1. Актуальні проблеми соціально-педагогічної роботи: Навчальний посібник / За заг. ред. А.Й. Капської, - К.,2002. – 164с.
2. В помощь работникам детских оздоровительных лагерей. – Методическое пособие. Сост. Савченко С.В., Кратинова В.А. и др.. – Луганск, 1994.
3. Газман О.С., Матвеев В.Ф. Педагогика в пионерском лагере. – М.: Педагогика, 1982. – 96с.
4. Діяльність центрів ССМ по літньому оздоровленню дітей та молоді. За загальною редакцією Толстоухової С.В., Пінчук І.М. – УДЦССМ , 2000.
5. // Директор школи, ліцею, гімназії №5,2002.
6. Иванов И.П. Энциклопедия коллективных творческих дел. – М.: Педагогика,1989.
7. Каникулы: игры, воспитание; о педруководстве игровой деятельностью школьников. / Под редакцией О.С. Газмана. – М.: Просвещение, 1988.
8. Концепція організації спортивно-масової роботи в умовах літнього Дитячого оздоровчого комплексу «Южний».
9. Корсун И.В., Харченко С.Я. Организация свободного времени школьников. / Методическое пособие/ Луганск, ЛГПИ, 1998. - 77с.
10. Літня мандрівка у веселкову республіку./ Довідничок-мандрівничок у літо. – К, 1993.
11. Методические рекомендации в помощь организаторам летнего отдыха детей. – Одесса, 1994.
12. Методика роботи в літньому таборі. Навчальний посібник// Коваленко Є.І. та інші – К.:ІЗМН,1997. – 280с.
13. Нормативно-правовые акты и методические рекомендации «о порядке подготовки и открытия детских оздоровительных учреждений, расположенных на территории АРК, для функционирования в период курортного сезона», - Симферополь, 2003.
14. Організація літнього відпочинку дітей та молоді. У 2 частинах / Харченко С.Я., Ваховський Л.Ц., Кратінов, Кратінова В.О. – Луганськ: «Альма-матер», 2003.
15. Організація літнього відпочинку оздоровчих закладів для дітей та підлітків /Укладачі Л.М. Михайлова, І.В.Петрова, Л.І. Коцюбіна. – Луганськ, 2000.
16. Перспективний план ЛОКУ ДОК «Южний» на 2005 рік.
17. Постанова Кабінету Міністрів України «Про розвиток Міжнародного дитячого центру «Артек» та дитячих оздоровчих закладів» від 30.04.98. №591
18. «Правила проведення туристських подорожей з учнівською та студентською молоддю України» від 06.04.1999 № 96
19. // Практична психологія та соціальна робота № 4,5 2000.
20. Програма розвитку дитячого руху Луганської області на 2003 -2005 р.р
21. Програма розвитку та використання Луганського обласного комунального закладу Дитячого оздоровчого комплексу «Южний».
22. Регіональна програма відпочинку та оздоровлення дітей до 2008 року Луганської ОДА від 20.05.2003 № 233
23. Соціальна педагогіка: Навчальний посібник / за ред. проф. А.Й. Капської – К., 2000. – 264с.
24. Соціальна робота в Україні: Навч.посібник/ І.Д. Звєрєва, О.В. Безпалько, С.Я. Харченко та ін.,- К. : Центр навчальної літератури, 2004. - 256с.
25. Сысоева М.Е. организация летнего отдыха детей: Учеб. - метод. Пособие – М.: Гуманитарный издательский центр ВЛАДОС, 1999. – 176с.
26. Статут Луганської обласної комунальної установи Дитячого оздоровчого комплексу «Южний».
27. Технології соціально-педагогічної роботи : Навчальний посібник / за ред. проф. А.Й. Капської – К., 2000. – 372с.
28. «Тимчасове положення про дитячий оздоровчий заклад» № 229 від 30.06.99
29. «Типові штатні нормативи оздоровчих таборів (комплексів) для дітей, підлітків та учнівської молоді з цілодобовим перебуванням» від 12.05.1994
30. Титкова Т.В. Настольная книга вожатого в детском оздоровительном лагере. – Ростов н/Д: «Феникс», 2003. – 320с.
31. Фридман М.Г. Спортивно-оздоровительная работа в детских лагерях. Книга для организаторов внеклассной работы. – М: Просвещение, 1991. – 207с.
Додатки.
Семінар
« Особливості соціально-педагогічної діяльності в умовах літнього оздоровчого закладу».
Підготовка соціального працівника до роботи в таборі може проходити за таким планом.
ознайомлення соціальних педагогів з психолого-педагогічними основами роботи з тимчасовими дитячими колективами. Специфіка роботи з колективами вихованців різного віку. Бачення головної творчої задачі у виховній роботі. Урахування вікових властивостей у вирішенні задачі розвитку якостей творчої особистості. Вміння соціального педагога визначити рівень сформованості якостей творчої особистості дитини.
засвоєння поняття табірної зміни, її основних етапів, логіки їх розвитку. Табірна зміна як надзвичайно концентрований за змістом та виховною ефективністю період діяльності. Етапи табірної зміни: підготовчий, організаційний, основний та заключний.
Практичні завдання.
· Розробити методику проведення вогника знайомства для колективів різного віку;
· Розробити сценарій концерту – творчої презентації колективу вихователів;
· Розробити план проведення свята відкриття табору;
· Розробити маршрути, критерії оцінок для станцій «Веселих стартів.»
оволодіння системою колективного планування. Специфіка роботи літнього табору, його умови та їх відображення у перспективному плані роботи. Структура колективного планування. Розвиток у вихованців здатності до генерації нових ідей, здатності до самоконтролю, само планування власної діяльності.
Практичні завдання.
· Розробити умови конкурсу на захист кращої пропозиції до плану роботи;
· Розробити ідею, назву, зміст проведення нових форм організації діяльності вихованців, що можуть увійти до плану роботи табору;
· Розробити кілька варіантів можливого наочного оформлення планів роботи.
ознайомлення із системою самоврядування в житті тимчасового колективу. Органи самоврядування. Вибори органів самоврядування. Система доручень в умовах тимчасового колективу. Проведення дня чи свята самоврядування.
Практичні завдання.
Створити перелік назв табірних органів самоврядування;
Визначити функції, зміст роботи органів самоврядування;
Розробити приблизний перелік назв та змісту доручень;
Розробити перелік «рад справ», відповідно до плану роботи.
5. оволодіння методикою проведення тематичного дня-свята.
Практичні завдання.
· Розробити план та методику проведення найбільш типових табірних днів-свят;
· Розробити методику проведення днів-свят, що знайомлять вихованців з новими формами економічного життя;
· Розробити методику проведення Дня Фантастики, Дня Театру, Дня Кіно, Дня Гри , Дня Карнавалу.
6. організація спортивно-оздоровчої роботи в умовах табору.
Практичні завдання.
Розробити план проведення Малих Олімпійських ігор;
Розробити план проведення спортивного свята;
Розробити перелік та зміст конкурсів для проведення Веселих стартів.
7.оволодіння методикою організації гри. Значення гри. Виховний потенціал гри, вміння його визначити та доцільно застосувати. Урахування вікових властивостей дітей при проведенні масовок.
Практичні завдання.
Розробити перелік ігор, доцільних для проведення в організаційний період роботи табору;
Скласти та провести ланцюжок інтелектуальних ігор для дітей певного віку;
Скласти та провести ланцюжок рухливих ігор;
Скласти та провести ланцюжок «тихих» ігор в приміщенні.
Ігри.
«По-новому».
Для цієї гри всі учасники сідають в коло. Ведучий бере в руки перший ліпший предмет, це може бути: хустинка, олівець, краватка, ґудзик, зошит та передає його першому учаснику й просить того розповісти, як можна по-новому використати цей предмет. Далі учасник передає цей предмет гравцю праворуч, той в свою чергу повинен представити свою версію нового застосування даного предмета й передає його наступному гравцю. Той хто завагався відповісти, вибиває з гри. Коли залишається тільки двоє гравців, переможцем вважається той, хто запропонує більше версій нового застосування предмета. В ході гри дотримуються наступного правила: версії не повинні повторюватися.
«Білки, жолуді, горіхи»
Учасники поділяються на трійки. Вони беруться за руки і утворюють кола на майданчику. Кожний гравець в колі має назву - «білка», «жолудь», «горіх». Одну дитину вибирають ведучим. По команді «білки!», «жолуді! », або «горіхи!» діти швидко міняються місцями в різних колах, а ведучий прагне зайняти місце в одній з трійок. Дитина, що залишилася без місця стає ведучим.
«Прапорець»
Для цієї гри треба мати два прапори, або можна їх замінити двома кольоровими клаптиками. Обирають ведучого та поділяють всіх учасників на дві команди. Кожна команда повинна обрати капітана. Далі обидві команди шинкуються в два ряди одна проти одної на відстані 10м. Руки гравців сховані за спиною. Капітани команд обходять свої шеренги та непомітно для оточуючих вкладають прапорці одному з представників своєї команди. Ведучий, який стоїть з краю, між шеренгами, вимовляє: «Дай прапорець»! Гравці – власники прапорців – повинні швидко зірватися з місця й принести їх ведучому. Той учасник, який впорався із завданням, заробляє для своєї команди очко. Переможцями стають учасники, які отримали їх найбільше.
«Хмари і хмаринки»
Вибирається ведучий – «хмаринка». Решта дітей вільно переміщуються по майданчику – це «хмари». Задача «хмаринки» - зловити «хмару». Після того, як «хмара» спіймана, вона стає «хмаринкою», «хмаринки» беруться за руки і намагаються зловити наступну «хмару» і т.д.
«Механізм»
Дії в цій грі повинні нагадувати роботу налагодженого механізму. Спочатку учасники поділяються на дві команди. Далі їм даються різноманітні завдання. Спочатку пропонують дітям шикуватися за зростом. Ті учасники, які швидше це зроблять отримують призове очко. Наступні завдання можуть бути такими: шикуватися за довжиною волосся, за довжиною ніг, кольором очей, за місяцями народження.
«Вище землі»
Вибирається ведучий. Решта учасників вільно переміщуються по майданчику. По сигналу, ведучий прагне наздогнати кого-небудь з гравців і засалити його. Засалений стає ведучим. Для того, щоб стати недосяжним для ведучого, необхідно стати «вище землі» - стати на лавку, камінь і т.п. Стояти можна не більше 5 - 10 секунд, після чого необхідно знову бігти.
«Вовк і заєць»
Гравці стоять парами. Двоє ведучих, один – «вовк», інший – «заєць». По команді «вовк» починає наздоганяти «зайця». Для того, щоб сховатися від «вовка», «зайцю» необхідно стати в середину пари. Гравець, спиною до якого став «заєць», приймає цю роль на себе.
«Бій півнів»
Загін ділиться на дві команди. Для відмінності на шию гравцям однієї команди можна пов'язати шматки матерії. Креслиться коло діаметром 3 метри, команди стають один проти одного по зовнішньому діаметру кола. Капітани посилають гравців поодинці в коло. В колі суперники стоять на одній нозі, іншу підтягують і утримують ззаду руками. По команді гравці намагаються виштовхнути один одного плечем з кола. Перемагає команда, в якій залишиться більше не витиснених гравців.
« В иб и в н и й »
Вибирається два ведучих «за колом». Решта учасників гри – в колі. Ведучі стоять один проти одного на відстані 5 - 7 метрів. У одного в руках м'яч. По команді ведучі по черзі кидають м'яч, прагнучи потрапити в тих, що знаходяться в колі. Гравець, в якого потрапив м'яч, вибуває з гри.
«Влучи в ціль»
Місце гри обмежується середньою і двома зовнішніми лініями. На середній лінії виставляється 5 червоних і 5 синіх кегель по черзі. Гравцям дається м'яч. По команді гравці прагнуть збити кеглі свого кольору, прагнучи не збити кеглі супротивника.
«Розірви ланцюг»
Загін ділиться на дві команди. Гравці беруть один одного за руки, руки витягнуті. Ланцюги стоять на відстані 5 - 10 метрів. Викликаючи по черзі гравців іншої команди, гравці прагнуть не дати супротивнику розірвати ланцюг. Мета викликаного гравця – з розгону розірвати руки супротивників в будь-якому місці ланцюга.
«Гривні»
Дві команди стають один проти одного на відстані 10 - 15 метрів. Гравець біжить до гравця команди, щоб «купити товар». Ударивши три рази по долоні гравця іншої команди (заплативши три гривні), він біжить назад в свій будинок. Ударяти по долоні можна з різними інтервалами. Якщо гравець тікає – він забирає «в гаманець» (в свою команду, якщо його наздогнали – переходить в іншу команду).
«10 паличок»
На камінь або горбик кладуть дошку, на якій лежать 10 паличок завдовжки 15-20 см. По команді один з гравців ударяє ногою по дошці так, щоб палички розлетілися. Поки ведучий збирає їх, гравці на одній нозі прагнуть відскакати від ведучого. Коли він зібрав всі палички, подає команду «10 паличок!». По команді гравці зупиняються. Ведучий з місця м'ячем прагне вибити одного з них. Вибитий гравець стає ведучим.
Гра – забава «Бариня»
Обирають ведучого та поділяють всіх учасників на три великі групи. Бажано, щоб представники однієї групи сиділи ближче один до одного. Далі ведучий дає кожній групі свої слова:
1 група – «в ступі яблука толочені!»
2 група – « метли, віникі верчені!»
3 група – « веретена не кручені!»
Завдання команд – уважно слідкувати за рукою ведучого. Як тільки він покаже на одну з груп або назве ії, остання повинна заспівати свою фразу. Якщо учасники завагаються, то отримують штрафне очко. Показавши декілька раз на групи, ведучий завершує перший раунд гри приспівом, який співають хором всі групи: «Бариня, бариня, бариня-судариня» - два рази.
Далі ведучий знов показує на будь-яку групу, й гра продовжується. По закінченню підраховують штрафні очки. Програвші, тобто ті, у кого найбільше штрафних очків, готують концертний номер.
Ділова гра «Лідер».
Мета гри: надати дітям можливість розповісти і показати, якими організаторськими знаннями, якими уміннями вони володіють, як застосовують їх на практиці.
Хід гри:
1. Комплектування команд по 5-7 чол.
2. Вибори капітана команди, обговорення назви, девіза.
3. Конкурс на кращу назву й девіз команди.
4. Конкурс капітанів.
5. Виконання колективного завдання.
6. Аукціон ідей.
Комплектування команд і вибори капітанів можна проводити використовуючи гру «Ромашка», різні ігрові питання і завдання. Або можна запропонувати дітям скласти с підручного матеріалу будь-яку фігуру (дім, машину тощо). Поки діти зайняті справою, вожатий повинен уважно слідкувати, як діють учасники: хто бере ініціативу на себе, віддає розпорядження, а хто пасивно спостерігає за ходом справи.
Конкурс капітанів допоможе виявити в загоні найбільш ерудовану й організовану людину, яка вміє швидко орієнтуватись, знаходити вірні рішення.
Після жеребкування капітан підходить до групи експертів, і йому пропонується одне питання. Якщо капітан відповідає, то переходить до другого питання. Капітану вручається жетон (червоний – 5 балів, зелений – 3, білий – 0). Якщо відповідь викликає труднощі у капітана, то він може купити інформацію за дозволом команди, але при цьому команда штрафується.
На наступному етапі гри бере участь вся команда. Їй пропонується одне з ігрових завдань. Представник команди дістає по одній картці з кожної групи. Наприклад, «чемпіонат», «естрада», «веселий». Із цих слів треба скласти назву справи «веселий чемпіонат естрадних артистів». Кожній команді на підготовку цієї справи дається час.
Гра проводиться протягом 1-1,5 годин. Кількість учасників не перебільшує 40 осіб. Гра починається з бесіди вихователя, в якій розкриваються основні цілі, етапи й хід гри.
Дана методика організації та проведення гри має відкритий характер.
«Хто найбільш зіркий»
На відстані, на якій ще можна розрізняти прості рухи, один із гравців через довільні проміжки часу швидко виконує різні рухи: піднімає руки, чистить зуби і т.і. Решта гравців повинні записати кожен його рух. Виграє той, чиї записи найточніші.
«Сліпий сторож»
На пеньок кладемо декілька невеликих предметів. Одному із гравців – «сторожу» - зав’язуємо очі і ставимо його на відстані двох кроків від пенька. Решта гравців повинні непомітно взяти будь-який предмет з пенька. Того, хто при цьому видасть себе шумом, «сторож» виводить з гри.
«Хто швидше»
Вожатий загону за допомогою свистка називає через певні короткі інтервали п’ять букв. Завдання гравців – вгадати букви і протягом хвилини назвати п’ять міст, назви яких починаються з цих букв. За хвилину по команді всі перестають писати.
Конкурс красоты
«КРАСНЫ ДЕВИЦЫ»
На сцену выходят три девицы с прялками, рассаживаются, прядут. Появляется рассказчица.
Рассказчица. Три девицы под окном
Пряли поздно вечерком.
1-я девица. Кабы я была царица…
Рассказчица. Говорит одна девица…
1-я девица. То на весь крещеный мир
Приготовила б я пир.
2-я девица. Кабы я была царица…
Рассказчица. Говорит её сестрица…
2-я девица. То на весь бы мир одна
Наткала б я полотна.
3-я девица. Кабы я была царица…
Рассказчица. Третья молвила сестрица…
3-я девица. Я б для батюшки царя
Родила богатыря.
Ведущий. Вы узнали, конечно же,
Сказку Пушкина славную,
В ней правдиво описано
Дело женщины главное:
Шить, кормить, одевать,
Род людской продолжать.
1-я девица. И живут они с нами.
Те сударыни справные,
Что хранят в своей памяти
Все обычаи давние,
Знают травы заветные,
Слово чтят заговорное.
Ведущий. Горожане почтенные,
Что пришли к нам на праздничек,
У нас дело серьезное,
Дело донельзя важное.
1-я девица. Выбрать нужно сударыню
Изо всех тех сударушек.
Выбрать самую главную.
2-я девица. Красотою что светится,
Добротою и ласкою.
3-я девица. Рукоделием славится,
Песней да пляскою.
Ведущий. А наш конкурс сегодняшний
Судят люди известные.
Представление жюри.
Три девицы уходят, появляется за столиком, перед зеркалом Красна Девица.
Красна Девица. Свет мой, зеркальце скажи,
Да всю правду доложи:
Я ль на свете всех милее,
Всех румяней и белее?
Что ты скажешь мне в ответ?
Голос из-за кулис. Ты прекрасна, спору нет.
Но живут в округе нашей
Те, кто милей, и краше,
И румяней, и белей,
Да к тому ж ещё, скромней.
Красна Девица. Ах, ты мерзкое стекло!
Это врешь ты мне назло,
Разве есть меня милее
И румяней и белее?
Голос. Есть. (Перечисляет участниц)
Под музыку выходят участницы конкурса.
Красна Девица. Мир вам, гости молодые, рада видеть вас в светлице.
Ведущий. А сейчас мы поиграем,
На ромашке погадаем,
Кто, какой листок сорвет,
Тот на нем вопрос найдет.
Сколько команд, столько вопросов по ведению домашнего хозяйства.
Ведущий. А теперь девушкам предстоит продемонстрировать знания. Вот перед вами предметы, берите любой из них. Вам следует назвать пословицу или крылатое выражение, связанное с этим предметом. Отвечать надо сразу же. (За ответ – 1 балл).
Ведущий. Теперь приглашаю вас поработать руками. Время нынче трудное, много из того, что нужно становится не по карману. Особенно украшения. Но что нельзя купить. Можно смастерить.
Звучит музыка, девушки мастерят украшения из лент и т.д.
Ведущий. Сегодня все наши несравненные конкурсантки будут Джульеттами и их задача – признаться в любви своему Ромео. Но это было бы слишком легкое задание. Поэтому наши девушки будут признаваться в любви в разных амплуа.
– признание пылкой женщины;
– гордой;
– истеричной;
– кокетливой;
– скромной;
– строгой;
Ведущий. Объявляю конкурс-сюрпиз. Мы будем с вами в куклы играть. Это не так просто и смешно, как кажется. В детстве вы качали своих кукол, пели им песенки, забавляя их, как настоящие мамы. Но не за горами то время, когда вам придется вспомнить все это для своих детей. Вот и давайте прорепетируем. Каждая команда споёт для куклы колыбельную, потешку или расскажет детский стишок.
Ведущий. Да наши молодицы –
На все руки мастерицы,
И поют они, и пляшут,
Да и моду вам покажут!
Показ моды 21 века.
Красна Девица. Вот уж верно, молодицы
На все руки мастерицы,
Где уж мне за ними гнаться,
Брошу я соревноваться,
Пусть жюри очки считает,
Лучшую команду выбирает.
Разговор с зеркальцем.
Между тем, настал тот миг,
Выбрать лучшую из них.
Ну-ка, милое жюри,
Нам всю правду доложи,
Кто на свете всех умнее,
Сноровистей и ловчее.
Рыцарский турнир
«ДОБРЫ МОЛОДЦЫ».
Ведущий. Яростные битвы, турниры, крестовые походы и … стихи в честь Прекрасной Дамы. Тяжёлые доспехи, бряцающие шпоры и … изысканные манеры, утончённый вкус. Весёлые пиры, охотничьи забавы и … стремление к высоким идеалам. Все, эти, казалось бы, несоединимые качества таинственным образом соединяются в одном понятии – Рыцарь.
Раньше рыцари-задиры
Собирались на турниры,
Из-за их прекрасных дам
Много там бывало драм.
Кольчуги, латы, конь, копьё –
Проявите вы мастерство своё –
И на весь крещёный мир
Бескровный будет здесь турнир.
Давайте, друзья, пришпорим наше воображение и вместе с нашими участниками отправимся на турнир, в котором наши претенденты будут оспаривать звание Рыцаря Мужества, Добра и Справедливости. В турнире принимают участие…
Парад участников.
Конкурс «Рыцарский герб».
Почти во всех столицах мира,
Где совершаются турниры,
Свисают пышные знамёна,
И украшают их цветы,
Звери. Птицы и гербы.
Претенденты на звание Рыцаря представляют на суд жюри и зрителей свои гербы и девизы. Максимальная оценка – 5 баллов.
Конкурс «Ситуация».
Ведущий. Как писали в средневековых книгах, Рыцарь – это тот, кто благородно поступает и ведёт благородный образ жизни. Это – доблестный воин, прекрасный охотник, знаток музыки, поэзии. Он обучен всем рыцарским ремёслам: верховой езде, фехтованию, владению копьём, сочинению стихов. Теперь нам предстоит увидеть, как во всем этом преуспеют наши участники. Рыцарь должен с честью и достоинством выйти из любой ситуации. А мы сейчас объявляем конкурс, который так и называется – «ситуация».
Каждый из участников выбирает из нескольких карточек с заданием для себя и объяснит, как он выйдет из предложенной ситуации. Максимальная оценка – 3 балла.
Литературный конкурс-экспромт «Рыцарские странствия».
Ведущий. Стремясь заслужить уважение Дамы, Рыцарь отправляется в странствия навстречу авантюрам. И вот теперь наши доблестные рыцари, должны продемонстрировать свои литературные способности: с помощью подшивки газет или журналов, используя названия рубрик и заголовки, написать коротенький рассказ о своих походах.
Максимальная оценка – 5 баллов.
Конкурс « Что из чего?»
Ведущий. Любой настоящий Рыцарь ответит на мои вопросы, не задумываясь.
Вопросы. Из какого дерева были изготовлены:
- палица Геракла (ясень);
- скипетр Юпитера (кипарис);
- мачта корабля аргонавтов (дуб);
- троянский конь (ель);
- стрелы Амура (кедр).
Участники сдают письменные ответы жюри. По одному баллу за каждый правильный ответ.
Конкурс « К расна девица».
Ведущий. Известно, что рыцарю не чуждо чувство любви к странствиям и приключениям. Странствующий рыцарь должен обращаться к даме так, как к ней обращаются на её родине. А вот знают ли это участники турнира, мы и попробуем сейчас выяснить.
Вопрос. Как обращаются к девушкам в следующих странах:
- Англии (мисс)
- Франции (мадемуазель)
-Германии (фройляйн)
- Испании (сеньорита)
- Швеции (фрекен)
- Румынии (даумна)
- Индии (умари)
- Израиле (йалда)
Участники отдают жюри письменные ответы. Каждый правильный ответ оценивается в 1 балл.
Конкурс «Для дамы сердца сам я доктор»
Ведущий. Настоящий рыцарь должен быть умелым врачевателем.
Вопрос. Что участники должны делать, если дама:
- подвернула ногу
- упала в обморок
- ей попала соринка в глаз
- обожгла руку кипятком
- тонет в речке
- отравилась.
Каждый участник выбирает карточки из нескольких предложенных. Максимальная оценка 3 балла.
Конкурс «Гимн даме».
Домашнее задание. Участники зачитывают сложенные заранее гимны своей даме. Максимальная оценка 3 балла.
Ведущий.
Благословляю Госпожу,
Навеки ей принадлежу!
О, как она мне дорога!
Всё о ней говорит: утром ранним – заря
И цветы, что весной украшают поля.
Всё твердит мне о ней, о прекрасных чертах
И её воспевать побуждает в стихах,
Её первой красавицей мира готов я назвать…
Рыцари, гимн Вам теперь продолжать.
Дата: 2019-05-28, просмотров: 238.