Суть, специфіка і види туризму в структурі молодіжного дозвілля
Поможем в ✍️ написании учебной работы
Поможем с курсовой, контрольной, дипломной, рефератом, отчетом по практике, научно-исследовательской и любой другой работой

Реферат

 

 
Дипломна робота: 129 стор., 3 малюнки, 6 таблиць, 2 додатки, 90 джерел,

Об'єкт дослідження – анімаційні технології в молодіжному туризмі.

Мета і завдання дослідження. Проаналізувати загальні відомості , щодо становлення та розвитку анімаційних технологій в сучасному молодіжному туризмі.

Завдання дослідження:

- проаналізувати теоретичні основи розвитку молодіжного туризму та анімаційних технологій в ньому;

- розглянути особливості застосування анімаційних технологій в різних видах молодіжного туризму;

- розробити анімаційну програму для різноманітних туристичних заходів;

- зробити висновки та сформулювати пропозиції.

Об’єкт дослідження: молодіжний туризм на сучасному етапі.

Предмет дослідження: анімація та анімаційні технології.

Методи дослідження: теоретичний, аналітичний, описовий, порівняльний, прогнозний.

 

Молодь, туризм, анімація, аніматор, програма, технологія, рекреація, мотивація, відпочинок, дозвілля, маршрут, гірський туризм, поход, заходи.


Зміст

 


Вступ

РОЗДІЛ 1. Суть, специфіка і види туризму в структурі молодіжного дозвілля

1.1 Суть і специфіка молодіжного дозвілля

1.2 Основні види туризму в молодіжному туризмі

1.3. Анімаційні технології, анімаційні послуги в молодіжному туризмі і їх застосування

РОЗДІЛ 2. Особливості застосування анімаційних технологій в різних видах молодіжного туризму

2.1. Світовий і національний досвід організації молодіжних анімаційних послуг в різних видах молодіжного туризму

2.2. Організація анімаційних послуг в різних видах молодіжного туризму

2.2.1. Анімаційні технології в організації велосипедних походів

2.2.2 Анімаційні технології в організації спортивних змагань

2.2.3 Анімаційні технології в організації молодіжного відпочинку та оздоровлення

2.3. Особливості використання форм і методів анімаційної діяльності в процесі створення анімаційних програм для молоді

РОЗДІЛ 3. ПРОГРАМА АНІМАЦІЙНИХ ЗАХОДІВ туристичного туру до Івано-Франківська

3.1 Програма та основні етапи проведення туристичного туру з Запоріжжя до Івано-Франківська

3.2 Анімаційна програма перебування

3.3 Організація туристичного походу

3.4 Анімаційні програми проведення ігрового дозвілля молоді

3.3 Розрахунок вартості туру та анімаційних заходів

Висновки та пропозиції

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Перелік умовних позначень, символів, одиниць, скорочень і термінів

 


ВТО – всесвітня туристська організація.

КС – категорія складності.

КМС – кандидат в майстри спорту.

СРСР – союз радянських соціалістичних республік.

США – сполучені штати Америки.

грн. – гривня.

кг. – кілограм.

м. – місто.

р. – рік.

ст. – століття.

т.д. – так далі.

 





Вступ

 

Актуальність теми. Стрімкий розвиток туризму, особливо за останні 50 років, дозволив визначити його як "феномен XX століття". У 2000 р., за даними Всесвітньої туристської організації (ВТО), чисельність міжнародних туристів становила 698,8 млн. осіб, тобто за межами своєї країни відпочивав практично кожний десятий громадянин світу і прогнозується подальше зростання чисельності подорожуючих. Таким чином, феномен XX століття стає невід'ємною складовою життя людей більшості країн світу і одним з провідних напрямків соціально-економічної діяльності в XXI ст. Глобальність туристичної діяльності з рекреаційними, діловими, культурними, релігійними та оздоровчими цілями справляє потужний і неоднозначний вплив на довкілля, економіку і суспільство країн, задіяних в туристичному процесі, їх народи, а також на міжнародні відносини й торгівлю, обумовлюючи необхідність міжнародного регулювання на основі принципів відповідального, стійкого та загальнодоступного туризму, зафіксованих в Глобальному Етичному Кодексі Туризму

Феноменальне зростання, урізноманітнення функцій, введення до споживчих моделей та соціальної поведінки значної частини населення планети дає підстави визначити туризм як суспільне явище, сутністю якого є індивідуальне і колективне удосконалення, саморозвиток в процесі пізнання природного та культурного розмаїття під час відпочинку та дозвілля. Потужне явище спричинило появу та розвиток індустрії туризму - міжгалузевого комплексу з задоволення потреб подорожуючих. За масштабами діяльності та стабільними темпами росту індустрія туризму займає провідні позиції в світовій економіці.

Індустрія туризму, розвиваючись в умовах глобалізації у середовищі, сприятливому для ринкової економіки, приватного підприємництва та вільної торгівлі, набуває глобальних рис галузі світового господарства, позитивно впливає на зростання добробуту та зайнятості. Подальший її розвиток потребує активізації досліджень традиційних та нових сегментів туристичного ринку, споживчих переваг, інформаційних технологій та управлінських методик. Саме цей шлях сприяє підвищенню якості туристичного продукту, а високі стандарти якості є важливим критерієм мотиваційних уподобань і вибору туристичного продукту споживачем. Основою індустрії туризму, незважаючи на вплив глобалізаційних тенденцій, залишається мале та середнє підприємництво, яке діє на основі зростаючої конкуренції, завдяки чому розвивається ринок туристичних послуг. Ринок туристичних послуг характеризується урізноманітненням пропозиції туристичного продукту як за рахунок впровадження нових видів послуг і форм обслуговування, так і за рахунок територіального розширення, формування нових туристських центрів, районів та курортних зон. Тому питання впровадження анімаційних технологій в молодіжний туризм пов'язано з усіма аспектами його функціонування і набувають непересічної актуальності.

Актуальність всебічного дослідження молодіжного туризму обумовлена його багатогранністю та суспільною значущістю. Основна увага в дослідженнях явищ та процесів, пов'язаних з туризмом, приділяється питанням впровадження анімаційних технологій. Взагалі молодіжний туризм розглядається побіжно, розчиняючись в сучасних дослідженнях, в той час як за умов глобалізації та інтенсифікації розвитку туризму значення територіального аспекту його функціонування зростає.

Вирішення означеної проблеми грунтується на теоретичних та методологічних засадах суспільної географії - науки про територіальну організацію суспільства та його складових частин. Розглядаються теоретико-методологічні питання суспільно-географічного дослідження ринку туристичних послуг як об'єкту географії туризму, умови та чинники його розвитку та формування ринкових структур на основі комплексно-пропорційної організації індустрії туризму, що спрямовано на оптимізацію суспільної функції туризму шляхом проведення туристичної політики узгодження туристичного попиту, економічно ефективної діяльності суб'єктів ринку та державних інтересів в сфері туризму.

Основою дослідження є національний ринок туристичних послуг, тому значна увага приділена структурам та типології національних ринків, як складових світового туристичного процесу, закономірностям їх формування, функціонування та територіальної організації. Процеси формування та специфіка функціонування туристичного ринку України розглядаються на тлі загальних закономірностей, притаманних глобальному ринку туристичних послуг, в контексті макрорегіональних європейських особливостей розвитку туризму кінця ХХ-початку XXI століття.

При виборі туристичного продукту 70% звертають увагу на пропоновані анімаційні заходи. Переваги молодих людей виглядають у такий спосіб:90% вибирають розважальні анімаційні заходи, 60% - спортивні, 45% - пізнавальні, 60% - екскурсійні, 60% - пригодницько-ігрові. 90% опитаних хотіли б брати участь у пропонованих анімаційних програмах.60% у спортивних, 90% у розважальних, 60% у пізнавальних, 85% в екскурсійних, 75% у пригодницько-ігрових, 45% хотіли б зробити туристичні піші походи.

Розробляючи проект анімаційної програми враховують, що панування в дозвіллі емоцій і підпорядкування радостям, розвагам, як інтелекту, так і волею продиктовано основним призначенням «дозвільних» занять дати парубку фізіологічно, психологічно відпочити, розрядитися, відключитися від роботи й побутових проблем. Активно відпочивати дозволяють різноманітні перемикання з обов'язкових справ на необов'язкові, із серйозних на веселі, з розумового навантаження на фізичну, з пізнання на розвагу, з пасивного відпочинку на активний. І, навпаки, необхідно опиратися на типові для культурно-дозвільних установ «схеми перемикань» і способи емоційної й іншої розрядки, це має психофізіологічну цінність для різних людей.

Створюючи різні анімаційні заходи для молодих людей, чергуючи заняття у вільний час, треба дотримувати тимчасових, енергетичних і інших лімітів, обмірковуючи певний набір перемикань із одного заняття на інше. Порушення міри в будь-якому виді діяльності (концерти, ігри, свята й т.д.) перетворює її в стомлюючу, а значить і неугодну для відпочинку. Отже: багато гарного - теж погано, адже не завжди чим яскравіше, тим краще, тут теж є свої границі, коли захід стає стомлюючим і навіть починає дратувати.

Мета і завдання дослідження. Проаналізувати загальні відомості , щодо становлення та розвитку анімаційних технологій в сучасному молодіжному туризмі.

Завдання дослідження:

- проаналізувати теоретичні основи розвитку молодіжного туризму та анімаційних технологій в ньому;

- розглянути особливості застосування анімаційних технологій в різних видах молодіжного туризму;

- розробити анімаційну програму для різноманітних туристичних заходів;

- зробити висновки та сформулювати пропозиції.

Об’єкт дослідження: молодіжний туризм на сучасному етапі.

Предмет дослідження: анімація та анімаційні технології.

Методи дослідження: теоретичний, аналітичний, описовий, порівняльний, прогнозний.

Наукова новизна одержаних результатів полягає в обґрунтуванні значимості анімаційних програм у молодіжному туризмі як важливого засобу активного включення молоді в культурно-дозвільну діяльність, у виявленні й розкритті основних організаційно-технологічних вимог до організації анімаційних програм у молодіжному туризмі.

Обґрунтованість і достовірність положень, висновків і рекомендацій. Інтерес до проблем молоді носить постійний і сталий характер у вітчизняній філософії, соціології, психології, педагогіці. Теоретичне осмислення основних положень і понять дійсної дипломної роботи здійснювалося на основі вивчення необхідного масиву спеціалізованої літератури. Так, для розкриття питання про особливості молоді, як особою соціально-психологічної групи використалися праці Вербіна А.А., Андрєєвій Г. М., Бестужевої-Лади І.В., Кулагіна І.Ю. і інших. Виявленню особливостей молодіжного туризму сприяли праці Єгоричевої В., Квартального В.А., Бірженюка М. Б., Александрова А. Ю. і інших. Поняття «анімація», «анімаційна програма», визначення ролі туристської анімації в молодіжному туризмі представлені в працях Приєзжевої О.М., Гараніна Н.І., Курило Л. В. Віддаючи належне тому, що вже зроблено іншими дослідниками, треба визнати недостатність розробленість деяких важливих теоретико-методичних проблем, пов'язаних з організаційно-технологічним забезпеченням анімаційних програм саме в молодіжному туризмі.

Наукове значення роботи полягає в аналізі існуючих анімаційних заходів та технологій в молодіжному туризмі і пропонуванні нових підходів до здійснення гірського походу.

Практична значимість дослідження полягає в тому, що на підставі вивченої теорії, а також досвіду організації молодіжних анімаційних програм були розроблені методичні рекомендації з удосконалювання організації такого роду програм для молодіжних турбаз України. Це дозволило підвищити інтерес молоді до вибору саме України для проведення туристичного дозвілля.

Апробація результатів дипломної роботи відбулась на прикладі складання анімаційних програм для здійснення гірських походів та інших видів молодіжного туризму.

 



РОЗДІЛ 1.

РОЗДІЛ 2.

РОЗДІЛ 3

Наявні спортивні завдання:

- турнір по пейнтболу

- водна регата

- турнір по пляжному волейболі

- турнір по стрілянині з лука

- турнір по стрілянині з духової рушниці

- турнір по стрілянині зі спортивної рогатки

- турнір по грі в городки

- турнір по настільному тенісі

- турнір по грі в бадмінтон

- турнір по грі в петанк

- анімаційна програма.

Під час проведення туристичних походів пропонується також ситуаційна гра «Переправа». http://www.sharmol.ru/content/Image/scenary_dlya_otkritih_ploshadok/800_01.jpgПрограма призначена для сильних духом і тілом людей, готових випробувати себе в екстремальних умовах і відчути дух пригод і азарту. На один день Ви станете учасником небувалих подій і повністю зануритеся в реалії Другої Світової Війни й візьмете безпосередню участь у побудові переправи для висадження наших військ на ворожу територію.

Легенда. Всі учасники гри стають членами окремого моторизованого розвідувального полку, керує, яким усім відомий Василь Теркін. Вам має бути прорватися у ворожий тил і зібрати необхідні матеріали й інструменти для побудови переправ. Плюс д всьому цього Вам необхідно зібрати кілька цифр секретного коду для активації вибухового механізму, що спрацює після переправи військ на інший берег.

Механізм проведення заходу: Всі учасники діляться на 4 загони по 5-6 чоловік. До кожної загону прикріплюється один сержант (вони ж аніматори), що буде допомагати, учасникам освоїтися в суворих умовах проходження програми. На площадці розвідників зустрічає ведучий, він розповідає загонам про ті складності, з якими їм має бути зштовхнутися в ході виконання завдання. Ці загони й відправляться в ліс для проходження маршруту по крапках і збору необхідного інвентарю для будівлі переправи. Переміщення від крапки до крапки буде відбуватися за допомогою компасів і карт (GPS навігаторами)

Висновки та пропозиції

 

Працюючи над темою дипломної роботи було опрацьовано багато літературних джерел: нормативних документів, Законів, Положень, проводилося детальне дослідження посібників інформаційних довідників, статистичних матеріалів, журналів, газет, статей, книг, з метою детального вивчення молодіжного туризму в Україні та можливих шляхів удосконалення його розвитку. При написанні роботи найбільш були використані літературні логічні методи, методи порівняння. Дослідження даної теми дало змогу виконати роботи чітко окресливши статність становлення і розвитку молодіжного туризму, показати його особливості в певний період.

Ми вивчали організацію молодіжного туризму в контексті розвитку туризму України в цілому адже молодіжний туризм – це туризм, який охоплює молоде покоління різними видами, формами оздоровлення, відпочинку, дозвілля, пізнання. Велика увага була приділена висвітленню сучасного стану дитячо-юнацького туризму в Україні, шляхи організацій якого відбуваються через діяльності гурткової роботи в туристських ПНЗ професійних туристичних установах загальноосвітніх навчальних закладах.

Для того щоб запропонувати шляхи удосконалення організацій молодіжного туризму в Україні необхідно було вивчити ряд державних документів. Програм розвитку туризму, краєзнавства, молодіжного туризму станом до 2010 року, які передбачають заходи, акції форми та методи організації молодіжного туризму, але для планування завдань, заходів необхідні фінансові витрати, які не завжди є доступними і достатніми на рівні місцевих бюджетів.

Необхідною умовою популяризації і організації молодіжного туризму в Україні є привертання уваги громадських організацій, приватних фірм, установ до цього виду туристичного бізнесу. Адже, головне завдання на сьогодні розглядати молодіжний туризм як галузь економіки держави. Спортивний туризм, його види є найбільш популярними серед молоді, але теж вимагають матеріально-технічної допомоги на сьогоднішній день.

Україна має всі передумови для розвитку туризму, рекреаційні ресурси, історико-архітектурні об’єкти дають можливість ще краще розвивати молодіжні екскурсії, подорожі, експедиції з метою популяризації країни в світі, залучення іноземного капіталу, створення спільних молодіжних міжнародних туристичних фірм й надалі.

При розгляді можливості використання анімаційних програм у молодіжному туризмі було виявлене наступне:

Туристська анімація - це туристська послуга, при наданні якої турист утягується в активну дію. Заснована на особистих контактах аніматора з туристами, на спільному долі їх у розвагах, пропонованих анімаційною програмою туристичного комплексу. Це різновид туристичної діяльності, здійснюваної в туристичному комплексі, готелі, круїзному теплоході, поїзді, що утягує туристів у різноманітні заходи через участь у спеціально розроблених програмах дозвілля.

Анімаційна програма спрямована на задоволення специфічних туристських потреб у русі, культурі, творчості, спілкуванні, розвазі. Всі ці потреби властиві молоді, отже, молодіжному туризму необхідні наступні види анімації, що задовольняють їхні потреби:

- анімація в русі - задовольняє потреба парубка в русі, що сполучається із задоволенням і приємними переживаннями;

- анімація через переживання - задовольняє потреба у відчутті нового, невідомого, несподіваного при спілкуванні, відкриттях, а також при подоланні труднощів;

- культурна анімація - задовольнять потребу молоді в духовному розвитку особистості через прилучення до культурно-історичних пам'ятників і сучасних зразків культури країни, регіону, народу, нації;

- творча анімація - задовольняє потребу молодих людей у творчості, демонстрації своїх творчих здатностей і встановленні контактів із близькими за духом людьми через спільну творчість;

- анімація через спілкування - задовольняє потреби в спілкуванні з новими, цікавими людьми, у відкритті внутрішнього миру людей і пізнанні себе через спілкування.

При розгляді специфіки організації анімаційних програм у різних видах молодіжного туризму були виявлені наступні умови до їхньої організації:

- диференційований підхід до виявлення й обліку соціокультурних потреб і інтересів різних груп молоді;

- включення в анімаційні програми турів популярних у молодіжному середовищі форм дозвільної діяльності;

- стильова єдність між основною екскурсійною програмою тура і його анімаційною частиною.

Була охарактеризовані особливості анімаційних програм в різних видах молодіжного туризму. Анімаційні програми в молодіжному туризмі сприяють активному включенню молоді в різні види соціально-культурної діяльності. Анімаційні програми задовольняють потреби молоді в спілкуванні, розвагах, активному й рухливому відпочинку, емоційній розрядці. Анімаційні програми помітно підвищують інтерес споживача до підприємств туризму, що пропонує такі програми.

Отже, на підставі даної роботи можна зробити наступні висновки: Міжнародний туризм грає усе більше помітну роль у світовій економіці й стає одним з найважливіших його факторів. Все більше значення приділяється анімаційним технологіям у туризмі. У сучасному світі в умовах твердої конкуренції на ринку туристських послуг неможливо представити готельний комплекс без організації в ній анімаційної діяльності. Анімація в готелі грає велике значення в створенні сприятливого психологічного клімату в готелі, тим самим створює передумови для повторного приїзду гостей, що помітно сприяє збільшенню іміджу й доходу даної готелю.



СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1. Ариарский М.А. Прикладная культурология. – СПб.: ЭГО, 2000. – 530 с.

2. Афанасьев С.П., Коморин С.В., Тимонин А.И.. Что делать с детьми в загородном лагере. — 3. изд. — Кострома : МЦ "Вариант", 2001. — 220с.

3. Безпалько О. В., Годлевська А. І., Ірза Г.О., Капська А. Й., Карпенко О. Г. Молодь і дозвілля: Теорія, методика і практика роботи з підлітками та молоддю за місцем проживання / Український науково- дослідний ін-т проблем молоді. — К. : А.Л.Д., 2000. — 208с.

4. Бейден-Пауел оф Гілвел (лорд). Пластування для хлопців / "Пласт" Українська скаутська організація / О. Кульчицький (авториз.пер.). — 2. укр. вид. — Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2000. — 303с.

5. Бочелюк В.Й., Бочелюк В.В. Дозвіллєзнавство. Навчальний посібник. - К.: Центр навчальної літератури, 2006. - 208 с.

6. Булыгина И. И., Гаранин Н. И. Об анимационной деятельности в туристских и спортивно-оздоровительных учреждениях// Теория и практика физической культуры.-2000.-№11.-С.26-29

7. Былеева Л.В., Таборко В.А.. Игра?. Игра! — М. : Мол. гвардия, 1998. — 221 с.

8. Вайнола Р. Х. Особливості використання ігрових технік в соціальній вуличній роботі: Метод. рек. / Ліга соціальних працівників м. Києва; Соціальна служба для молоді м. Києва. — К. : НПУ, 2001. — 48с.

9. Вершковский Э.В. Режиссура массовых представлений. – М.: Просвещение, 2004. – 165 с.

10. Виженко О. Козацькі забави: Сценарії проведення театралізованих спортивно-розважальних дійств. — Т. : Підручники & посібники, 2004. — 64с.

11. Внутрішній туризм в Україні: окремі аспекти / Інститут туризму Федерації профспілок України / О.І. Лугова (ред.). — К., 2002. — 162 с.

12. Воловик А.Ф., Воловик В.А.. Педагогіка дозвілля: Підручник. — Х. : Харківська державна академія культури, 1999. — 332с.

13. Воропай О. Звичаї нашого народу. Етнографічний нарис: В 2-х т. – К.: Оберіг, 2001. – Т.2. – 448 с.

14. Воропай О. Звичаї українського народу: Етногр. нарис / Іван Андрусяк (підгот.тексту та післям.). — К. : Школа, 2006. — 384с.

15. Гальперина Т. И. Актерское мастерство в деятельности менеджера туристской анимации. - М.: РИБ «Турист», 2004.- 54 с.

16. Гаранин Н. И., Булыгина И. И. Менеджмент туристской и гостиничной анимации. – М.: Советский спорт, 2004.- 127 с.

17. Генкин Д.М. Массовые праздники. Учебное пособие для студентов институтов культуры. – М.: Просвещение, 2005. – 175 с.

18. Генкин Д.М., Конович А.А. Массовые театрализованные праздники и представления. Учебно-методическое пособие. – М.: Просвещение, 2005. – 186 с.

19. Гольцов Г.Г. Проектирование социально-культурной деятельности. – Орел, 1998.-68 с.

20. Гониянц С. А. Физическая рекреация и «спорт для всех»: основные проблемы и перспективы исследования // Олімпійский спорт для всіх: Тези доповідей IХ міжнародного наукового конгресу. – Київ: НУФВСУ, 2005. – С. 673.

21. Горшкова А. Организатору досуга молодежи. — М.: Мол. гвардия, 1994. — 160 с.

22. Грушин Б. Творческий потенциал свободного времени. – М: Профиздат, 2000.-57 с.

23. Гуляев В.Г. Организация туристкой деятельности. – М.: Нолидж, 1996.-250 с.

24. Давня українська література: Хрестоматія / Упоряд. М.М.Сулима.- К.: Освіта, 1994. – 340 с.

25. Даринский А. В. Культурно-массовая работа в здравницах и на турбазах. - М.: ПРОФИЗДАТ, 1980. - 112с.

26. Дозвілля школярів: Ігрові програми / Л. Шелестова (упоряд.). — К.: Редакції загальнопедагогічних газет, 2004. — 127с.

27. Дурович А. Маркетинговые исследования в туризме.- М.:Новые знания,2002.-347 с.

28. Егорычева В., Хохлов А. Спутник: 40 лет в туризме.- М.; Новые знания,1998.- 65 с.

29. Ерасов Б.С. Социальная культурология: Учебное пособие. – М: Аспект пресс, 1997.- 360 с.

30. Ерошенков И.Н. Культурно-дозвільна деятельность в современных условия.- М.: НГИК, 1994.- 32с.

31. Єфименко Г.П.. Основні форми та засоби фізкультурно-рекреативної діяльності майбутніх інженерів-педагогів// Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. — 2005. — N 24. — С. 66-68.

32. Забалдіна Ю. Б. Маркетинг туристичного підприємства: Навч. посібник/ Федерація профспілок України; Інститут туризму. — К., 2002. — 196с.

33. Завацький В.І., Цьось А.В., Бичук О.І., Пономаренко Л.І. Козацькі забави: Навчальний посібник. – Луцьк: Надстир'я, 1994. – 112 с.

34. Зайцев В. П. Режисура естради та масових видовищ: Навчальний посібник. (2-е вид.). - К.: Дакор, 2006. - 252 с.

35. Збірник сценаріїв масових заходів: Вид. для організації дозвілля. — Д. : ТОВ "ЕНЕМ", 2006. – 175 с.

36. Игры - обучение, тренинг, досуг... / В.В. Петрусинский (ред.). — М. : Новая шк., 1994. — 368с.

37. Игры детей мира: Попул. пособие для родителей и педагогов / Сост. Линго Т. И.. — Ярославль : Акад. развития, 1998. — 174 с.

38. Квартальнов В.А. Туризм: Учебник. - М.: Финансы и статистика, 2001. - 320 c.

39. Килимистий С.М. Анімація в туризмі. Навч. посібник. – К.: Видавництво ФПУ, 2007. – 188 с.

40. Килимистий С.М. Особливості ігрової анімації в туризмі // Туристично-краєзнавчі дослідження. – 2007. - № 7. – С. 200-213.

41. Кисилева Т.Г., Красильникова Ю.Д. Межведомственные культурно-досуговые центры открытого типа // Социальная педагогика: Проблемы, поиски, решения: Проспект / ВНИК АПН СССР.- М., 1991-с.3.

42. Кисилева Т.Г., Красильников Ю.Д. Основы социально-культурной деятельности: Учебное пособие. – М.: Издательство МГУК, 1995.-136с.

43. Клюско Е.М. Центры досуга: содержание и формы деятельности // Центры досуга. – М.: НИИ культуры, 1987.-С.31-33.

44. Козацькі легенди: Для дітей середнього шкільного віку / Жабська Т.С.(упоряд.), Т.О. Батьканова (худож.). — Х.: Книжковий Клуб "Клуб Сімейного Дозвілля", 2005. — 80 с.

45. Константинова А.И. Игровой стретчинг. – С.-Пб.: Аллегро, 1993-71с.

46. Конституція і регіональні закони світової організації руху скаутів. — Л., 1990. — 15с.

47. Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство и туризм. – М., 1998.

48. Кулагина Г.А. Сто игр по истории: Пособие для учителя / Г. А. Кулагина. — 2-е изд., доп. и перераб. — М. : Просвещение, 1983. — 240 с.

49. Кулагин И.Ю., Колюцкий В.Н. Возрастная психология: Полный жизненный цикл развития человека: Учебное пособие. – М.: ТЦ «Сфера» при участии «Юрайт-М», 2001.- 400 с.

50. Культура досуга. – Киев: Высшая школа, 1990.-108 с.

51. Культурно-дозвільна деятельность: Учебное пособие/Под ред. А.Д.Жаркова, В. М. Чижикова.-М.: Издательство МГУК, 1981.-462с.

52. Культура духовных запросов личности. – Киев: Высшая школа, 1986.-203с.

53. Курило Л. В. Теория и практика туристской анимации в 2 т: Т.1. Теоретические основы туристской анимации. - М.: Советский спорт, 2006.- 180 с.

54. Курило Л. В. Краеведение и туризм: Учебное пособие. – М.: РИБ «Турист», 1999, 180 с.

55. Курило Л.В. Теория и практика анимации: Учебное пособие. – М.: Советский спорт, 2006. – 195 с.

56. Лисовский В. Т. Духовный мир и ценностные ориентации молодежи России. – СПб.: СПбГУП, 2000. – 519 с.

57. Марков А. П., Бирженюк Г.М. Основы социокультурного проектирования: Учебное пособие. СПб.: СПбГУП, 1998.- 364с.

58. Массовые праздники и зрелища./ Сост. Б. Н. Глан. – М.: Просвещение, 1961.-120 с.

59. Мосалев Б.Г. Досуг. – М.: Изд-во МГУК, 1995.-85с.

60. Москаленко В.В., Лавренко О.В., Никифоренко Н.О. Виховання підлітків: скаутський рух (соціально-психологічний аспект): Навч. посіб. / Донецький ін-т управління / В.В. Москаленко (ред.). — Донецьк, 2003. — 186с.

61. Наулко В.І., Артюх Л.Ф. Культура і побут населення України. – К.: Либідь, 1991. – 250 с.

62. Новаторов В.Е. Организаторы досуга. – М.: сов. Россия, 1987.-62с

63. Новаторов Р.Б. Маркетинг культурных услуг. – Омск, 1992.-190с.

64. Новаторов Р. Б. Культурно – дозвільна деятельность. Словарь-справочник. Омск: АГИК, 1992.-182с

65. Окаринський В. Український скаутсько-пластовий рух в Центральній та Південно-Східній Україні. - С.1-16.

66. Пенішкевич Д.І., Платаш Л.Б., Шоліна Т.В. Методика організації табірної зміни: Навч.-метод. посібник / Чернівецький національний ун-т ім. Юрія Федьковича. — Чернівці : Рута, 2004. — 159с.

67. Петрова З.А. Методология и методика социологических исследований культурно-досуговой деятельности: Учебное пособие. – М.: МГИК, 2000. – 158 с.

68. Петрова І.В. Дозвілля в зарубіжних країнах: Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / Київський національний ун-т культури і мистецтв; Український центр культурних досліджень. — К. : Кондор, 2005. — 406с.

69. Пластовий довідник / Під ред. Т.Джулинської. - Торонто, 1999. – 55 с.

70. Поломис К. Дети в летнем лагере: Занятия в дождливую погоду. — М.: Профиздат, 2001. — 151 с.

71. Приезжева Е. М. Организация и методы игровой деятельности в туризме: учебно-методическое пособие. – М.:Советский спорт, 2005.- 129 с.

72. Приезжева Е. М. Социально-культурная анимация в туризме.- М.: РИБ Турист, 2003.- 120 с

73. Продленный день в школе: режим и организация досуга / Под ред. О. А. Лосевой. — М. : Педагогика, 2001. — 108 с.

74. Савчук Б. Український Пласт 1911-1939.- Ів.-Фр., 1996. – 76 с.

75. Сайгушев Н. Я., Сычкова Н. В. Непрерывное воспитание: Организация досуга в летнем лагере : Учеб.-метод. Пособие. — Магнитогорск: Б. и., 1997. — 103 с.

76. Скрипунова Е.А., Морозов А.А. О предпочтениях городской молодежи // Социс.-2002.-№1.- С.105-110.

77. Скороходов В.В. Интерес молодежи к восточным культурам: социокультурный анализ на примере традиции боевых искусств Востока // Материалы конференции молодых ученых и студентов РГАФК. - М.: 1999. - С. 93-96.

78. Социология: Учебное пособие./ Под. ред. Тадевояна Э.В.-М.:Знание, 1995.-363 с.

79. Стрельцов Ю.А. Культурология досуга – М: Просвещение, 2003.- 214 с.

80. Трегубов Б.А. Свободное время молодежи: сущность, типология, управление. – СПб., 2001. – 152 с.

81. Триодин В.Е. История и теория социально-культурной деятельности. – СПб: СПбГУП, 2000, 241 с.

82. Трубачева Н. В. Курортная анимация//Курортные ведомости.-2005.-№2.-С.41-43.

83. Українські козацькі пісні: Збірка / О.С. Олійників (упоряд.,передм.). — О. : Маяк, 2003. — 113с.

84. Українські народні пісні: Колядки, щедрівки, пісні про кохання, козацькі пісні, романси. — Х. : Фоліо, 2001. — 250с.

85. Уроки з народознавства: Посібник / Упоряд. М.К. Дмитренко. – К.: «Народознавство», 1995. – 224 с.

86. Фісенко Л. І., Пономаренко В. І., Сисоєва І. О., Ніколаєва Л. І. Організація дозвілля дітей та підлітків в санаторно-курортних закладах: Метод. рек. / ЗАТ "Укрпрофоздоровниця". — Бердянськ, 2001. — 28с.

87. Форми організації дозвілля дітей та молоді: Метод. матеріали до тренінгу / І.Д. Звєрєва (заг.ред.), В.В. Молочний (авт.-упоряд.). — К. : Науковий світ, 2004. — 58с.

88. Хилкорт В. Официальное руководство для скаутов. — Б. м., Б.г.. — 61с.

89. Цимбалюк Н.М.. Соціологія дозвілля: Навч. посібник / Державна академія керівних кадрів культури і мистецтв. — К. : ДАКККіМ, 2001. — 180с.

90. Чеботарь Ю.М. Туристский бизнес. - М.: Мир деловой книги, 1997.- 250 с.

91. Чудновский А.Д. Гостиничный и туристический бизнес. – М., 1998.-307с.

92. Шарапова А. О. Фінанси туристичного підприємства: Навч. посібник / Федерація профспілок України; Інститут туризму. — К., 2005. — 238 с.

93. Шпанов В.И., Радчич И.Ю., Васильев Г.И.. Детские игры, оборудование игровых площадок с использованием современных технологий в дошкольных образовательных учреждениях, школах, оздоровительных лагерях и по месту жительства. — М. : МГИУ, 2002. — 214с.

94. Шейко В.М., Гаврюшенко О.А., Кравченко О.В.. Історія світової культури: Навч. посіб. — К. : Кондор, 2006. — 407с.

95. Яременко Н.В. Дозвіллєзнавство: навч. посіб. — Фастів : Поліфаст, 2007. — 460 с.

96. Ярошенко Н. Н. Социально-культурная анимация: Учеб. пособие / Московский гос. ун-т культуры и искусств. Рязанский заочный ин-т. — М., 2000. — 109 с.



Додаток А

Додаток Б

 

  Найменування гри     Короткий опис
  Хто перший?     На сцену виноситься чотири стільці, а із залу вибирається п'ять чоловік. Звучить музика. Завдання граючих - встигнути сісти на стілець по закінченні звучання музики
  М'яч під підборіддям   Вибираються дві команди, які встають у дві лінії (у кожної чергування: чоловік - жінка) особою друг до друга. Умова - граючі повинні тримати м'яч під підборіддям, під час передачі доторкатися до м'яча руками в жодному разі не можна, при цьому дозволяється стосуватися один одного як завгодно, аби тільки не упустити м'яч.
  Опустити яйце   Пари встають спиною друг до друга, трохи наклонясь уперед. Між спинами (ледве нижче) затиснуте яйце. Завдання - акуратно опустити його на підлогу. Виграє пари, у якої яйце залишилося цілим. Яйце можна замінити гумовим м'ячиком. При цьому конкурс виграє та пара, м'яч у якої, торкнувшись підлоги, не покотив убік.
  Підніми м'яч до подбород-ка   Партнери (чоловік і жінка) стають друг проти друга, тримаючи між животами маленький гумовий м'яч. Завдання - обертовими рухами докотити м'яч до підборіддя того, хто з партнерів менше ростом.  
  Одягни даму   Кожна дама тримає в правій руці скручену в клубок стрічку. Чоловік губами бере кінчик стрічки й, не доторкаючись руками, обмотує стрічкою даму. Виграє той, у кого вбрання вийде вдаліше, або той, хто швидше впорається із завданням  
  Спритні гості   Запрошується трохи пара. Кожному учасникові гри зав'язуються очі. Потім до різних ділянок одягу чіпляються кілька білизняних прищіпок. По сигналі ведучого потрібно зняти всі прищіпки зі свого партнера або партнерки. Та пара, що впорається із завданням швидше, виграє конкурс  
  Веселий портняжка   Для гри необхідно зібрати дві команди, у яких рівна кількість чоловіків і жінок. Всі вони встають у лінії (чоловік - жінка - чоловік - жінка). Вибираються два «портняжки». Кожний з них одержує по невеликій дерев'яній паличці, у яку просунута довга вовняна нитка (краще, якщо вона звита в клубок). По сигналі ведучого починається «шиття». Чоловікам «портняжка» просмикує нитки через колоші, а жінкам через рукава. Виграє той «портняжка», що «прошиє» свою команду швидше.  
  Перекоти кульку   У грі беруть участь трохи пара. Кожна пара одержує по двох пінг-понгових кульки. Чоловіка прокочують ці кульки із правого рукава дами в лівий рукав. Дами прокочують кульки через штани чоловіка із правої колоші в ліву.  
  Куди вкласти гроші?   Ведучий викликає дві пари (у кожній парі чоловік і жінка): «Зараз ви постараєтеся якнайшвидше відкрити целую мережа банків, вкладаючи в кожний тільки одну купюру. Одержите початкові внески! (Видає парам гроші-фантики). Банками для ваших внесків можуть служити кишені, лацкани, і всі затишні місця. Постарайтеся якнайшвидше оформити свої внески, відкрити якнайбільше банків. Приготувалися, почали!». Ведучий допомагає парам виконувати завдання. Після закінчення 1 хвилини ведучий підводить підсумки. Ведучий: «Скільки купюр залишилося у вас? А у вас? Чудово! Всі гроші вкладені в справу! Молодці! А тепер я попрошу жінок помінятися місцями і якнайшвидше зняти з рахунків всю суму. Відкривайте банки, знімайте гроші! Увага, почали!». (Звучить музика, жінки відшукують гроші в чужих партнерів).  
  Снайпер   Гравцям на талії зміцнюють ремені, до яких на мотузці підвішене яблуко. Перед гравцями ставиться дощечка зі цвяхами. Необхідно якнайшвидше наколоти яблуко на цвях (посадити)  
  Вогнегасники   Гравцям прив'язують на ремені мотузки, до кінців яких прикріплені або сірникові коробки, або змочена вата. Перед гравцями ставиться по запаленій свічі. Конкурсантам потрібно якнайшвидше без допомоги рук згасити свічу.  
  Зажени м'яч у ворота   Кожному з, що беруть участь до пояса спереду прив'язивається пляшка. На лінію перед кожним покладений пінг-понгова кулька. Виграє конкурс той, хто першим зажене бутафорську кульку у ворота.  
  Струмочок   На підлогу кладе доріжка шпалер - «струмочок». Жінкам пропонується широко розставляючи ноги, пройти по «струмочку», не замочивши ніг. Після першої спроби пропонується повторити «прогулянку по струмочку», але вже із зав'язаними очами. Всі інші майбутні учасниці гри не повинні бачити, як вона проводиться. Пройшовши «струмочок» із зав'язаними очами, і наприкінці шляху знявши з око пов'язку, жінка виявляє, що на «струмочку» лежить чоловік, особою нагору (чоловік укладається на шпалери вже після того, як виконане завдання, але ще не знята пов'язка з око учасниці). Жінка бентежиться. Запрошується друга учасниця, і, коли все повторюється знову, перша конкурсанта від душі сміється. А потім третя, четверта  
Погодуй мене Гості розбиваються по парах. У кожній парі - чоловік і жінка. Завдання кожної пари - спільними зусиллями без допомоги рук розгорнути й з'їсти цукерку, що дасть ведучий. Пари, що зробила це першої, перемагає.  
  Погодуй улюбленого   Гості діляться на пари. У кожній - чоловік і жінка. Перед кожною парою в декількох метрах перебувають тарілки з морозивом. Завдання жінок - взяти ложку, зачерпнути морозиво й, взявши ложку за черешок губами, акуратно повернутися до свого партнера й погодувати його, не випускаючи ложки з рота. Пари, перша съевшая морожене, перемагає.  
  Передай карту   Гості розташовуються в лінію чоловік - жінка - чоловік - жінка. Першому гравцеві в лінії дають звичайну гральну карту. Завдання - передати карту від одного гравця до іншому, тримаючи її в роті. Руки не використати. Можна ускладнити завдання, і після кожної передачі ведучий відриває від карти по шматочку. У цій грі гостей можна розділити на команди й улаштувати командне змагання.  
  Сюрприз   Гості стають або сідають у коло. Під музику вони починають передавати досить більшу коробку. Як тільки ведучий зупиняє музику, гість, у кого виявилася коробка, відкриває її й, не дивлячись, дістає перший предмет, що попався. За умовами гри цей предмет він повинен надягти на себе й носити певний час. Наприклад - півгодини або до закінчення свята. Як тільки музика відновляється, гості знову починають передавати коробці по колу до наступної зупинки. У коробку складаються самі різні предмети одягу: від дитячих чепчиків до величезних спеціально зшитих капелюхів  
  Гра - жарт   У цій грі не буде переможців і що програли, ця гра - жарт, щоб повеселити гостей. У неї запрошується двоє учасників - чоловік і жінка. Чоловікові пояснюються правила гри - «Зараз дама розміститься на цьому диванчике й візьме в рот солодку цукерку, а ваше завдання - із зав'язаними очами - відшукати цю цукерку без допомоги рук і забрати неї, теж ротом». Вся комічність ситуації полягає в тім, що, як тільки чоловікові зав'язують ока, на диванчик або кушетку укладають чоловіка замість обіцяної дами. І скільки часу буде намагатися відшукати цукерку в «дами» обраний кавалер, стільки гості будуть від душі сміятися.  
  Тернистий шлях   Ведучий запрошує три одружені пари. Чоловіки стають в 3-4 метрах від своїх дружин. Ведучий відкриває 3 пляшки горілки або провина й ставить їх на шляху кожного чоловіка. Після цього, кожному чоловікові зав'язують ока, повертають кілька разів навколо себе, ставлять особою до дружини й просять дійти до її й обійняти. Коли чоловікам уже зав'язані очі, ведучий швидко забирає пляшки й міняє місцями їхніх дружин. Глядачів просять зберігати мовчання.3  
  Фінал   Формуються дві команди: в одного чоловіка, в іншої жінки. По сигналі гравці кожної команди починають знімати із себе одяг (яку вони захочуть) і викладати в лінію. У кожної команди своя лінія. Команда, що зробила саму довгу лінію з одягу, перемагає  
  Казкова   Потрібно: 5-10 чоловік граюча й дитяча книжка з казкою (чим простіше - тим краще). Вибирається ведучий (він буде читцем). Із книжки на окремі листочки виписуються ВСІ (!) герої казки, включаючи, якщо дозволяє кількість людин, навіть дерева, пеньки, річки, цебра..і т.д.. Методом жереба всі тягнуть свої ролі....Читець починає читати казку, і всі герої «оживають»  
  Кришки-ополоники   Беруть участь трохи пара. Дамам до пояса спереду прикріплюють кришки від каструль, чоловікам - ополоник. Необхідно, не стосуючись руками, стукати ополониками по кришках і видавати характерні звуки  
  Шукачі     Гравцям видаються картки з певними буквами. Завдання учасників - прикласти (і удержати) всі картки до тих частинам тіла, у яких назви починаються із зазначених букв. Перемагає той, хто зможе більше розмістити карток і не упустити їх.  
  Не смійся   Гравці сідають навпочіпки в коло (жінка - чоловік -жінка). Усіх попереджають, що сміятися не можна (ведучому можна). Ведучий «урочисто» бере свого правого сусіда (сусідку) за вухо. Всі інші по колу повинні зробити те ж саме. Коли коло замкнулося, ведучий бере сусіда праворуч за щоку (ніс, коліно....) і т.д. З кола вибувають ті, хто засміявся. Що залишився перемагає.  
  У кого на колінах?   На сцені по колу розставляються стільці. На них сідають граючі - чоловіки й жінки. Вибирається що водить. Йому зав'язують ока. Включається музика, і що водить іде по колу. Як тільки музика переривається, що водить зупиняється й сідає на коліна до тому, біля кого він зупинився. Той, до кого він сіл, повинен затамувати подих і не видати себе. Інші запитують: «У кого?» Якщо що водить угадає, у кого він сидить на колінах, те той стає що водить.

 

Реферат

 

 
Дипломна робота: 129 стор., 3 малюнки, 6 таблиць, 2 додатки, 90 джерел,

Об'єкт дослідження – анімаційні технології в молодіжному туризмі.

Мета і завдання дослідження. Проаналізувати загальні відомості , щодо становлення та розвитку анімаційних технологій в сучасному молодіжному туризмі.

Завдання дослідження:

- проаналізувати теоретичні основи розвитку молодіжного туризму та анімаційних технологій в ньому;

- розглянути особливості застосування анімаційних технологій в різних видах молодіжного туризму;

- розробити анімаційну програму для різноманітних туристичних заходів;

- зробити висновки та сформулювати пропозиції.

Об’єкт дослідження: молодіжний туризм на сучасному етапі.

Предмет дослідження: анімація та анімаційні технології.

Методи дослідження: теоретичний, аналітичний, описовий, порівняльний, прогнозний.

 

Молодь, туризм, анімація, аніматор, програма, технологія, рекреація, мотивація, відпочинок, дозвілля, маршрут, гірський туризм, поход, заходи.


Зміст

 


Вступ

РОЗДІЛ 1. Суть, специфіка і види туризму в структурі молодіжного дозвілля

1.1 Суть і специфіка молодіжного дозвілля

1.2 Основні види туризму в молодіжному туризмі

1.3. Анімаційні технології, анімаційні послуги в молодіжному туризмі і їх застосування

РОЗДІЛ 2. Особливості застосування анімаційних технологій в різних видах молодіжного туризму

2.1. Світовий і національний досвід організації молодіжних анімаційних послуг в різних видах молодіжного туризму

2.2. Організація анімаційних послуг в різних видах молодіжного туризму

2.2.1. Анімаційні технології в організації велосипедних походів

2.2.2 Анімаційні технології в організації спортивних змагань

2.2.3 Анімаційні технології в організації молодіжного відпочинку та оздоровлення

2.3. Особливості використання форм і методів анімаційної діяльності в процесі створення анімаційних програм для молоді

РОЗДІЛ 3. ПРОГРАМА АНІМАЦІЙНИХ ЗАХОДІВ туристичного туру до Івано-Франківська

3.1 Програма та основні етапи проведення туристичного туру з Запоріжжя до Івано-Франківська

3.2 Анімаційна програма перебування

3.3 Організація туристичного походу

3.4 Анімаційні програми проведення ігрового дозвілля молоді

3.3 Розрахунок вартості туру та анімаційних заходів

Висновки та пропозиції

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Перелік умовних позначень, символів, одиниць, скорочень і термінів

 


ВТО – всесвітня туристська організація.

КС – категорія складності.

КМС – кандидат в майстри спорту.

СРСР – союз радянських соціалістичних республік.

США – сполучені штати Америки.

грн. – гривня.

кг. – кілограм.

м. – місто.

р. – рік.

ст. – століття.

т.д. – так далі.

 





Вступ

 

Актуальність теми. Стрімкий розвиток туризму, особливо за останні 50 років, дозволив визначити його як "феномен XX століття". У 2000 р., за даними Всесвітньої туристської організації (ВТО), чисельність міжнародних туристів становила 698,8 млн. осіб, тобто за межами своєї країни відпочивав практично кожний десятий громадянин світу і прогнозується подальше зростання чисельності подорожуючих. Таким чином, феномен XX століття стає невід'ємною складовою життя людей більшості країн світу і одним з провідних напрямків соціально-економічної діяльності в XXI ст. Глобальність туристичної діяльності з рекреаційними, діловими, культурними, релігійними та оздоровчими цілями справляє потужний і неоднозначний вплив на довкілля, економіку і суспільство країн, задіяних в туристичному процесі, їх народи, а також на міжнародні відносини й торгівлю, обумовлюючи необхідність міжнародного регулювання на основі принципів відповідального, стійкого та загальнодоступного туризму, зафіксованих в Глобальному Етичному Кодексі Туризму

Феноменальне зростання, урізноманітнення функцій, введення до споживчих моделей та соціальної поведінки значної частини населення планети дає підстави визначити туризм як суспільне явище, сутністю якого є індивідуальне і колективне удосконалення, саморозвиток в процесі пізнання природного та культурного розмаїття під час відпочинку та дозвілля. Потужне явище спричинило появу та розвиток індустрії туризму - міжгалузевого комплексу з задоволення потреб подорожуючих. За масштабами діяльності та стабільними темпами росту індустрія туризму займає провідні позиції в світовій економіці.

Індустрія туризму, розвиваючись в умовах глобалізації у середовищі, сприятливому для ринкової економіки, приватного підприємництва та вільної торгівлі, набуває глобальних рис галузі світового господарства, позитивно впливає на зростання добробуту та зайнятості. Подальший її розвиток потребує активізації досліджень традиційних та нових сегментів туристичного ринку, споживчих переваг, інформаційних технологій та управлінських методик. Саме цей шлях сприяє підвищенню якості туристичного продукту, а високі стандарти якості є важливим критерієм мотиваційних уподобань і вибору туристичного продукту споживачем. Основою індустрії туризму, незважаючи на вплив глобалізаційних тенденцій, залишається мале та середнє підприємництво, яке діє на основі зростаючої конкуренції, завдяки чому розвивається ринок туристичних послуг. Ринок туристичних послуг характеризується урізноманітненням пропозиції туристичного продукту як за рахунок впровадження нових видів послуг і форм обслуговування, так і за рахунок територіального розширення, формування нових туристських центрів, районів та курортних зон. Тому питання впровадження анімаційних технологій в молодіжний туризм пов'язано з усіма аспектами його функціонування і набувають непересічної актуальності.

Актуальність всебічного дослідження молодіжного туризму обумовлена його багатогранністю та суспільною значущістю. Основна увага в дослідженнях явищ та процесів, пов'язаних з туризмом, приділяється питанням впровадження анімаційних технологій. Взагалі молодіжний туризм розглядається побіжно, розчиняючись в сучасних дослідженнях, в той час як за умов глобалізації та інтенсифікації розвитку туризму значення територіального аспекту його функціонування зростає.

Вирішення означеної проблеми грунтується на теоретичних та методологічних засадах суспільної географії - науки про територіальну організацію суспільства та його складових частин. Розглядаються теоретико-методологічні питання суспільно-географічного дослідження ринку туристичних послуг як об'єкту географії туризму, умови та чинники його розвитку та формування ринкових структур на основі комплексно-пропорційної організації індустрії туризму, що спрямовано на оптимізацію суспільної функції туризму шляхом проведення туристичної політики узгодження туристичного попиту, економічно ефективної діяльності суб'єктів ринку та державних інтересів в сфері туризму.

Основою дослідження є національний ринок туристичних послуг, тому значна увага приділена структурам та типології національних ринків, як складових світового туристичного процесу, закономірностям їх формування, функціонування та територіальної організації. Процеси формування та специфіка функціонування туристичного ринку України розглядаються на тлі загальних закономірностей, притаманних глобальному ринку туристичних послуг, в контексті макрорегіональних європейських особливостей розвитку туризму кінця ХХ-початку XXI століття.

При виборі туристичного продукту 70% звертають увагу на пропоновані анімаційні заходи. Переваги молодих людей виглядають у такий спосіб:90% вибирають розважальні анімаційні заходи, 60% - спортивні, 45% - пізнавальні, 60% - екскурсійні, 60% - пригодницько-ігрові. 90% опитаних хотіли б брати участь у пропонованих анімаційних програмах.60% у спортивних, 90% у розважальних, 60% у пізнавальних, 85% в екскурсійних, 75% у пригодницько-ігрових, 45% хотіли б зробити туристичні піші походи.

Розробляючи проект анімаційної програми враховують, що панування в дозвіллі емоцій і підпорядкування радостям, розвагам, як інтелекту, так і волею продиктовано основним призначенням «дозвільних» занять дати парубку фізіологічно, психологічно відпочити, розрядитися, відключитися від роботи й побутових проблем. Активно відпочивати дозволяють різноманітні перемикання з обов'язкових справ на необов'язкові, із серйозних на веселі, з розумового навантаження на фізичну, з пізнання на розвагу, з пасивного відпочинку на активний. І, навпаки, необхідно опиратися на типові для культурно-дозвільних установ «схеми перемикань» і способи емоційної й іншої розрядки, це має психофізіологічну цінність для різних людей.

Створюючи різні анімаційні заходи для молодих людей, чергуючи заняття у вільний час, треба дотримувати тимчасових, енергетичних і інших лімітів, обмірковуючи певний набір перемикань із одного заняття на інше. Порушення міри в будь-якому виді діяльності (концерти, ігри, свята й т.д.) перетворює її в стомлюючу, а значить і неугодну для відпочинку. Отже: багато гарного - теж погано, адже не завжди чим яскравіше, тим краще, тут теж є свої границі, коли захід стає стомлюючим і навіть починає дратувати.

Мета і завдання дослідження. Проаналізувати загальні відомості , щодо становлення та розвитку анімаційних технологій в сучасному молодіжному туризмі.

Завдання дослідження:

- проаналізувати теоретичні основи розвитку молодіжного туризму та анімаційних технологій в ньому;

- розглянути особливості застосування анімаційних технологій в різних видах молодіжного туризму;

- розробити анімаційну програму для різноманітних туристичних заходів;

- зробити висновки та сформулювати пропозиції.

Об’єкт дослідження: молодіжний туризм на сучасному етапі.

Предмет дослідження: анімація та анімаційні технології.

Методи дослідження: теоретичний, аналітичний, описовий, порівняльний, прогнозний.

Наукова новизна одержаних результатів полягає в обґрунтуванні значимості анімаційних програм у молодіжному туризмі як важливого засобу активного включення молоді в культурно-дозвільну діяльність, у виявленні й розкритті основних організаційно-технологічних вимог до організації анімаційних програм у молодіжному туризмі.

Обґрунтованість і достовірність положень, висновків і рекомендацій. Інтерес до проблем молоді носить постійний і сталий характер у вітчизняній філософії, соціології, психології, педагогіці. Теоретичне осмислення основних положень і понять дійсної дипломної роботи здійснювалося на основі вивчення необхідного масиву спеціалізованої літератури. Так, для розкриття питання про особливості молоді, як особою соціально-психологічної групи використалися праці Вербіна А.А., Андрєєвій Г. М., Бестужевої-Лади І.В., Кулагіна І.Ю. і інших. Виявленню особливостей молодіжного туризму сприяли праці Єгоричевої В., Квартального В.А., Бірженюка М. Б., Александрова А. Ю. і інших. Поняття «анімація», «анімаційна програма», визначення ролі туристської анімації в молодіжному туризмі представлені в працях Приєзжевої О.М., Гараніна Н.І., Курило Л. В. Віддаючи належне тому, що вже зроблено іншими дослідниками, треба визнати недостатність розробленість деяких важливих теоретико-методичних проблем, пов'язаних з організаційно-технологічним забезпеченням анімаційних програм саме в молодіжному туризмі.

Наукове значення роботи полягає в аналізі існуючих анімаційних заходів та технологій в молодіжному туризмі і пропонуванні нових підходів до здійснення гірського походу.

Практична значимість дослідження полягає в тому, що на підставі вивченої теорії, а також досвіду організації молодіжних анімаційних програм були розроблені методичні рекомендації з удосконалювання організації такого роду програм для молодіжних турбаз України. Це дозволило підвищити інтерес молоді до вибору саме України для проведення туристичного дозвілля.

Апробація результатів дипломної роботи відбулась на прикладі складання анімаційних програм для здійснення гірських походів та інших видів молодіжного туризму.

 



РОЗДІЛ 1.

Суть, специфіка і види туризму в структурі молодіжного дозвілля

 



Дата: 2019-05-28, просмотров: 232.