2.Значение изучения темы: развитие профессионального интереса, приобщение студентов к социо-культурной среде носителей английского языка, изучение специфики медицинской социальной среды.
3. Цели занятия: отработка ранее усвоенной лексики и грамматики в сочетании с новым лексико-грамматическим материалом. Развитие навыков чтения и письменной речи, знакомство с жизнью студентов в Америке, их интересами, научной деятельностью.
4. План изучения темы.
4.1. Исходный контроль знаний.
1.Обсуждение ситуационной задачи “The open palms”.”
2. Выполнение тестового задания.
4.2.Изучение нового материала.
1. Изучающее чтение текста «University of Minnesota Medical School».
Задания:
а) просмотрите текст и составьте список слов, необходимых для описания требований к абитуриентам.
б) составьте письменно краткое сообщение (7-10 предложений) на английском языке о требованиях к поступающим в мед. вузы США.
2. Поисковое чтение текста “Training and certification to practice”.
Выберите предложение, которое наиболее полно представляет содержание текста в целом. Обоснуйте свой выбор.
1. The article describes a graduating training of clinical psychologists.
2. The text is about the American Psychological Association.
3. The article is about English - speaking psychological societies.
3. Решите ситуационную задачу.
Скажите, кто сказал эти слова “Without stress, there would be no life”.
Дайте объяснение стресса, начиная словами: “Stress can be defined as…”
4.3.Самостоятельная работа по теме.
1. Прочитайте текст “What do clinical psychologists do?” и переведите письменно 1 и 2 абзац данного текста.
(См. прил.)
4.4 Итоговый контроль знаний.
1. Индивидуальный контроль письменного перевода, обсуждение объяснения стресса, выставление оценок за самостоятельную работу и работу на занятии.
Основные понятия и положения темы.
Занятие по теме «Medical Education in the USA» расширяет информационное поле и позволяет студентам анализировать и применять знания в новой ситуации. На занятии отрабатываются навыки просмотрового и поискового чтения на материале текста «University of Minnesota Medical School» и «Training and certification to practice», а также изучающего чтения (письменный перевод) на материале текста “What do clinical psychologists do?” Текст знакомит студентов с будущей сферой деятельности.
Работа с текстами данного занятия и предыдущего, поможет студенту составить обзорное сообщение на английском языке о медицинском и психологическом образовании в США.
Повторяется грамматический материал Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous в утвердительной, вопросительной и отрицательной формах.
All regular applicants for the freshman class at the University of Minnesota Medical School are required to take the medical college Admission Test (MCAT). This test measures candidates’ factual knowledge of the science (students must earn a bachelor’s degree before entering the Medical School), their reading skills and their ability to solve problems. In selecting applicants for admission the Admission’s Committee will place emphasis on those qualities of motivation, intellect and character essential to a physician. The medical school provides the faculty facilities for instruction of students in medicine. The primary goal of medical education is to prepare good physicians who possess a sound training in human biology.
Задания для уяснения темы занятия.
6.1. Вопросы для самоподготовки.
Вы хотите узнать, есть ли в США в медицинских вузах студенческие научные общества.
Составьте несколько вопросов, используя следующие словосочетания:
students’ scientific society, theoretical and clinical departments, to carry on research, to devote one’s time to research, important problems of modern medicine, to develop one’s abilities, annual student scientific conferences, to be held.
6. 2.Тестовые задания по теме.
1. Поставьте следующие предложения в вопросительную форму.
1. Somebody has broken the window.
2. The cat has caught a mouse.
3. Somebody has left on the electric light all night.
4. Most people have heard this story.
5. The pupils have been writing the essay for two hours.
6. The doctors have just arrived.
7. We have been waiting for you since morning.
8. I am writing on the blackboard.
9. It is raining hard now.
10. Mary is playing the piano the whole hour.
2. Образуйте утвердительные предложения, из данных ниже отрицательных предложений.
1. The psychologist has not prolonged the treatment because the client feels well.
2. The doctor has not yet discharged the patient from the clinic.
3. The patient hasn’t been sleeping since morning.
4. I am not reading your book now.
5. Physiologists have not described the results of the experiment.
3. Образуйте отрицательные и вопросительные предложения, из данных ниже утвердительных.
1. The red blood cell count has been gradually returning to normal.
2. The patient has been making a slow recovery for a month.
6.3.Ситуационная задача по теме.
Скажите, кто сказал эти слова “Without stress, there would be no life” .
Дайте объяснение стресса, начиная словами: “Stress can be defined as…”
7. Список тем по УИРС, предлагаемый кафедрой.
Примерные темы проектов и докладов.
1) The state of affairs in American Education system today.
2) University education in the USA.
3) The problems of education in the USA.
8. Рекомендуемая литература.
Основная: тексты “University of Minnesota Medical School“, “Training and certification to practice”, “What do clinical psychologists do?
Дополнительная: словари, справочники по грамматике.
University of Minnesota Medical School.
All regular applicants for the freshman class at the University of Minnesota Medical School are required to take the medical college Admission Test (MCAT). This test measures candidates’ factual knowledge of the science (students must earn a bachelor’s degree before entering the Medical School), their reading skills and their ability to solve problems. In selecting applicants for admission the Admission’s Committee will place emphasis on those qualities of motivation, intellect and character essential to a physician.
The Medical School provides the faculty and facilities for instruction of students in medicine. The primary goal of medical education is to prepare good physicians who possess a sound training in human biology.
The course of study for the MD degree requires completion of 13 quarters of academic work in the Medical School. The first four quarters, termed Year One, include course work in basic medical sciences, behavioral sciences and introductory experiences with patients. Year One study is focused on the structure and functions of the human body. Instruction begins with normal structure and biochemical processes in anatomy and biochemistry. Then the focus shifts to the normal functioning of body systems and the reaction of the human organism to disease processes and to the study of microorganisms and their relationships to man and disease. These topics are presented in courses in microbiology, physiology, neuroscience, clinical correlation and pharmacology.
The Three-quarter sequence of Year Two consists of lectures and laboratories in organ system pathology, pharmacology, and interdisciplinary courses in pathophysiology and practice tutorials in clinical medicine.
The students in Year Three and Four work to extend knowledge of medicine through full-time clinical work, participating in the care of patients in hospitals, clinics and office practice settings. The remaining clinical course is individualized, relating specifically to personal interests and career goals.
Комментарии к тексту.
1. University of Minnesota Medical school - Medical school of the University of Minnesota
2. Minnesota –штат на севере США
3. Bachelor’s degree – степень бакалавра
4. Medical school – В Великобритании и США высшее медицинское учебное заведение
5. the faculty – (зд) профессорско-преподавательский состав
Дата: 2016-10-02, просмотров: 467.