Обґрунтування кольору, фактури матеріалу та оформлення поверхні матеріалу при художньому проектуванні виробів.
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

Чоловічі туфлі є модельні, то відповідно на перше місце виносяться естетичні вимоги тобто зовнішній вигляд: колір, фактура, характер опорядження які асоціюють даній моді та призначенню.

Колір - потужний виразний засіб. Колір, як і музика, може дати почуттю певну спрямованість.

Колір був й є символом життя й смерті, вираженням радості й горя. Французькі імпресіоністи світлої п’яркою колірною гамою, тінями, грою мазків уміли додати полотну тремтливість, рельєфність, незакінченість, створити враження формування образа на очах у глядача.

Такі три поняття, як фарба, колір, колорит тісно взаємозалежні. Без фарби не може бути кольору, без кольору - колориту.

Ще Леонардо Да Вінчі помітив, що основних кольорів чотири: жовтий, синій, червоний н зелений. Вони можуть бути отримані оптично, їх виділяє як головні кожна людина, що не страждає дефектами колірного сприйняття. Чим же чудові ці кольори, які їхні переваги перед всіма іншими кольорами?

Аналіз цих кольорів приводить до важливого для художника висновкам, що розкривають ряд складних явищ колірного сприйняття. Жовтий, синій, червоний і зелений кольори відрізняються від всіх інших кольорів тим, що тільки вони можуть бути в нашому відчутті й поєднані "чистими" кольорами, "чистими" у тому розумінні, що вони містять відтінків або домішок - сусідніх з ними в колірному колі кольорів . Інші кольори цими особливостями не володіють і представляються нам змішаними (оптично) із чотирьох основних кольорів.

Усі кольори поділяють на ахроматичні та хроматичні.

Хроматичні – усі спектральні кольори і їх відтінки.

Ахроматичні – білий, чорний і всі відтінки сірого.

Кожний колір характеризується трьома основними властивостями:

- колірним тоном;

- світлістю;

- насиченістю;

Для даного виду взуття в основному використовують ахроматичні, теплі кольори (чорний, відтінки білого і сірого). Колір верху заготовки відповідає верху підошви, а взагалі взуття добре б гармонувало з костюмом любого кольору. З врахуванням сучасних тенденцій моди у художньому проектуванню даного виду взуття застосовані кольори , які відповідають сучасним модним трендам (тенденціям моди). Поєднання цих трьох кольорів підсилюють контраст тону та відтворюють певний механізм у кольоровому вирішенні даного взуття, що підсилюють декоративними оформленнями конструктивними лініями краю.

Колір взуття узагальнює, доповнює, завершує загальну колірну гаму костюма. Як правило, колір взуття трохи приглушений. Це пов'язане з тим, що темне взуття не заважає пластичному руху костюма, робить фігуру більше стрункої й динамічної. Оцінюючи величину форми, ми починаємо розглядати людину від ніг, рухаючись у напрямку до голови й назад.

 

Підпис та дата   Инв.N дуб.   Зам. Инв.N   Підпис та дата  

Інв.N ориг.

 

         

 

Лист          

4

Зм Лист N докум. Підпис Дата

 

У цьому змісті ноги в цілому відіграють особливу роль в організації пластичного руху форми. Якщо взуття контрастне по тоні кольору, то вона порушує пластичність костюма, створює стрибкоподібний ритм, найбільш характерний для спортивного або молодіжного стилю.

Фактура виразна. Вона виступає як одне з основних джерел дотикальної інформації. Вона може створювати враження холодного й теплого, важкого і легкого. К. Маркс писав, що кожен матеріал має свій емоційний тембр, свій асоціативний "ореол".

Кожний із природних матеріалів має свою чудову фактуру навіть при обмеженій колірній шкалі: вугіллю властиве матова бархатистість, вовни - м'якість, бавовні - матовість, шовку - вишуканий блиск, шкірі - пластична м'якість.

Сучасні естетичні смаки вимагають логічного й раціонального рішення, функціональної виразності фактури й простоти.

Якщо художник хоче передати загальний стан природи у формах одягу н взуття, призначених для даного сезону, то він насамперед виявляє психологічні композиційні ознаки одягу й взуття цього сезону:

зима - форма костюма й взуття масивного, замкнута, кольору насичені;

весна - полегшений силует, кольори трохи ненатуральні, хоча й м'які, світлі;

літо - форми костюма чіткіше, колір яскравіше;

осінь - фактура матеріалу й конструктивність виступають на перший план. Кольори насичені, хоча гама досить одноманітна й спокійна. З'являється чорний колір.

Матеріал взуття в різні сезони різний:

навесні - гладкі, блискучі, світлі шкіри;

улітку - шевро, шеврет з дерев'яними прикрасами (тканини переважно лляні й бавовняні);

восени - замшеві, ворсові, матові шкіри;

узимку - матові, блискучі шкіри насичених квітів.

Якщо виріб має мало виражені фактуру й колір, то його форма виглядає неорганізованої, невиразної. У промислових виробах особливе значення мають контрасти.

Фактура поверхні - самостійний й активний елемент форми, що робить не менш значний вплив на пропорційні відносини форми, чим розмір і колір її. При виборі матеріалу для проектованого взуття художник-конструктор повинен ураховувати його масу.

По фактурі матеріали можна підрозділити на природні й похідні.

Матеріали природної фактури не мають певної ритмічної схеми, але пластично виразні, наприклад кора дерева, камінь, шкіра, мінерали.

Матеріали похідної фактури виходять після обробки, наприклад тканини, неткані вироби, пластичні маси.

Розрізняють ручний і механічний способи створення фактури. До першого ставляться вишивка, аплікація, в'язання, плетиво. Ці види тепер можуть бути здійсненні й в умовах напівручного виробництва. До другого - створення ткацьких переплетень, хімічна обробка матеріалів, тиснення.

Всі фактури повинні бути ритмічно організовані, тобто повинні мати орнаментальну закономірність.

Тиснення - один з найпоширеніших способів оформлення поверхні шкіри.

Підпис та дата   Инв.N дуб.   Зам. Инв.N   Підпис та дата  

Інв.N ориг.

 

         

 

Лист          

5

Зм Лист N докум. Підпис Дата

 

 Для чоловічого взуття було застосовано шкіру ХМД чорного кольру із тисненою поверхнею. Тиснення являється одним із самих розповсюджених способів оформлення поверхні шкіри, для даної моделі використовується метод косого спрощення при якому фарба на поверхні відтиснутої шкіри наноситься за допомогою розпилючого пристрою.

Підпис та дата   Инв.N дуб.   Зам. Инв.N   Підпис та дата  

Інв.N ориг.

 

         

 

Лист          

6

Зм Лист N докум. Підпис Дата

 

Дата: 2019-12-10, просмотров: 230.