Молитва Великаго Василия, 1
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

Влады́ко Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, Исто́чниче жи́зни и безсме́ртия, всея́ тва́ри (творения) ви́димыя и неви́димыя Соде́телю, Безнача́льнаго Отца́ Соприсносу́щный Сы́не и Собезнача́льный, премно́гия ра́ди бла́гости в после́дния дни в плоть оболки́йся, и распны́йся, и погребы́йся за ны, неблагода́рныя и злонра́вныя (неразумных), и Твое́ю Кро́вию обнови́вый растле́вшее (повреждённое) грехо́м естество́ на́ше, Сам, безсме́ртный Царю́, приими́ и мое́ гре́шнаго покая́ние, и приклони́ у́хо Твое́ мне, и услы́ши глаго́лы моя́. Согреши́х бо, Го́споди, согреши́х на не́бо (пред небом) и пред Тобо́ю, и несмь досто́ин воззре́ти на высоту́ сла́вы Твоея́: прогне́вах бо Твою́ бла́гость, Твоя́ за́поведи преступи́в, и не послу́шав Твои́х повеле́ний. Но Ты, Го́споди, незло́бив сый, долготерпели́в же и многоми́лостив, не пре́дал (оставил) еси́ мя поги́бнути со беззако́ньми мои́ми, моего́ вся́чески ожида́я обраще́ния. Ты бо рекл еси́, Человеколю́бче, проро́ком Твои́м: я́ко хоте́нием (решительно) не хощу́ сме́рти гре́шника, но е́же обрати́тися и жи́ву бы́ти ему́. Не хо́щеши бо, Влады́ко, созда́ния Твое́ю руку́ (Твоих рук) погуби́ти, ниже́ благоволи́ши (желаешь) о поги́бели челове́честей, но хо́щеши всем спасти́ся, и в ра́зум (познание) и́стины приити́. Те́мже и аз, а́ще и недосто́ин есмь небесе́ и земли́, и сея́ привре́менныя (кратко-) жи́зни, всего́ себе́ повину́в (подчинив) греху́, и сласте́м (удовольствиям) порабо́тив, и Твой оскверни́в (помрачив) о́браз; но творе́ние и созда́ние Твое́ быв, не отчаява́ю (теряю надежды на) своего́ спасе́ния, окая́нный, на Твое́ же безме́рное благоутро́бие дерза́я, прихожду́. Приими́ у́бо и мене́, Человеколю́бче Го́споди, я́коже блудни́цу, я́ко разбо́йника, я́ко мытаря́ и я́ко блу́днаго, и возми́ мое́ (сними с меня) тя́жкое бре́мя грехо́в, грех взе́мляй ми́ра, и не́мощи челове́ческия исцеля́яй, тружда́ющияся и обремене́нныя к Себе́ призыва́яй и упокоева́яй, не прише́дый призва́ти пра́ведныя, но гре́шныя на покая́ние. И очи́сти мя от вся́кия скве́рны пло́ти и ду́ха, и научи́ мя соверша́ти святы́ню (святую жизнь) во стра́се Твое́м: я́ко да чи́стым све́дением (свидетельством) со́вести моея́, святы́нь Твои́х часть прие́мля, соединю́ся свято́му Те́лу Твоему́ и Кро́ви, и име́ю Тебе́ во мне живу́ща и пребыва́юща, со Отце́м, и Святы́м Твои́м Ду́хом. Ей (так), Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же мой, и да не в суд ми бу́дет прича́стие Пречи́стых и Животворя́щих Та́ин Твои́х, ниже́ да не́мощен бу́ду душе́ю же и те́лом, от е́же недосто́йне тем [т. е. Тайнам] причаща́тися, но даждь ми, да́же до коне́чнаго моего́ издыха́ния (вздоха), неосужде́нно восприима́ти (принимать) часть Святы́нь Твои́х, в Ду́ха Свята́го (при)обще́ние, в напу́тие живота́ ве́чнаго, и во благоприя́тен ответ на Стра́шнем Суди́щи (суде) Твое́м: я́ко да и аз со все́ми избра́нными Твои́ми о́бщник (причастник) бу́ду нетле́нных Твои́х благ, я́же угото́вал еси́ лю́бящим Тя, Го́споди, в ни́хже [избранных] препросла́влен (прославлен) еси́ во ве́ки. Ами́нь.

Молитва иная, иже во святых отца нашего
Иоанна Златоустаго, 2.

Го́споди Бо́же мой, вем, я́ко несмь досто́ин, ниже́ дово́лен (пригоден), да под кров вни́деши хра́ма (дома) души́ моея́, зане́же весь пуст и па́лся (обрушился) есть, и не и́маши во мне ме́ста досто́йна е́же главу́ подклони́ти; но я́коже с высоты́ нас ра́ди смири́л еси́ Себе́, смири́ся (снизойди) и ны́не смире́нию (ничтожеству) моему́, и я́коже восприя́л (соизволил) еси́ в верте́пе и в я́слех безслове́сных [скотов] возлещи́, си́це восприими́ и в я́слех безслове́сныя (неразумной) моея́ души́, и во оскверне́нное мое́ те́ло вни́ти. И я́коже не неудосто́ил еси́ вни́ти и свечеря́ти (вкусить вечерю) со гре́шники в дому́ Си́мона прокаже́ннаго, та́ко изво́ли вни́ти и в дом смире́нныя моея́ души́, прокаже́нныя и гре́шныя. И я́коже не отри́нул еси́ подо́бную мне блудни́цу и гре́шную, прише́дшую и прикосну́вшуюся Тебе́, си́це умилосе́рдися и о мне, гре́шнем, приходя́щем и прикаса́ющем Ти ся. И я́коже не возгнуша́лся еси́ скве́рных ея́ уст и нечи́стых ([их] нечистотой), целу́ющих Тя, ниже́ мои́х возгнуша́йся скве́рнших о́ныя уст и нечи́стших, ниже́ ме́рзких мои́х и нечи́стых усте́н, и скве́рнаго (гнусного) и нечи́стейшаго моего́ язы́ка. Но да бу́дет ми угль пресвята́го Твоего́ Те́ла, и честны́я Твоея́ Кро́ве, во освяще́ние и просвеще́ние и здра́вие (укрепление) смире́нней мое́й души́ и те́лу, во облегче́ние тя́жестей мно́гих мои́х согреше́ний, в соблюде́ние от вся́каго диа́вольскаго (воз)де́йства, во отгна́ние (устранение) и возбране́ние (обуздание) зла́го моего́ и лука́ваго обы́чая (привычек), во умерщвле́ние страсте́й, в снабде́ние (сохранение) за́поведей Твои́х, в приложе́ние Боже́ственныя Твоея́ благода́ти и Твоего́ Ца́рствия присвое́ние (снискание). Не бо я́ко презира́яй прихожду́ к Тебе́, Христе́ Бо́же, но я́ко дерза́я на неизрече́нную Твою́ бла́гость, и да не на мно́зе (надолго) удаля́яйся обще́ния Твоего́, от мы́сленнаго во́лка звероуловле́н (похищен) бу́ду. Те́мже молю́ся Тебе́: я́ко Еди́н сый Свят, Влады́ко, освяти́ мою́ ду́шу и те́ло, ум и се́рдце, чревеса́ [т. е. сокровенные мысли] и утро́бы [т. е. эмоции], и всего́ мя обнови́, и вкорени́ (укорени) страх Твой во удесе́х мои́х, и освяще́ние Твое́ неотъе́млемо от мене́ (неизменно во мне) сотвори́; и бу́ди ми помо́щник и засту́пник, окормля́я (направляя) в ми́ре (мирно) живо́т мой, сподобля́я мя и одесну́ю Тебе́ предстоя́ния со святы́ми Твои́ми, моли́твами и моле́ньми (ходатайством) Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, невеще́ственных Твои́х служи́телей и пречи́стых Сил, и всех святы́х, от ве́ка Тебе́ благо(хорошо )угоди́вших. Ами́нь.

Молитва иная Симеона [по прозвищу] Метафраста (Пересказчик [житий святых]), 3.

Еди́не чи́стый и нетле́нный (непорочный) Го́споди, за неизрече́нную ми́лость человеколю́бия на́ше все восприе́мый смеше́ние (сложное естество), от чи́стых и де́вственных крове́й па́че естества́ Ро́ждшия Тя, Ду́ха Боже́ственнаго наше́ствием (наитием) и благоволе́нием Отца́ присносу́щнаго, Христе́ Иису́се, прему́дросте Бо́жия, и ми́ре (покой), и си́ло; Твои́м восприя́тием (воспринятой плотью) животворя́щая и спаси́тельная страда́ния восприе́мый, крест, гво́здия, копие́, смерть, умертви́ моя́ душетле́нная (пагубные для души) стра́сти теле́сныя. Погребе́нием Твои́м а́дова плени́вый (ограбивший) ца́рствия (царство), погреби́ моя́ благи́ми по́мыслы лука́вая сове́тования (дурные намерения) и лука́вствия ду́хи разори́ (рассей). Тридне́вным Твои́м и живоно́сным воскресе́нием па́дшаго пра́отца возста́вивый, возста́ви мя, грехо́м попо́лзшагося (поскользнувшегося), о́бразы (средства) мне покая́ния предлага́я. Пресла́вным Твои́м вознесе́нием плотско́е обожи́вый восприя́тие (воспринятую плоть) и сие́ (её) десны́м Отца́ седе́нием почты́й, сподо́би мя прича́стием Святы́х Твои́х Та́ин десну́ю часть спаса́емых получи́ти (достигнуть). Сни́тием Уте́шителя Твоего́ Ду́ха сосу́ды че́стны (драгоценными) свяще́нныя(-х) Твоя́ ученики́ соде́лавый, прия́телище (вместилищем) и мене́ покажи́ Того́ (Его) прише́ствия. Хотя́й [т. е. в будущем] па́ки приити́ суди́ти вселе́нней пра́вдою, благоволи́ и мне усре́сти (встретить) Тя на о́блацех, Судию́ (Творца) и Созда́теля моего́, со все́ми святы́ми Твои́ми: да безконе́чно славосло́влю и воспева́ю Тя, со Безнача́льным Твои́м Отце́м и Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Духом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Божественнаго Дамаскина (из Дамаска), 4.

Влады́ко Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, еди́не име́яй власть челове́ком оставля́ти (прощать) грехи́, я́ко благ (милосердный) и Человеколю́бец пре́зри (забудь) моя́ вся в ве́дении и не в ве́дении прегреше́ния, и сподо́би мя неосужде́нно причасти́тися Боже́ственных, и пресла́вных, и пречи́стых, и животворя́щих Твои́х Та́ин, не в тя́жесть, ни в му́ку, [тяжесть, мука=наказание] ни в приложе́ние грехо́в, но во очище́ние, и освяще́ние, и обруче́ние (залог) бу́дущаго живота́ и Ца́рствия, в сте́ну и по́мощь, и в (по-)возраже́ние сопроти́вных, во истребле́ние мно́гих мои́х согреше́ний. Ты бо еси́ Бог ми́лости, и щедро́т, и человеколю́бия, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.


Великаго Василия, 5.

[Я] Вем, Го́споди, я́ко недосто́йне причаща́юся пречи́стаго Твоего́ Те́ла и честны́я Твоея́ Кро́ве, и пови́нен есмь, и суд (осуждение) себе́ ям и пию́, не разсужда́я (осознавая, что это —) Те́ла и Кро́ве Тебе́, Христа́ и Бо́га моего́, но на щедро́ты Твоя́ дерза́я (надеясь), прихожду́ к Тебе́, ре́кшему: яды́й Мою́ Плоть и пия́й Мою́ Кровь, во Мне пребыва́ет, и Аз в нем. Умилосе́рдися у́бо (же), Го́споди, и не обличи́ мя, гре́шнаго, но сотвори́ (поступи) со мно́ю по ми́лости Твое́й; и да бу́дут ми свята́я (святыня) сия́ во исцеле́ние, и очище́ние, и просвеще́ние, и сохране́ние (охранение), и спасе́ние, и во освяще́ние души́ и те́ла; во отгна́ние вся́каго мечта́ния, и лука́ваго дея́ния, и (воз)де́йства диа́вольскаго, мы́сленне (через мысли) во удесе́х мои́х де́йствуемаго, в дерзнове́ние и любо́вь, я́же к Тебе́ [направленных]; во исправле́ние жития́ и утвержде́ние (укрепление), в возраще́ние (умножение) доброде́тели и соверше́нства, во исполне́ние за́поведей, в Ду́ха Свята́го (при)обще́ние, в напу́т(ств)ие живота́ ве́чнаго, во отве́т благоприя́тен на Стра́шнем Суди́щи (суде) Твое́м: не в суд или́ во осужде́ние.

Молитва иная Симеона Нового Богослова, 6 [в оригинале рифмованная].

От скве́рных усте́н, от ме́рзкаго се́рдца, от нечи́стаго язы́ка, от души́ оскве́рнены, приими́ моле́ние, Христе́ мой, и не пре́зри (отвергни) мои́х ни слове́с, ниже́ образо́в (поведения), ниже́ безсту́дия. Даждь ми дерзнове́нно глаго́лати, я́же хощу́, Христе́ мой, па́че (лучше) же и научи́ мя, что ми подоба́ет (должно) твори́ти (делать) и глаго́лати. Согреши́х па́че блудни́цы, я́же уве́де, где обита́еши, ми́ро купи́вши, прии́де де́рзостне пома́зати Твои́ но́зе, Бо́га моего́, Влады́ки и Христа́ моего́. Я́коже о́ну не отри́нул еси́ прише́дшую от се́рдца, ниже́ мене́ возгнуша́йся, Сло́ве: Твои́ же ми пода́ждь (дозволь) но́зе, и держа́ти и целова́ти, и струя́ми сле́зными, я́ко многоце́нным ми́ром, сия́ де́рзостно пома́зати. Омы́й мя слеза́ми мои́ми, очи́сти мя и́ми, Сло́ве. Оста́ви и прегреше́ния моя́, и проще́ние ми пода́ждь. Ве́си [моих] зол (злых дел) мно́жество, ве́си и стру́пы (раны) моя́, и я́звы зри́ши моя́, но и ве́ру ве́си, и произволе́ние зри́ши, и воздыха́ние (стенание) слы́шиши. Не таи́тся (скрыта [от]) Тебе́, Бо́же мой, Тво́рче мой, Изба́вителю (Искупитель) мой, ниже́ ка́пля сле́зная, ниже́ ка́пли часть не́кая. Несоде́ланное (не довершенное) мое́ ви́десте о́чи Твои́, в кни́зе же Твое́й и еще́ несоде́янная напи́сана Тебе́ суть. Виждь смире́ние мое́, виждь труд (страдание) мой ели́к (каково), и грехи́ вся оста́ви ми, Бо́же вся́ческих: да чи́стым се́рдцем, притре́петною (трепетной) мы́слию и душе́ю сокруше́нною нескве́рных (чистых) Твои́х причащу́ся и пресвяты́х Та́ин, и́миже оживля́ется и обожа́ется (обожествляется) всяк яды́й же и пия́й чи́стым ([с] искренним) се́рдцем. Ты бо рекл еси́, Влады́ко мой: всяк яды́й Мою́ Плоть и пия́й Мою́ Кровь, во Мне у́бо сей пребыва́ет, в не́мже и Аз есмь. И́стинно сло́во вся́ко (целиком) Влады́ки и Бо́га моего́: Боже́ственных бо причаща́яйся и (о)боготворя́(ю)щих благода́тей (Даров), не у́бо есмь еди́н [отсылка к цитате выше], но с Тобо́ю, Христе́ мой, Све́том трисо́лнечным (тройного Солнца), просвеща́ющим мир. Да у́бо не еди́н пребу́ду кроме́ (без) Тебе́, Живода́вца, дыха́ния моего́, живота́ моего́, ра́дования моего́, спасе́ния ми́ру. Сего́ ра́ди к Тебе́ приступи́х, я́коже зри́ши, со слеза́ми, и душе́ю сокруше́нною, избавле́ния мои́х прегреше́ний прошу́ прия́ти (получить) ми и Твои́х живода́тельных и непоро́чных Та́инств причасти́тися неосужде́нно, да пребу́деши, я́коже рекл еси́, со мно́ю треокая́нным (трижды несчастным): да не кроме́ (без) обре́т мя Твоея́ благода́ти, преле́стник восхи́тит мя льсти́вне, и прельсти́в отведе́т боготворя́щих Твои́х слове́с. Сего́ ра́ди к Тебе́ припа́даю и те́пле (горячо) вопию́ Ти: я́коже блу́днаго [сына] прия́л еси́ и блудни́цу прише́дшую, та́ко приими́ мя, блу́днаго и скве́рнаго, Ще́дре (Милосердный). Душе́ю сокруше́нною ны́не бо к Тебе́ приходя́, вем, Спа́се, я́ко ины́й, я́коже аз, не прегреши́ Тебе́, ниже́ соде́я дея́ния, я́же аз соде́ях. Но сие́ па́ки (также) вем, я́ко не вели́чество (великий размер) прегреше́ний, ни грехо́в мно́жество превосхо́дит Бо́га моего́ мно́гое долготерпе́ние и человеколю́бие кра́йнее (величайшее); но [с] ми́лостию состра́стия (сострадания) те́пле (горячо) ка́ющияся и (о)чи́стиши, и све́тлиши (просвещаешь), и све́та твори́ши прича́стники, о́бщники (причастники) Божества́ Твоего́ соде́ловаяй незави́стно (щедро), и стра́нное и А́нгелом, и челове́ческим мы́слем, бесе́дуеши им ([с] ними) мно́гажды, я́коже [с] друго́м Твои́м и́стинным. Сия́ де́рзостна (смелым) творя́т мя, сия́ вперя́ют (окрыляют) мя, Христе́ мой. И дерза́я (набираясь смелости [из]) Твои́м бога́тым к нам благодея́нием, ра́дуяся вку́пе ([и] вместе) и трепе́ща, огне́ви причаща́юся трава́ сый, и стра́нно чу́до, ороша́емь (покрываюсь росой) неопа́льно (неизъяснимо), я́коже у́бо купина́ дре́вле неопа́льне горя́щи. Ны́не (итак) благода́рною мы́слию, благода́рным же се́рдцем, благода́рными удесы́ мои́ми, души́ и те́ла моего́, покланя́юся и велича́ю, и славосло́влю Тя, Бо́же мой, я́ко благослове́нна су́ща, ны́не же и во ве́ки.

Дата: 2019-05-29, просмотров: 168.