Some for girls, some for boys
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

Toys, toys, toys!

II. Работа с текстом.

Предтекстовые задания:

Ознакомьтесь с лексическими единицами по тексту “Russian Matryoshka”.

Vocabulary:

a matryoshka - матрешка;

a symbol - символ;

wooden - деревянный;

a sarafan – сарафан;

watercolor, gouache and tempera – акварель, гуашь, и темпера;

a hero of Russian fairy tales – герой русских народных сказок;

a soul – душа.

2) Просмотрите текст и найдите ответ на вопрос:

How is the Russian matryoshka made?

Найдите предложение с новыми лексическими единицами, выпишите их и дайте им русский эквивалент.

Russian Matryoshka

It's difficult to find a symbol of Russia more popular than the traditional Russian matryoshka. The matryoshka doll - the wooden decorated toy "with a secret" - is known even in many other countries.

How is the Russian matryoshka made? The production of matryoshka begins with the smallest doll which is placed inside all other dolls. The number of dolls could be from two to sixty, the classic variant is five dolls. When all the dolls are ready, they are covered with special glue and then the master paints its face and the dress in the Russian folk style “sarafan”. Old Russian traditions of making matryoshka-dolls are still very popular. In some villages, these dolls are hand-made acccording to this technology even nowadays. They are painted with watercolor, gouache and tempera. There are matryoshka dolls in the form of the heroes of Russian fairy tales. The Russian doll matryoshka is the most popular souvenir in the world.

III. Послетекстовые задания:

Самостоятельная работа в режиме поискового чтения(время выполнения 10 минут)

Найдите и выпишите из текста словосочетания, соответствующие следующим фразам:

· символ России;

· Русская матрешка;

· игрушка с секретом;

· несколько веков назад;

· состоит из пяти кукол;

· в некоторых деревнях;

· матрешки ручной работы;

· герои русских сказок.

Контроль понимания текста.

Отметьте утверждения, которые соответствуют содержанию текста (True), а какие нет (False):

r Matryoshka is a symbol of Russia. (T\F)

r The doll is made of iron. (T\F)

r The dolls have square forms. (T\F)

r The doll's clothes consists of a sarafan. (T\F)

r Usually, one big matryoshka consists of five dolls. (T\F)

r All the wooden dolls are hand-made in Russia. (T\F)

3) Интерактивная ролевая игра: интервью между журналистом английского журнала и русским студентом. Ответьте на вопросы журналиста с помощью текста.

Используйте следующие разговорные фразы:

I wonder …, To my mind …, In my opinion …, Can you tell me …, Thank you for your answers …, It is not a secret …, I was glad to help you….

Journalist: What is the most popular symbol of Russia?

Student:.....

Journalist: How is the Russian matryoshka made?

Student: ….

Journalist: How are the dolls decorated?

Student:

Journalist: Some centures ago, matryoshka dolls were hand-made. Can we find hand-made the doll nowadays?

Student:

Journalist: Are these matryoshka-dolls still popular?

Student:

Unit 6. The Legend about Pocahontas

I. Фонетическая разминка.

Прочитайте и переведите стихотворение про бабочку, которая беззаботно порхает в высоком синем небе:

Butterfly, butterfly,

Where do you fly?

So quick, so high

In the blue blue sky.

II. Работа с текстом.

Предтекстовые задания:

Ознакомьтесь с лексическими единицами по тексту “ The Legend about Pocahontas ”.

Vocabulary :

indian tribe – племя индейцев;

indian chief – вождь индейского племени;

to keep peace – сохранять мир;

english settlement – поселение англичан;

to become friends – подружиться;

to become a Christian – перейти в христианскую веру;

to fall in love – влюбиться;

to marry – выйти замуж;

a popular symbol of friendship – популярный символ дружбы.

2) Просмотрите текст и найдите ответ на вопрос:

Why did all people love Pocahontas?

Найдите предложение с новыми лексическими единицами, выпишите их и дайте их русский эквивалент.

The Legend about Pocahontas

The legend about Indian Princess Pocahontas is very famous all over the world. She was the daughter of an Indian chief. She was very beautiful and kind. All people and even animals loved her. She loved nature and could speak with animals and birds. The birds in the forest sang her wonderful songs. In 1607 white people from England came to the Indian land, on the American continent. Pocahontas saved the life of an Englishman in the forest. After this she visited the English settlement and they became friends.

When Pocahontas was 17, she fell in love with an Englishman John Rolfe by name. She became a Christian and married him. They had a son and it was a happy family.

Princess Pocahontas is remembered in America as a symbol of friendship between the white people and the American Indians.

III. Послетекстовые задания:

Самостоятельная работа в режиме поискового чтения (время выполнения 15 минут)

Найдите и выпишите из текста словосочетания, соответствующие следующим фразам:

· Известна во всем мире

· Дочь вождя индейского племени

· Она умела разговаривать с животными и птицами

· Пели прекрасные песни

· Белые люди приехали на земли индейцев

· Спасла жизнь англичанина

· Она влюбилась в англичанина

· Это была счастливая семья

· Ее помнят как символ дружбы

Контроль понимания текста.

Отметьте утверждения, которые соответствуют содержанию текста (True), а какие нет (False):

r The legend about Indian Princess Pocahontas is very famous in America. (T\F)

r People and even animals loved her. (T\F)

r White people from Germany came to the Indian land. (T\F)

r Pocahontas saved the life of her father. (T\F)

r She became a Christian. (T\F)

r Princess Pocahontas is a symbol of friendship. (T\F)

Unit 7. Dreamcatchers

I. Фонетическая разминка .

Цель задания: формирование произносительного навыка.

Прослушайте считалку « Ten Little Indians» и повторите ее за учителем:

One little, two little, three little Indians,

Four little, five little, six little Indians,

Seven little, eight little, nine little Indians,

Ten little Indian boys!

Ten little, nine little, eight little Indians,

Seven little, six little, five little Indians,

Four little, three little, two little Indians,

One little Indian boy!

II. Работа с текстом .

Предтекстовые задания:

Дата: 2018-11-18, просмотров: 340.