Розмаїтість способів досягнення вірогідності об'єктів істотно розширюється можливістю використання карт текстур, які являють собою готові зображення. Настроювання обраної текстури на необхідні властивості матеріалу такі як відблиски, глянцевитость, блиск і т.д., виробляються за допомогою установки відповідних параметрів у сувої Maps (Карти текстур).
Карта відбиття
Для накладення на побудований об'єкт карти текстур з різноманітними характеристиками стандартних матеріалів розкрийте сувій Maps (Карти текстур) у вікні Material Editor (Редактор матеріалів).
Перший з параметрів цього сувою — Ambient (Підсвічування) — блокується з параметром Diffuse (Дифузійне відбиття) і не змінюється самостійно. |
3. Відзначте параметр Diffuse (Дифузійне відбиття) у віконці ліворуч від назви параметра.
4. Клацніть на кнопці вибору карти текстури.
На кнопці є напис None (Відсутній), якщо карта текстури не обрана.
З'явиться діалогове вікно Material/ Map Browser (Перегляд матеріалів і карт текстур).
Карту текстури можна вибрати із представленого набору текстур або з файлу.
5. Щоб вибрати карту текстури з файлу, двічі клацніть LM у вікні Bitmap (Растрова).
Інв.N ориг.
10
6. Відкрийте сувій Bitmap Parameters (Параметри растрових текстур).
7. Клацніть LM на кнопці Bitmap (Растрова карта).
З'явиться вікно діалогу Select Bitmap Image File (Вибрати файл растрового зображення).
8. Виберіть і завантажите необхідний файл растрового формату.
Після завантаження файлу його ім'я виявиться на кнопці вибору текстури.
9. Клацніть на кнопці Go to Parent (Перейти до складеного матеріалу).
У сувої Maps (Карти текстур) на кнопці вибору текстури так само з'явиться ім'я обраного файлу.
10. Перенесіть отриманий матеріал на сферу й визуализируйте зображення.
Вплив карти текстур на характеристики матеріалу
1. У сувої Maps (Карти текстур) відключите вплив Diffuse (Дифузійного відбиття), забравши прапорець ліворуч від параметра, і активізуйте параметр Specular (Дзеркальний відблиск). Задайте карту текстури, клацнувши на кнопці None (Відсутній).
Параметр Specular (Дзеркальний відблиск) дозволяє застосувати карту текстури в області дзеркального відблиску на матеріалі.
2. Послідовно активізуючи параметри в списку сувою Maps (Карти текстур) і, задаючи їм карти текстур, простежите їхній вплив на характеристики матеріалу:
Self- Illumination (Самосвітіння) — дозволяє застосовувати до матеріалу карту текстури, що задають області самосвітіння поверхні об'єкта. Яскравість самосвітіння збільшується при переході до світлих областей карти текстури.
Opacity (Непрозорість) — дозволяє застосовувати до матеріалу карту текстури непрозорості. Це дає можливість формувати прозорі й непрозорі ділянки матеріалу.
Filter Color (Світлофільтр) — дозволяє використати карту текстури для імітації світла, пропущеного матеріалом, і, що впливає на кольори об'єктів за прозорим матеріалом.
Bump (Рельєфність) — дозволяє застосовувати карту текстури для додання поверхні об'єкта видимості тривимірних нерівностей за рахунок варіювання напрямками нормалей. Гадана рельєфність управляється кольорами текстурної карти: білий виступає на поверхню, а чорний заглиблюється в неї.
Reflection (Дзеркальне відбиття) — дозволяє застосувати карту текстури для відбиття навколишніх об'єктів на поверхні матеріалу. Тут допускається використання трьох типів карт дзеркального відбиття: растрова карта дає враження хромованого матеріалу, імітуючи дзеркальне відбиття предметів.
карта типу Reflect/ Refract (Відбиття/Переломлення) забезпечує відбиття на поверхню об'єкта не текстури, а проекції навколишніх об'єктів у тім виді, у якому вони спостерігаються із центра дзеркального об'єкта; карта типу Flat Mirror(Плоске дзеркало) забезпечує формування дзеркальної проекції навколишніх об'єктів на плоску поверхню;
Інв.N ориг.
11
Refraction (Переломлення) — дозволяє застосовувати карту растрової текстури для імітації переломлення світлових променів прозорим об'єктом. Така карта текстури подібна до карти відбиття за винятком того, що вона імітує не відбиття навколишніх предметів, а їхнє спостереження крізь поверхню прозорого матеріалу.
Displacement (Зсув) — подібна до карти рельєфу, але змінює геометрію поверхні пропорційно яскравості квітів карти текстур. Карта зсуву застосовна тільки до об'єктів, представленим сітками шматків Безье або NURBS-поверхнями. Візуалізація матеріалу із цією картою текстур вимагає великої кількості часу й пам'яті.
Інв.N ориг.
12
Дата: 2019-12-10, просмотров: 241.