́щих Твоего́ лица́ добро́ту (красоту) неизрече́нную. Ты бо еси́ и́стинное жела́ние (наслаждение), и неизрече́нное весе́лие (радость) лю́бящих Тя, Христе́ Бо́же наш, и Тя пое́т вся тварь (творение) во ве́ки. Ами́нь.



Великаго Василия, 2.

Влады́ко Христе́ Бо́же, Царю́ веко́в и Соде́телю всех, благодарю́ Тя о всех, я́же ми еси́ по́дал благи́х (блага), и о причаще́нии пречи́стых и животворя́щих Твои́х Та́инств. Молю́ у́бо Тя, Бла́же и Человеколю́бче: сохрани́ мя под кро́вом Твои́м, и в се́ни крилу́ Твое́ю. И да́руй ми чи́стою со́вестию, да́же до после́дняго моего́ издыха́ния (вздоха), досто́йно причаща́тися Святы́нь Твои́х, во оставле́ние грехо́в и в жизнь ве́чную. Ты бо еси́ Хлеб живо́тный, исто́чник святы́ни, пода́тель благи́х (благ), и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Метафраста, по стихом ([в оригинале] стихотворная), 3.

Да́вый пи́щу мне плоть Твою́ во́лею (добровольно), огнь сый и опаля́яй (сжигающий) недосто́йныя, да не опали́ши (сожги) мене́, Соде́телю мой; па́че (лучше) же пройди́ во у́ды моя́, во вся соста́вы, во утро́бу (внутренности [или мысли]), в се́рдце. Попали́ (сожги) те́рние всех мои́х прегреше́ний. Ду́шу очи́сти, освяти́ помышле́ния. Соста́вы (колени) утверди́ (укрепи) с костьми́ вку́пе. Чувств просвети́ просту́ю (главных) пятери́цу. Всего́ мя спригвозди́ стра́ху Твоему́. При́сно покры́й (защищай), соблюди́ (охрани) же, и сохрани́ (береги) мя от вся́каго де́ла и сло́ва душетле́ннаго. Очи́сти, и омы́й, и украси́ мя: удобри́ (устрояй), вразуми́, и просвети́ мя. Покажи́ мя Твое́ селе́ние (обитель) еди́наго ([только] одного) Ду́ха, и не ктому́ (уже) селе́ние греха́. Да я́ко (как) Твоего́ до́му [после] вхо́дом (входа) причаще́ния, я́ко огня́ мене́ бежи́т всяк злоде́й, вся́ка страсть. Моли́твенники (Ходатаями) Тебе́ приношу́ (представляю) вся святы́я, чинонача́лия (начальников) же безпло́тных [сил], Предте́чу Твоего́, прему́дрыя апо́столы, к сим же Твою́ нескве́рную, чи́стую Ма́терь, и́хже мольбы́, Благоутро́бне, приими́, Христе́ мой, и сы́ном све́та соде́лай Твоего́ служи́теля. Ты бо еси́ освяще́ние, и Еди́ный на́ших, Бла́же, душ и све́тлость, и Тебе́ лепоподо́бно (как подобает) я́ко Бо́гу и Влады́це сла́ву вси возсыла́ем на всяк день.

Молитва иная.

Те́ло Твое́ Свято́е, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, да бу́дет ми в живо́т ве́чный, и Кровь Твоя́ Честна́я во оставле́ние грехо́в: бу́ди же ми [вечеря] благодаре́ние (-я) сие́ в ра́дость, здра́вие и весе́лие; в стра́шное же и второ́е прише́ствие Твое́ сподо́би мя, гре́шнаго, ста́ти одесну́ю сла́вы Твоея́, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тери, и всех святы́х.

Дата: 2019-05-29, просмотров: 131.