Крок п’ятий «Закрити сокет, звільнити ресурси»
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

Після роботи с клієнтом потрібно закрити з’єднання. Також не забуваємо після закінчення роботи сервера закривати основний сокет, робити де ініціалізацію бібліотеки, звільнення ресурсів.

Приклад

closesocket(client);

closesocket(s);

WSACleanup();

В UNIX подібних системах використовують:

#include <unistd.h>int close(int fd);

4.1.4 Приклад роботи з WinSock

 

 

Реалізація сервера:

#include "stdafx.h"

#include <winsock2.h>

 

#pragma comment(lib, "wsock32.lib")

 

#define SERVER_SOCKET_ERROR 1

#define SOCKET_OK 0

 

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])

{

int result;

WORD sockVersion;

WSADATA wsaData;

sockVersion = MAKEWORD(2,2);

WSAStartup(sockVersion, &wsaData);

sockaddr_in sin;

sin.sin_family = AF_INET;

sin.sin_port = htons(8888);

sin.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY;

SOCKET s = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, 0);

if(s == INVALID_SOCKET)

{

printf ("%s", "ERROR (don't create serrver)\n");

WSACleanup();

return SERVER_SOCKET_ERROR;

}

else

{

printf ("%s", " >>> Create socket \n");

}

 

result = bind(s, (LPSOCKADDR)&sin, sizeof(sin));

if(result == SOCKET_ERROR)

{

printf ("%s", "ERROR (don't associates a

local address with a socket)");

WSACleanup();

return SERVER_SOCKET_ERROR;

}

else

{

printf ("%s", " >>> Associates a local

addres with a socket\n");

}

 

result = listen(s, 5);

if(result == SOCKET_ERROR)

{

printf ("%s", " ERROR (don't listen a socket )\n");

WSACleanup();

return SERVER_SOCKET_ERROR;

}

else

{

printf ("%s", " >>> get socket to listen \n");

}

while (1)

{

SOCKET client;

client = accept(s, NULL, NULL);

if(client == INVALID_SOCKET)

{

printf ("%s", " >>> ERROR (don't

accept a new socket)\n");

WSACleanup();

return SERVER_SOCKET_ERROR;

}

else

{

printf ("%s", " >>> new socket

client ACCEPT (client found)\n");

}

 

char recv_buf[40];

char send_buf[40] = "ANSWERRRRRRR";

result = recv(client, recv_buf, 40, 0);

recv_buf[result]=0;

send(client, send_buf, 40, 0);

 

printf ("%s", recv_buf );

printf ("%s", "\n" );

 

if(result == SOCKET_ERROR)

{

int val = WSAGetLastError();

if(val == WSAENOTCONN)

{

printf ("%s", " ERROR (socket not

connected) ?? \n");

}

else if(val == WSAESHUTDOWN )

{

printf ("%s", " ERROR (socket has

been shut down!) ?? \n");

}

printf ("%s", " ERROR (FAILD RECV) \n");

return SERVER_SOCKET_ERROR;

}

closesocket(client);

printf ("%s", " >>> Close client socket \n");

 

} // END WHILE

 

closesocket(s);

printf ("%s", " >>> Close main socket \n");

WSACleanup();

return SOCKET_OK;

}

 

Реалізація клієнта:

#include "stdafx.h"

#include <winsock.h>

#pragma comment(lib, "wsock32.lib")

 

#define CS_ERROR 1

#define CS_OK 0

 

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])

{

WORD version;

WSADATA wsaData;

int result;

version = MAKEWORD(2,2);

WSAStartup(version,(LPWSADATA)&wsaData);

LPHOSTENT hostEntry;

hostEntry = gethostbyname("127.0.0.1");

 

if(!hostEntry)

{

printf ("%s", " >>> ERROR (hostEntry NULL)\n");

WSACleanup();

return CS_ERROR;

}

 

SOCKET theSocket = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, 0);

if(theSocket == SOCKET_ERROR)

{

printf ("%s", " ERROR (don't create socket)\n");

return CS_ERROR;

}

else

{

printf ("%s", " >>> Create socket \n");

}

 

sockaddr_in serverInfo;

serverInfo.sin_family = AF_INET;

serverInfo.sin_addr = *((LPIN_ADDR)*hostEntry->h_addr_list);

serverInfo.sin_port = htons(8888);

 

result=connect(theSocket,(LPSOCKADDR)&serverInfo,

sizeof(serverInfo));

if(result==SOCKET_ERROR)

{

printf ("%s", " ERROR (don't connect to Server)\n");

return CS_ERROR;

}

else

{

printf ("%s", " >>> Connect to Server\n");

}

 

char send_buf[40] = "";

char recv_buf[40] = "";

scanf ("%s", send_buf);

 

result = send(theSocket, send_buf, strlen(send_buf), 0);

if(result == SOCKET_ERROR)

{

printf ("%s", " ERROR (Failed send () )\n");

return CS_ERROR;

}

 

recv(theSocket, recv_buf, 40, 0);

printf ("%s", recv_buf);

printf ("%s", "\n");

 

closesocket(theSocket);

printf ("%s", " >>> Close socket\n");

WSACleanup();

return CS_OK;

}

4.1.5 Приклад роботи для Unix подібних систем

Ехо-Клієнт:

#include <sys/types.h>

#include <sys/socket.h>

#include <netinet/in.h>

 

char message[] = "Hello there!\n";

char buf[sizeof(message)];

 

int main()

{

int sock;

struct sockaddr_in addr;

 

sock = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, 0);

if(sock < 0)

{

perror("socket");

exit(1);

}

 

addr.sin_family = AF_INET;

addr.sin_port = htons(3425);

addr.sin_addr.s_addr = htonl(INADDR_LOOPBACK);

if(connect(sock, (struct sockaddr *)&addr, sizeof(addr)) < 0)

{

perror("connect");

exit(2);

}

send(sock, message, sizeof(message), 0);

recv(sock, buf, sizeof(message), 0);

printf(buf);

close(sock);

return 0;

}

 

Ехо-Сервер:

#include <sys/types.h>

#include <sys/socket.h>

#include <netinet/in.h>

 

int main()

{

int sock, listener;

struct sockaddr_in addr;

char buf[1024];

int bytes_read;

 

listener = socket(AF_INET, SOCK_STREAM, 0);

if(listener < 0)

{

perror("socket");

exit(1);

}

 

addr.sin_family = AF_INET;

addr.sin_port = htons(3425);

addr.sin_addr.s_addr = htonl(INADDR_ANY);

if(bind(listener, (struct sockaddr *)&addr, sizeof(addr)) < 0)

{

perror("bind");

exit(2);

}

listen(listener, 1);

while(1)

{

sock = accept(listener, NULL, NULL);

if(sock < 0)

{

perror("accept");

exit(3);

}

while(1)

{

bytes_read = recv(sock, buf, 1024, 0);

if(bytes_read <= 0) break;

send(sock, buf, bytes_read, 0);

}

close(sock);

}

 

return 0;

}

4.2 Завдання

Написати сервер котрий одночасно буде відповідати на запити від клієнтів.

Для студентів котрі хочуть отримати відмінну оцінку: клієнт повинен надсилати щосекунди повідомлення с поточною датою. На стороні сервера реалізувати перевірку, якщо прийнята дата парна (секунди), у відповідь відсилати дату що прислав клієнт та повідомлення «Число парне», інакше «Число не парне»;

 

4.3 Питання

1 Що таке сокет? Які існують типи сокетів?

2 Яка функція використовується при створені сокету? Охарактеризуйте параметри котрі передаються у функцію?

3 Навіщо вказувати на стороні сервера адресу/порт?

4 Поясніть, чому при адресації сокетів використовуються різні структури перетворення типів?

5 Яка функція використовується для читання даних із сокету? Охарактеризуйте параметри котрі передаються у функцію?

7 Які функції обов’язково повинні бути присутніми при створення сервера/клієнта? Охарактеризуйте відповідь?

 

 

5 ЛАБОРАТОРНА РАБОТА № 5
Дослідження роботи з датаграмними сокетами в режимі опиту


Дата: 2016-10-02, просмотров: 237.