Клас ButtonBase в ієрархії класів .NET забезпечує загальні можливості для групи похідних від нього класів: Button, CheckBox і RadioButton. Деякі властивості класу ButtonBase описані в табл. 1. Крім спільних властивостей кожний з класів має власні властивості.
Таблиця 1. Властивості класу ButtonBase
Властивість | Призначення |
FlatStyle | Дозволяє налаштувати "рельєфність" кнопки. Використовуються значення з переліку можливих значень властивості FlatStyle |
Image | Дозволяє задати зображення, яке буде виводитися на кнопці (при цьому можна вказати точне місцезнаходження зображення). Фоновий рисунок краще налаштовувати за допомогою властивості BackgroundImage, яка визначена в базовому класі Control |
ImageAlign | Дозволяє визначити вирівнювання зображення, розміщеного на кнопці. Використовуються значення з переліку можливих значень властивості ContentAlignment |
Imagelndex, ImageList | Ці властивості використовуються для роботи з набором зображень (об'єктом ImageList), що виводяться на кнопці |
IsDefault | Визначає, чи буде ця кнопка кнопкою за замовчанням (тобто спрацьовувати при натисненні на Enter) |
TextAlign | Дозволяє отримати або встановити вирівнювання тексту на кнопці. |
Елемент Кнопка. Клас Button
Кнопка (button) - це найпростіший і найбільш застосовний з усіх елементів керування. Дозволяє організувати керування формою. Основні властивості класу наслідуються від ButtonBase і Control.
Найбільш використовувана подія кнопки - Click , яка виникає при натисненні на кнопку лівою кнопкою миші. Наприклад, для того, щоб закрити форму при натисненні на кнопку Завершити, в обробнику кнопки викликаємо метод Close()?
private void btmClose_Click(object sender, EventArgs e)
{
Close();
}
Якщо рішення містить декілька форм, то для завершення роботи в обробнику кнопки викликаємо метод Application.Exit().
private void btmClose_Click(object sender, EventArgs e)
{
Application.Exit();
}
Елемент Прапорець (клас CheckBox).
Для прапорця (клас CheckBox) передбачено три можливі стани. Як і тип Button, клас CheckBox успадковує більшу частину своїх властивостей від базових класів Control і ButtonBase. Проте в цьому класі існують і свої власні члени, що забезпечують додаткові унікальні можливості (табл. 2).
Таблиця 2. Основні властивості класу CheckBox
Властивість | Призначення |
Appearance | Налаштовує вигляд прапорця. Для цієї властивості використовуються значення з переліку можливих значень Appearance |
AutoCheck | Дозволяє отримати або встановити значення, яке визначає, чи будуть значення Checked і CheckState, а також зовнішній вигляд прапорця автоматично змінюватися при клацанні на ньому |
CheckAlign | Дозволяє встановити горизонтальне і вертикальне вирівнювання прапорця (квадратика) в елементі CheckBox. Використовуються значення з переліку ContentAlignment |
Checked | Повертає значення типу bool, що представляє поточний стан прапорця (вибраний або не вибраний) Якщо для властивості ThreeState встановлено значення true, то властивість Checked буде повертати true як для явно вибраного прапорця, так і для того прапорця, для якого встановлено значення не “визначено” (indeterminate) |
CheckState | Дозволяє отримати або встановити значення прапорця (встановлений - не встановлений - не визначено), використовуючи не true і false, як в Checked, а три значення з переліку CheckState. Звичайно використовується, якщо властивість ThreeState для прапорця має значення true (тобто він допускає три значення). |
ThreeState | Визначає, чи будуть для прапорця використовуватися три значення (з переліку CheckState) або тільки два |
Enabled | Повертає або задає значення, що визначає, чи активний елемент. Можливі значення: активний – true, інакше -false |
Можливі стани прапорця (Indeterminate можна використовувати тільки тоді, коли для властивості ThreeState встановлено значення true) наведено в таблиці 3.
Таблиця 3. Можливі стани прапорця
Checked | Прапорець встановлений |
Indeterminate | Значення не визначено (звичайно прапорець виглядає як "сірий", затіняє) |
Unchecked | Прапорець знятий |
Дата: 2019-02-25, просмотров: 209.